Barborko
Вятърничав
Публикации: 204
|
|
« -: 02.04.2009 00:04 » |
|
аз като по-зелен в сърфа мога ли да задам следния въпрос?: когато карам на по-силен вятър с моята 142 л. дъска и малък матрял е доста странно усещането, защото дъската става доста непослушна, а ветрилото се държи странно. къде трябва да поставя базата, по-напред или по-назад? въпрос като за две бири
|
|
|
Online
|
|
|
|
La4o
Духовит
Публикации: 124
|
|
« Отговор #1 -: 02.04.2009 01:08 » |
|
При по-силен вятър базата по-напред, така се подобрява контрола, но скоростта става по ниска..Ако иска да ти излиза предния крак също трябва да се премести базата по напред.Но все пак си има някакви граници де.
|
|
|
Online
|
|
|
|
chill
|
|
« Отговор #2 -: 02.04.2009 09:55 » |
|
аз като по-зелен в сърфа мога ли да задам следния въпрос?: когато карам на по-силен вятър с моята 142 л. дъска и малък матрял е доста странно усещането, защото дъската става доста непослушна, а ветрилото се държи странно. къде трябва да поставя базата, по-напред или по-назад? въпрос като за две бири По мое скромно мнение, базата MAX назад и като почне да играе и да рипа - сменяш на по-малки дъска и платно и базата пак MAX назад
|
|
|
Online
|
Sails: Severne Convert 2016 7.5 Ezzy Wave SE 5.8 Ezzy Wave SE 4.7 Boards: Starboard Kombat 106L Starboard Kode 123L --- Pain is weakness leaving the body
|
|
|
ernesto
Полъх
Публикации: 45
|
|
« Отговор #3 -: 02.04.2009 12:56 » |
|
Принципа от личен опит е : По-голямо платно-трака напред По-малко - трака назад
|
|
|
Online
|
|
|
|
Bul-131
Вятърничав
Публикации: 231
|
|
« Отговор #4 -: 02.04.2009 19:03 » |
|
Този въпрос най го мразя защото няма правило .по принцип е така както казва Лъчо но има много фактори които играят в играта . който има повече дъски и платна може да прави така както казва колегата горе ама ако сме с лимит трябва да търсим центровката . колкото по малко е чопа и караме на по гладка повърхност като например в коридори на вълни тогава можем да си приместим трака назад . но пък ако ти излиза предния крак нестава да ти е трака назад или пък си с по голямо платно също . силното време и чопа те прави нестабилен така че даваме напред трака ами гика ? колкото ти е по напред трака толкова повече се накланя платното назад и тогава трябва да дигнем гика малко ако е пък много високо ставаш пак нестабилен . финката е другото нещо ако финката ти е голяма не можеш да караш с назад трака ,дъската почва да канти както и голямото платно с назаде трак. сега ще се опитам да пресъздам малко казаното защото с писане е трудно да обясня. представете си ,че дъската ви е 110 литра и перфектната квадриатура е 7.5кв тогава слагаме трака посредата и колкото е по слабо времето можем да го дръпнем още малко назад но ако сложим 8.5кв не можем да го сложим назаде защото върха на пирамидата (крака трак въженца) в случая въженцата ще се премести много назад и ние ще караме изкривени с излизащ преден крак.също така ако искаме да караме дъската с 6 кв ще ни е много гадно да сложим напред трака, ще правим спинаутове и ще се изкревим леко напред и дъската ни ще има по голяма триеща повърхност и ще сме по бавни . да ама това също не е така ако финката ни не е правилната тоест ако е голяма а платното ни малко слагаме трака напред за да не ни се канти дъската и отпускаме въжетата по дълги защото платното се отдаличава от тялото. и обратното ако финката ни е по малка не е хубаво трака да е напред защото спинаутовете ще последват един след друг .другия фактор е курса на каране които и тои ако го комбинираме с всички други параметри аидееее.... днешната тенденция на слаломните дъски е с по малки финки ама за нас това е неправилно защото ние не участваме в слаломни състезания и спускането downwind не на интересува. в Бг. цял живот гоним вятара който винаги ни се струва че по нагоре духа повече и качваме постояно .съвета ми е като си купувате финки Deboichet взимайте винаги 2см в повече от предлаганото а и нащо море е по малко солено. оф заболяха ме пръстите и не ми се проверява за грешки sory
|
|
|
Online
|
|
|
|
Barborko
Вятърничав
Публикации: 204
|
|
« Отговор #5 -: 02.04.2009 20:04 » |
|
благодаря за изчерпателния отговор, но ще ми трябва малко време да асимилирам малко всичките комбинации
|
|
|
Online
|
|
|
|
La4o
Духовит
Публикации: 124
|
|
« Отговор #6 -: 02.04.2009 23:14 » |
|
Браво Крис много съдържателен отговор .Ето едно клипче на формулска финка снимано под водата: http://www.youtube.com/watch?v=qFB3PLmz9Ss Вижте само колко се отклонява финката.За това повечето карачи искат "твърди" финки, които по-малко огъват.А това огъване води до спинаут.Все пак има значение марката, големината и формата на финката.По-меките финки се използват когато вятъра е слаб и спомагат за по-лесното изглисирване.
|
|
|
Online
|
|
|
|
Bul-131
Вятърничав
Публикации: 231
|
|
« Отговор #7 -: 04.04.2009 13:12 » |
|
http://www.windsurfjournal.com/отидете в дясно и вижте филмчето ай че след някой и друг ден ще го сменят ,но ще остане в архива
|
|
|
Online
|
|
|
|
Sunny
|
|
« Отговор #8 -: 06.04.2009 21:43 » |
|
Крис това мнение е адски полезно Barborko мисля, че проблема ти идва не от положението на базата, а от това, че влизаш на много силен вятър (12-15м/с) с 142 литра дъска. Просто за този вятър трябва по-малка дъска, защото вятъра влиза под голямата и тя става трудна за контролиране Също с какво платно караш? Ако е малко, тогава то не може да натисне дъската и се получава този ефект за който говориш. Ако караш с малко платно, обратно на правилата може да дръпнеш трака малко по-напред, за да може платното поне малко да натисне дъската. Не е желателно, но е все пак някакъв компромис за справяне в ситуацията
|
|
|
Online
|
Windsurf: 3.7 Loft PureLip, 4.2 Loft PureLip, 4.7 Loft 4Wave, 5.7 Loft 4Wave | Exocet Usurf 76L, Exocet Cross 94L Kites: Liquid Force P1 4.0, WoW 5.0, 6.0, 8.0, NV 10.5, Board Liquid Force Bliss 129cm
|
|
|
Barborko
Вятърничав
Публикации: 204
|
|
« Отговор #9 -: 07.04.2009 20:12 » |
|
Barborko мисля, че проблема ти идва не от положението на базата ...
Съни, благодаря ти за комента. Аз и без това вече съм решил да слизам на по-малка дъска, така че да се надявам, че ще го реша този проблем.
|
|
|
Online
|
|
|
|
Eddie
|
|
« Отговор #10 -: 09.04.2009 11:43 » |
|
Съни, благодаря ти за комента. Аз и без това вече съм решил да слизам на по-малка дъска, така че да се надявам, че ще го реша този проблем. Запази си и голямата ако можеш
|
|
|
Online
|
Boards: Starboard Formula 159L. ; Starboard Isonic 122L. ; AHD Tracer 90L. Sails : Gaastra Vapor2 - 10.0 ; Neil Pryde RS Racing - 9.0;Neil Pryde RS Racing - 7.8 ; Gaastra Vapor2 - 6.0 ; Gaastra Nitro3 - 4.7
|
|
|
|
Eddie
|
|
« Отговор #12 -: 09.04.2009 20:38 » |
|
Ами аз съм новобранец (на 2 сезона ),но в случая големият мат'рял няма общо с това.Ако нямаш възможност да ходиш само на прогнози и искаш да глисираш и на 4-5 м/с,ще ти трябва и литраж,който да носи големи квадратури.Благодарение на формулата, миналата година дните,в които не съм карал се броят на пръстите на едната ми ръкаYeee
|
|
|
Online
|
Boards: Starboard Formula 159L. ; Starboard Isonic 122L. ; AHD Tracer 90L. Sails : Gaastra Vapor2 - 10.0 ; Neil Pryde RS Racing - 9.0;Neil Pryde RS Racing - 7.8 ; Gaastra Vapor2 - 6.0 ; Gaastra Nitro3 - 4.7
|
|
|
Vancho laifa
|
|
« Отговор #13 -: 10.04.2009 12:34 » |
|
На по старите дъски имаше надписи на дъската относно мястото на трака. Разграфяването започваше от към носа за по голямите квадратури и намаляваше към кърмата. За най-малки платна обозначените места бяха най-назад, последното обикновено беше "Speed". Мен ме интересува защо различините дъски имат различна дължина за местене на трака?
|
|
|
Online
|
إيفان الحياة
|
|
|
|