23.11.2024 23:57
Новини: За зимата предлагаме екипировка за сноуборд и ски на фирмите: Lorch, Alpine Pro, Hannah, Relax, Bars, Regatta, Orange и F2 / Ftwo.

Windyweek - точни прогнози за вятъра Anemometers - Sunny eXtreme windsurf lessons

Уиндсърф, кайт, сноуборд, екстремни спортове

Страници: « 1 2 3   Най-долу
Печат
Автор Тема: Камберни платна - за и против ?!?  (Прочетена 18949 пъти)
Vasso-Divaka
Духовит
**
Публикации: 136



« Отговор #30 -: 23.11.2007 22:27 »

1. Камберите спомагат да караш на по-слаб вятър.
 2. Формулските платна са направени за слаб вятър около 4 м/с може да се изглисира и за целта имат 4 или 5 камбера.
 3. На race платна над 7 м2 е препоръчително използването на система на гика(по -големите race гикове имат на задният нок само ролки и трябва да се използва само система).Ако караш с даден материал и вятъра ти е слаб отпускаш системата и се получава по-голям джоб тоест увеличаваш подемната сила.След като изглисираш може да се натегне платното.

Без да искам да обидя някой, мисля да споделя моите виждания по цитираните точки!
1.Не съм сигурен, че точно това е целта на камберите! Да прав си, че камберите помагат за по-лесното изглисиране при слаб вятър, но косвено!! Основната полза от камберите (и точно за това хорат се чудят как да набутат повече в рейс платната) е СТАБИЛНОСТТА, която платното получава, и то при СИЛЕН вятър - т. нар. заключен профил! А именно- колкото е по-стабилно платното, толкова по-малко турболенции, толкова струята, която минава покрай профила на платното, минава по оптималния път, съответно по-голяма скорост!!!!!! Целта на цялата тази галимация е ползването и удържането (контролирането) на възможно най-големи платна (F=PxS), за дадения вятър - т.е.  OWER POWER ( разбира се като имаме едно на ум за "задгиковото устройство")!! Нагледен пример - аз едвам удържам 5,5 м2 freeride платно, а Жоро Зъболекаря минава покрай мене с 8 м2 като бързия за Мездра и не само, че не му е силно, а му е "тамам" \0//!!!! За слабия вятър, по-голамо значение има площта на платното, а не толкова профила!!! А защо косвено, защото трудно би се постигнал какъвто и да е профил на една "палатка" 9 м2 без никакви камбери!!!!???
2. "Формулските платна" са направени за "формулските" ДЪСКИ, които могат да носят до 12,5 м2, за да могат да грисират И на  4-5 м/с вятър, и имат 4-5 камбера, за да се справят И на 10 м/с!
3. Тази прословута система, служи за финна корекция на профила на платното при различните курсове _пускане, качване и т.н., а не за ранно изглисиране ( провярвай ми, при 10 м/с с 10 м2 платно, изглисирването не е проблем).
 
Смятам, че достатъчно добре аргументирах съвета ми към на Eddie, който познавам, и не бих му препоръчал подобна СКЪПА, ТЕЖКА, КАПРИЗНА играчка!!!
Поздрави!!!
Online

La4o
Духовит
**
Публикации: 124



« Отговор #31 -: 24.11.2007 02:58 »

Аз също не искам да обидя някой.Все пак това е форум в който всеки изказва своите виждания и не мисля че има място за обиди
 Камберните платна имат по-голям джоб от безкамберните.При слаб вятър ни е нужен по-голям джоб, тоест повече сила за да влезем в глисаж.Прав си че race платното дава предимство да се кара на по-силен вятър това е едно от другите му преимущества( да не забравяме и туист-а на платното)Едно Race платно само по себеси не представлява нищо.Трябва му мачта хубава. карбонов гик ,подходяща дъска и не на последно място финка.Жоро Зъболекаря има една "торба" с финки deboichet които струват колкото цялата ми екипировка.Все пак да не забравяме и кг, не знам ти колко кг. си ама Жоро е тежък.Имал съм платно 8.5 безкамберно и 8.5 с 4 камбера и ми е било много по-лесно да изглисирам с камберното.
 Точно така системата на гика а служи за корекция на курса.Но когато вятъра е на границата отпускаш платното прави по-голям джоб пускаш се по вятъра ако е необходимо помпиш.Това важи и при качване отпуска се платното глисаж, натягане за по малко съпротивление и тогава качваш(ще  е по-трудно да се изглисира с натегнато платно срещу вятъра) .Мисля че е ясно по-голям джоб повече мощ ,а със системата на гика при големи платна може да се регулира профила в широки граници.RS-X и други класове имат и система с която можеш да натягаш или отпускаш платното откъм мачтата за още по финни настройки.Повярвай ми карал съм с 10 m2 на 10 m/s доста е трудно не съм толкова добър но знам какво е.
 Не разбирам толкова много така че ако съм сгрешил моля да ме извините.
 Доколкото знам вече Eddie вече си е купил платно и не знам зашо пишем  oops
 С моето писане не карам никой да си купува race оборудване.Просто изразявам мнение.Съветвам който не е добре запознат  да не си купува race оборудване само ще съжелява.Заболяха ме ръцете да пиша Yes
 
 
Online

Eddie
Модератор
******
Публикации: 1102



« Отговор #32 -: 24.11.2007 14:41 »

Не се карайте guys, не и заради мене,please!!!! oops Напоследък, имах възможността да "карам" заедно с formula team'a   \0// \0// \0//- за последно миналата седмица(кавички,щото докато те си карат,аз  се уча:q: ).Истината е,че те имат и карат всякакво оборудване от формули до 70L. wave дъски; от 12кв. race платна до 4ки...Благодарение на което,успях да видя и дори за кратко да "тествам" най различен матрЯл .И да се запозная с някои цени  :((( ...Засега се уча с платната,които са ми в подписа,като Gaastra'ta (7.5) ми е с 2 камбера .За по-голямо платно ще мисля напролет,като вдигна още малко нивото .Както и за по-малко  Wink
Online

Boards: Starboard Formula 159L. ; Starboard Isonic 122L. ; AHD Tracer 90L.
Sails : Gaastra Vapor2 - 10.0 ; Neil Pryde RS Racing - 9.0;Neil Pryde RS Racing - 7.8 ; Gaastra Vapor2 - 6.0 ; Gaastra Nitro3 - 4.7
La4o
Духовит
**
Публикации: 124



« Отговор #33 -: 24.11.2007 17:33 »

Споко никой не се кара водим цивилизован разговор. :man:Винаги ще има спорове за материалната част.А пък за спорове като кайт или уиндсърф може да се спори с векове.И аз искам така Eddie да имам всякакво оборудване ама няма.
Online

Страници: « 1 2 3   Най-горе
Печат
Отиди в: