25.11.2024 04:08
Новини: За водните екстремни спортове, плуване и гмуркане предлагаме екипировка на фирмите:  Bare, Sooruz, Ascan, GUL, Aquasphere, Aqualung, Beuchat, World Industries, AirHead, Sooruz, DryPak и Spokey.

Windyweek - точни прогнози за вятъра Anemometers - Sunny eXtreme windsurf lessons

Уиндсърф, кайт, сноуборд, екстремни спортове

Страници: « 1 2 3 4 5 6 7 »   Най-долу
Печат
Автор Тема: Събота и неделя на морето  (Прочетена 45367 пъти)
Patzo
Полъх
*
Публикации: 46


« Отговор #30 -: 02.08.2007 14:30 »

Цитат
Dee и аз го правя чат пат това със завиването по вятъра. Дължи не на инстинкт за самосъхранение а на натиск с петите върху подветрения борд. При мен според мен е навик останал от големите дъски. На скорост натиска на единия или другия борд = за завой в съответната посока. Това е като 2х2=4. Лекарството при мен е просто - влизане в предния налъм задължително и натискане с пръстите на стъпалата. Ако задния крак не е в налъма го премествам по в средата на дъската за да я изравня или дори пусна малко по вятъра. Истината е че при глисиране трябва да се влиза задължително в налъмите. Едното е много трудно без другото.


Обикновено прекачването се получава при по-голям натиск на задния крак. Ако тялото като цяло виси назад по оста на дъската, влизането в задния налъм кара дъската моментално да качи срещу вятъра. Дори и да успееш да влезеш в двата налъма, ако висиш назад трябва да пуснеш по вятъра- на бакщаг, иначе пак прекачваш. Лошото е, че при някои заливи бакщага е голям лукс- напр. фунията на острова- направо пътуваш за Египет
Online

Boards: 80 l Starboard Kode; 92 l Mistral Twinzer;  117 l Starboard Combat
Sails: 3,7 NP Core; 4,0 Gaastra Poison; 4,7 Simmer Xflex; 5,0 NP Combat; 5,5 Ezzy SE; 6,4 Gaastra Echo; 7,0 Gaastra Matrix
dee
Буревестник
******
Публикации: 706


www.archstudioperfect.com


WWW
« Отговор #31 -: 02.08.2007 15:32 »

Хора, явно проблемите при сърфа са до някъде индивидуални. XCite, аз съм сигурна, че ме беше страх да се пускам задълго на глисаж, защото си мислех че ще загубя стабилност, тъй като не съм в налъмите (по времето на този пост не можех да влизам в налъмите) или пък просто защото съм страхлива  Smile. Когато ми казаха, че не само е възможно, а и препоръчително да опитвам да глисирам и то колкото може по-дълго преди да съм успяла да вляза...започнах. Усетих че когато съм седнала в трапеца (дълги са ми въженцата на гика и наистина седя в трапеца oops) и съм затворила платното добре, не завивам, а си карам по курса. Така един път както си карах и осъзнах, че предния ми крак не носи никаква тежест и си казах, я като не върши никава работа да опитам аз да го пъхна в налъма.  И така...този ден спря да духа рано и не стигнах до втория крак, но вече работата беше ясна. Минала събота влязох и в двата .. така че мойта теория си е проработила за мен. A иначе, Patzo, някой ми беше казал че трябва да умееш да направляваш дъската от всяка една позиция - без значение колко напред, колко назад. А и не трябва ли тежестта винаги да пада основно на задния крак?
Online

RRD Freestyle Wave 90
Exocet SL 71 - 118l
Search 4,2
Force 5,3
Fusion 6,1
Ride 7
chill
Windmaster
*****
Публикации: 512



« Отговор #32 -: 02.08.2007 17:14 »

А и не трябва ли тежестта винаги да пада основно на задния крак?
В никакъв случай.  Тежестта трябва да пада основно през трапеца и гика на основата на мачтата.  Независимо в или извън налъмите, на глисаж или не. (Разбира се, това не се отнася, когато правиш маневри).
Online

Sails:  Severne Convert 2016 7.5
        Ezzy Wave SE 5.8
        Ezzy Wave SE 4.7
Boards: Starboard Kombat 106L
        Starboard Kode 123L

---
Pain is weakness leaving the body
Patzo
Полъх
*
Публикации: 46


« Отговор #33 -: 02.08.2007 17:17 »

Ами не е едно и също да можеш да управляваваш дъската от "увиснало" назад положение и да си караш по принцип увиснал назад. А иначе за тежестта- мен са ме учили и при мен това правило работи, че за да затвориш добре платното и да запазиш курса си трябва да разпределиш тежестта равномерно, като изнесеш тялото /от кръста нагоре/ максимално напред- все едно се стремиш да надникнеш пред мачтата. Това положение на тялото ти позволява задното ти рамо да се изнесе извън дъската и да затвори платното. Ако не се изнесеш достатъчно напред задното рамо няма да се изнесе достатъчно за да затвори платното. Тогава обикновено човек се мъчи да затваря със сгъване на ръката, а опора за това е задния крак. Така той натиска повече дъската и променя курса и срещу вятъра.
Online

Boards: 80 l Starboard Kode; 92 l Mistral Twinzer;  117 l Starboard Combat
Sails: 3,7 NP Core; 4,0 Gaastra Poison; 4,7 Simmer Xflex; 5,0 NP Combat; 5,5 Ezzy SE; 6,4 Gaastra Echo; 7,0 Gaastra Matrix
chill
Windmaster
*****
Публикации: 512



« Отговор #34 -: 02.08.2007 17:37 »

А иначе за тежестта- мен са ме учили и при мен това правило работи, че за да затвориш добре платното и да запазиш курса си трябва да разпределиш тежестта равномерно, като изнесеш тялото /от кръста нагоре/ максимално напред- все едно се стремиш да надникнеш пред мачтата.
Това не е точно така. Положението на тялото и платното зависи от курса.  При качване тялото е по-напред, платното е затворено, задния крак е изпънат, предния може да е леко сгънат.  При падане тялото е по-назад, платното е по-отворено, предния крак е изпънат, а задния може да е леко сгънат.  Общо взето, оптималното положение на платното спрямо посоката на вятъра е константа, а дъската се насочва на различни курсове.

Online

Sails:  Severne Convert 2016 7.5
        Ezzy Wave SE 5.8
        Ezzy Wave SE 4.7
Boards: Starboard Kombat 106L
        Starboard Kode 123L

---
Pain is weakness leaving the body
Patzo
Полъх
*
Публикации: 46


« Отговор #35 -: 02.08.2007 18:12 »

Цитат
че за да затвориш добре платното и да запазиш курса си

и аз така мисля. Ама съм пропуснал да пиша, че става въпрос за качване. Обикновено с бакщаг-а никой няма проблем, затова.
Online

Boards: 80 l Starboard Kode; 92 l Mistral Twinzer;  117 l Starboard Combat
Sails: 3,7 NP Core; 4,0 Gaastra Poison; 4,7 Simmer Xflex; 5,0 NP Combat; 5,5 Ezzy SE; 6,4 Gaastra Echo; 7,0 Gaastra Matrix
dee
Буревестник
******
Публикации: 706


www.archstudioperfect.com


WWW
« Отговор #36 -: 02.08.2007 18:43 »

А и не трябва ли тежестта винаги да пада основно на задния крак?
Ok - това май не важи за карането в налъми, но съм го чувала някъде - във връзка със сърфа де :D. Иначе нямам представа къде пада тежестта като си в налъмите - нямах много време да се замисля. Tова за позицията на тялото напред-назад по  оста на дъската ми е съвсем нова тема. Мерси за коментарите - ще са полезни! Аз отивам да гледам филмите на Peter Heart  :Sunny:
Online

RRD Freestyle Wave 90
Exocet SL 71 - 118l
Search 4,2
Force 5,3
Fusion 6,1
Ride 7
XCite
Духовит
**
Публикации: 166


« Отговор #37 -: 02.08.2007 18:46 »

Dee, важното е че си намерила решението. Страхлива, айде сега, никой тръгнал в морето с една дъска и платно не може да се нарече така. В никакъв случай. Просто развиващ се уиндсърфист Smile 

А на гуруто се появиха звездички за Равда в неделя. А и на Градина. 6-6.5 мс тръгват от сутринта. Ще може да се кара на морето.
Online

JP XCite 150l,
Aerotech Phantom 6.2m
Sailworks Retro 7.5m
Hot Sails Maui 9.0m
Sunny
Администратор
******
Публикации: 6442



WWW
« Отговор #38 -: 03.08.2007 00:30 »

Ами не е едно и също да можеш да управляваваш дъската от "увиснало" назад положение и да си караш по принцип увиснал назад. А иначе за тежестта- мен са ме учили и при мен това правило работи, че за да затвориш добре платното и да запазиш курса си трябва да разпределиш тежестта равномерно, като изнесеш тялото /от кръста нагоре/ максимално напред- все едно се стремиш да надникнеш пред мачтата. Това положение на тялото ти позволява задното ти рамо да се изнесе извън дъската и да затвори платното. Ако не се изнесеш достатъчно напред задното рамо няма да се изнесе достатъчно за да затвори платното. Тогава обикновено човек се мъчи да затваря със сгъване на ръката, а опора за това е задния крак. Така той натиска повече дъската и променя курса и срещу вятъра.
Много добро мнение и съвсем вярно\0/ \0// \0//
Online

Windsurf: 3.7 Loft PureLip, 4.2 Loft PureLip, 4.7 Loft 4Wave, 5.7 Loft 4Wave | Exocet Usurf 76L, Exocet Cross 94L
Kites: Liquid Force P1 4.0, WoW 5.0, 6.0, 8.0, NV 10.5, Board Liquid Force Bliss 129cm
Sunny
Администратор
******
Публикации: 6442



WWW
« Отговор #39 -: 03.08.2007 00:34 »

Аз тръгвам да калявам волята Mr. Green Mr. Green Mr. Green Първо, обаче, ще мина да видя Съни, щото иначе може да няма вятър. Yeee
Хайде дано след като се поотърка в 3.9-ката да има много вятър на Равда (:-pp) magic Yeee
Ехаааааа забравих да честитя дъсчиацата на metro Yes Тя е научена да скача, ти само я научи да те слуша OK Yeee
Online

Windsurf: 3.7 Loft PureLip, 4.2 Loft PureLip, 4.7 Loft 4Wave, 5.7 Loft 4Wave | Exocet Usurf 76L, Exocet Cross 94L
Kites: Liquid Force P1 4.0, WoW 5.0, 6.0, 8.0, NV 10.5, Board Liquid Force Bliss 129cm
metro
Вятърничав
***
Публикации: 212


Ветроход :)


« Отговор #40 -: 03.08.2007 01:59 »

Тоя пост горе не успях да  го редактирам....

Ухаааа тенкю пиииипъл Smile Даааа са само остава да духа на Крапец, като моя единствена сърф дестинация следващите 8 дни от събота...пък и гледам умрялата прогноза за Крапец за неделя и понеделник ВЪЗКРЪСНАААА  magic Drinks  hip (:-pp) Yes Yes Yes ААААЛЛЛЛЛИИИЛУИЯ   \0//
Така, че стискйте палци не само да разходя новата ми любима hEAt (дъсчицаааа)  ами направо да я РАЗГЕМБЯ от каране там  неделя и понеделник ако се задържи прогнозата  на Крапеца.....леле а недай си боже да се засили Yes Yes Yes
A та Sunny щом лубимата е научена да скача не ми остава друго освен да я следвам....ако не беше щях пак да а науча пък Smile
Аре аз събота Ви оставям на произвола на градския вятър...и кат се върна да ме снабдите с една прогнозка на острова, че много ще съм закъсал за духня покрай новата любима hEAt  oops  (:-pp)  :О:  taz Hmm
Online

Tabou Twister 100l
Tabou Da Curve 73l

Gaastra - Echo 5.2, Manic 4.7, Manic 4.0
Tabou Manta 100l
Gaastra - Savage 6.7
Юли
Администратор
******
Публикации: 5493


The idea is to die young as late as possible


« Отговор #41 -: 03.08.2007 02:09 »

Аз мисля, че ще има такъв прибой на Крапец, особено в понеделник, че дълго няма да мислиш за друго освен за люлеенето с новата любима :D
Online

Аз съм легенда :D

Sails: LoftSails PureLip 4.2, 4.5, Oxygen 6.3
Boards: Exocet U-Surf 76, Goya Proton 96
Kites: DaSilva Vibe 3.0, HB Legion 5.0, 6.0, 7.0, 9.0
Wing: KT 105L, KT 3.0, 4.0, 5.0, LoftSails 6.0
lukcheto
Off Line
*********
Публикации: 2340



« Отговор #42 -: 03.08.2007 11:24 »

Ухаааа тенкю пиииипъл Smile

Айде със здраве да я караш, да те слуша, да я слушаш, да е здрава и да не се предава лесно... Е, и да не пренебрегваш другата си любима, че тя ще заревнува.... :О: :О: :О: :О:
Online

"Stop chasing shadows, just enjoy the ride" bravoo
~ фaNatic SkaTe/85l~the RoCk~
~Jo Jo is back home/67l~
~Гaa mАНiК/3.3m2~nuHko~
~Ka.KiLLeR/3.7m2~WaVe ASSassIN~
~Vandal Enemy/4.5m2~WANTeд.No.2~
~Idol/4.0m2~TheFlY~
~Idol/4.8m2~BillY~
Sunny
Администратор
******
Публикации: 6442



WWW
« Отговор #43 -: 03.08.2007 16:47 »

Айде със здраве да я караш, да те слуша, да я слушаш, да е здрава и да не се предава лесно... Е, и да не пренебрегваш другата си любима, че тя ще заревнува.... :О: :О: :О: :О:
Хехе това с ревността ме накара да се сетя как Юли ми взе новата дъска да я кара, а аз със ужас го предупреждавам да не ми е одраска, а той се изхили и вика"Аз???Да я одраскам????.....ох сетих се,че ако недайсибоже човкира, драскотините ще са най-малкия проблем Twisted Evil oops Shocked Shocked Shocked Shocked Shocked
Online

Windsurf: 3.7 Loft PureLip, 4.2 Loft PureLip, 4.7 Loft 4Wave, 5.7 Loft 4Wave | Exocet Usurf 76L, Exocet Cross 94L
Kites: Liquid Force P1 4.0, WoW 5.0, 6.0, 8.0, NV 10.5, Board Liquid Force Bliss 129cm
Юли
Администратор
******
Публикации: 5493


The idea is to die young as late as possible


« Отговор #44 -: 03.08.2007 18:16 »

Е като нова я върнах нали, даже я научих да скача :D
Online

Аз съм легенда :D

Sails: LoftSails PureLip 4.2, 4.5, Oxygen 6.3
Boards: Exocet U-Surf 76, Goya Proton 96
Kites: DaSilva Vibe 3.0, HB Legion 5.0, 6.0, 7.0, 9.0
Wing: KT 105L, KT 3.0, 4.0, 5.0, LoftSails 6.0
Страници: « 1 2 3 4 5 6 7 »   Най-горе
Печат
Отиди в: