Abit
|
|
« -: 24.12.2010 20:29 » |
|
Все се чудя... аз започнах с закачане на трапеца и след това в налъмите... в последно време ми е по удобно, първо в налъмите или едновременно. Установих че, при влизане първо в налъмите избягвам губене на контрол и още по лошо човка
|
|
|
Online
|
|
|
|
lubo
|
|
« Отговор #1 -: 24.12.2010 20:51 » |
|
Инстинктивно в момента,в който стъпя на дъската и се закачам на трапеца,по-скоро бих влязъл без дъска,отколкото без трапец.Изключение правят случайте,когато първо вкарвам двата крака в налъмите и тогава правя воден старт,но пък тази година се лигавих и първо закачане на трапеца,второ краката в налъмите и трето воден старт,става само на овър.
|
|
|
Online
|
bords:Naish 75l, RRD 85l,Lorch 105l,AHD 130l. sails: Lip Wave 4,2m2,NeilPride Alpha 4,7m2,Loft O2 5,3m2,,Loft Lip Wave 6,2m2,Loft O2 7,4m2
|
|
|
daniel
Отнесен от вихъра
Публикации: 424
SeaWolf
|
|
« Отговор #2 -: 25.12.2010 04:48 » |
|
Бих казал, че за мен зависи и от силата на вятърът и колко ти е overpower
|
|
|
Online
|
Адреналинът е най-добрия наркотик.... )
|
|
|
Koljo
Полъх
Публикации: 65
|
|
« Отговор #3 -: 25.12.2010 07:46 » |
|
Lubo е прав - в момента, в който се качиш на дъската, се закачаш за трапеца. 1. Това облекчава дъската от голяма част от твоето тегло, тя се хоризонтира и е много по-способна излезе на глисаж, отколкото без трапец. 2. Също осигурява твърда връзка между платното и дъската, през опънатия преден крак, и тягата се предава директно на дъската. Малко или много, ръцете омекотяват, и голяма част от тягата се губи, когато не си закачен.
Изобщо това са двете по-важни функции на трапеца. Чак третата е да не се изморяват ръцете. Разбира се, при оверпауър помага да се влезе в налъмите при водния старт без трапец, както каза Daniel. Но там с качването на дъската вече глисираш, така че основната задача е изпълнена. Abit, има едно специфично приклякане и увисване на линиите при влизане в задния налъм, когато вече глисираш, което предотвратява човка.
|
|
|
Online
|
|
|
|
Abit
|
|
« Отговор #4 -: 25.12.2010 12:40 » |
|
Koljo, съгласен съм напълно с вашите мнения и ги уважавам... всъщност затова и пуснах анкета, за да мога да стигна до заключение, по въпроса който ме мъчи последните 2 месеца.
Нямам проблем със закачане и влизане в страповите, проблема е в реда... времето на изпълнение, контрол.
Ще се опитам да обясня с един пример излизане от джайб на скорост; Все още 'глисирам', когато се закача първо на трапеца, влизането в налъмите става по бавно, мисля че причината е защото имам, контра платното в кръста.... при чоп става още по ... Ако обърна реда, става много бързо и лесно, след помпата която обръщам камберите/платното леко приклекнал се озовавам в страповите и при изправянето вече съм закачен на трапеца.... Всъщност, разликата е само няколко секунди, но контрола е максимален... за мен има значение най вече при ЧОП/на гладкото изобщо не обръщам внимание... При overpoewr, става голям цирк, ако съм закачен и се опитвам да влезна в задния налъм, досега съм хапвал две човки точно по тази причина. При слаб вятър, задължително първо се закачам на трапеца.
Та, не е ли по добре да сменям последователността, в зависимост от ситуацията..... overpoewr, излизане от джайб, воден/от брега старт .... Останах с мисълта че, е грешно да обръщам последователността, бях свикнал винаги първо да се закачам за трапеца.
Потърсех при слалом състезанията, по какъв ред става изхода от джайб, но не отрих на нито едно видео...
|
|
|
Online
|
|
|
|
metro
Вятърничав
Публикации: 212
Ветроход :)
|
|
« Отговор #5 -: 25.12.2010 15:43 » |
|
Честито Рождество Христово! Пожелавам на Всички много любов, мъдрост, здраве, щастие, и нови красиви преживявания Abit: Любо и Кольо са го казали много добре и това е нещо като правило което е хубаво да следваш в началот...но като всяко правило си има и изключения и може да се променя и донагажда според условията, обурудването и карача Последователността за мен при чоп и вълни (когато не съм на овърпауър) от горепосочената се променя на: 1. изглисиране, 2. влизане в налъмите и после закачане на трапеца! След изглисрването имаш повече контрол и е по-лесно да влезнеш в налъмите и докато си все още незакачен имаш повече контрол над платното компенсирайки с ръцете пориви и тнт и така елеминираш възможността да паднеш поради загуба на баланс (човка). Ако си на овърпауър можеби първото което търся е налъмите още при водния старт, после изглисирване и пак последното нещо е закачането....изобщо няма точна последователност заради различните условията в които караме така, че импровизирай и се нагаждай според това кое ти е по-удобно в съответния случай Аз честно казано отдавна не мисля за това коя последователност да избера, явно го правя машинално..но преди да станат така съм бил на проба-грешка и съответно нагаждане докато видя, че нещата работят за съответните условия Нещо много важно! Дължината на лапичките е много ключова за карането на вълни! Трябва да са ОПТИМАЛНО ДЪЛГИ но в никакъв случай къси....при къси лапички сте много близо до рига = много по-малко контрол и много по-голямо напрежение за овладяване на пориви и тнт... много се разплямпах Айде весели празници и много здраве и НЕ ПРЕЯЖДАЙТЕ много При слалом не съм сто процента сигурен но пак там е в зависимост от условията но най-често ги виждам как при излизане от джайбовете влизат в налъмите и припомпват яко преди да се закачат...
|
|
|
Online
|
Tabou Twister 100l Tabou Da Curve 73l Gaastra - Echo 5.2, Manic 4.7, Manic 4.0 Tabou Manta 100l Gaastra - Savage 6.7
|
|
|
Abit
|
|
« Отговор #6 -: 25.12.2010 15:59 » |
|
|
|
|
Online
|
|
|
|
krasen_
Полъх
Публикации: 38
|
|
« Отговор #7 -: 25.12.2010 23:22 » |
|
1. трапец 2.налъми Е тва е последователноста бро другото са вариации но литературата препоръчва този ред на нещата
|
|
|
Online
|
^crazy windsurfing madafaka^ ^blue-eyed girl wanted!^
|
|
|
Snooky
Полъх
Публикации: 88
|
|
« Отговор #8 -: 26.12.2010 00:27 » |
|
Аз съм се хващал доста пъти когато вятъра е много поривист и разликата във м/с е много голяма да седя закачен за трапеца и в налъмите и да чакам порива. Доста е неудобно, но поне съм сигурен, че като дойде силния порив няма да направя човка.
|
|
|
Online
|
- Tabou Pocket Wave 78 - RRD Freewave 110 - Gaastra Poison 6.2, 4.2 - Gaastra Manic 5.3 - Maui sails Legend 4.7
|
|
|
VenciV
|
|
« Отговор #9 -: 26.12.2010 13:19 » |
|
|
|
|
Online
|
Sails:4,2 North Sail Vudoo 4.5 Simmer 4.7 North Sail Duke5.3 North Sail Ego 6.5 Gaastra Boards: Tabou DaCurve 73l. Tabou DaCurve 79l.RRD WavePro-Twin 74 Naish SuperCross 85l . Mistral Flow 105l Mistral 117 Favorite sail 4.7.board 79 Wind 13-18m/s sides
|
|
|
lubo
|
|
« Отговор #10 -: 26.12.2010 14:03 » |
|
Венци,загледах се в литражите на дъските ти.На пръв поглед еднакви литри на уейв дъски(73,74,79).Я издай тайната?
|
|
|
Online
|
bords:Naish 75l, RRD 85l,Lorch 105l,AHD 130l. sails: Lip Wave 4,2m2,NeilPride Alpha 4,7m2,Loft O2 5,3m2,,Loft Lip Wave 6,2m2,Loft O2 7,4m2
|
|
|
VenciV
|
|
« Отговор #11 -: 26.12.2010 16:02 » |
|
|
|
|
Online
|
Sails:4,2 North Sail Vudoo 4.5 Simmer 4.7 North Sail Duke5.3 North Sail Ego 6.5 Gaastra Boards: Tabou DaCurve 73l. Tabou DaCurve 79l.RRD WavePro-Twin 74 Naish SuperCross 85l . Mistral Flow 105l Mistral 117 Favorite sail 4.7.board 79 Wind 13-18m/s sides
|
|
|
metro
Вятърничав
Публикации: 212
Ветроход :)
|
|
« Отговор #12 -: 26.12.2010 18:36 » |
|
Венци или съм голямо изключение или все пак всички се закачаме на вълни хмм? Аз бих направил запитване към всички Вас с колко дълги лапи карате на вълни? Аз карам с 28 и мисля идната година да пробвам с 30-ки ...Но Венци ако караш с много къси лапи на вълни е обяснимо защо се чудиш за по-горното знам, че хората веднага ще скочат да обясняват как с дълги не е удобно и тнт и тнт...но за справка гледайте филмчето Winner to Wavesailor в което Jem Hall обяснява защо НЕ трябва да се кара с къси лапи на вълни Та с колко дълги лапи карате на вълни?
|
|
|
Online
|
Tabou Twister 100l Tabou Da Curve 73l Gaastra - Echo 5.2, Manic 4.7, Manic 4.0 Tabou Manta 100l Gaastra - Savage 6.7
|
|
|
lubo
|
|
« Отговор #13 -: 26.12.2010 19:33 » |
|
Тогава за Коледен подарък си пожелавам,възможно по-скоро да усетя тази разлика
|
|
|
Online
|
bords:Naish 75l, RRD 85l,Lorch 105l,AHD 130l. sails: Lip Wave 4,2m2,NeilPride Alpha 4,7m2,Loft O2 5,3m2,,Loft Lip Wave 6,2m2,Loft O2 7,4m2
|
|
|
daniel
Отнесен от вихъра
Публикации: 424
SeaWolf
|
|
« Отговор #14 -: 26.12.2010 23:33 » |
|
...но за справка гледайте филмчето Winner to Wavesailor в което Jem Hall обяснява ....
Дайте линк за него.... МОЛЯ !!!!!!!
|
|
|
Online
|
Адреналинът е най-добрия наркотик.... )
|
|
|
|