jorro
Полъх
Публикации: 60
f'ing fast
|
|
« -: 15.10.2006 17:57 » |
|
Карам сърф от 5 години и не мога да влчза в задния налъм : -О-:. дъската ми е голяма 100 литра и като тръгна да го целя се размазвам напред или ритам болтовете на налъма и ще си счупя пръста. Вече я лепя за 10 път. Ако махна задните налъми не е ли същото пак се движа бързо? Някой друг с такъв проблем?
|
|
|
Online
|
fast will eat slow
|
|
|
racer
Полъх
Публикации: 6
|
|
« Отговор #1 -: 15.10.2006 19:12 » |
|
Не е същото защото като крака ти е в задния налъм можеш да завиваш по лесно и при скоковете е особено важно и двата крака да са ти в налъмите. Просто трябва първо да си мръднеш крака до налама така че да го усетиш и после да леко ди си го вкараш вътре без да натискаш на петата иначе ще завиеш срещу вятъра.
|
|
|
Online
|
|
|
|
chill
|
|
« Отговор #2 -: 15.10.2006 20:33 » |
|
Слагаш дъската на земята (пода, пясъка, калъфа, и т.н.) стъпвап отгоре и започваш да си пъхаш краката в налъмите, без да гледаш към тях. Повтаряш сто пъти от едната и сто пъти от другата страна и това е. Моторна памет.
|
|
|
Online
|
Sails: Severne Convert 2016 7.5 Ezzy Wave SE 5.8 Ezzy Wave SE 4.7 Boards: Starboard Kombat 106L Starboard Kode 123L --- Pain is weakness leaving the body
|
|
|
Sunny
|
|
« Отговор #3 -: 15.10.2006 21:00 » |
|
Здравей jorro и добре дошъл във форума. Относно влизането в задния налъм: Изобщо не си прави илюзии да караш само в предния, защото така се правят най-лошите човки, а и особена полза няма. Ако правиш човки, значи може би си набрал много висока скорост и тогава наистина е трудно всяко мърдане на задния крак. Трябва ВЕДНАГА след вкарването на предния крак да вкараш и задния, преди да си вдигнал висока скорост.Другата причина може да е в лапичките ако са ти много назад или пък прекалено много пускаш по вятъра.
|
|
|
Online
|
Windsurf: 3.7 Loft PureLip, 4.2 Loft PureLip, 4.7 Loft 4Wave, 5.7 Loft 4Wave | Exocet Usurf 76L, Exocet Cross 94L Kites: Liquid Force P1 4.0, WoW 5.0, 6.0, 8.0, NV 10.5, Board Liquid Force Bliss 129cm
|
|
|
Odin
|
|
« Отговор #4 -: 03.01.2007 18:24 » |
|
Като стана въпрос за задни налъми, каква е разликата между това отзад да имаш два успоредни налъма и когато имаш само един заден разположен по оста на дъската, кое е по-удобно за начинаещи?
|
|
|
Online
|
RRD Z-ride 133, GunSails Nexus 6,6 GunSails Future, 5,5 GunSails Cannonbal 7,5
|
|
|
Юли
|
|
« Отговор #5 -: 03.01.2007 21:13 » |
|
По-удобно за начинаещи е с един който да сложиш максимално напред, ако са 4 когато опитваш да влизаш в задния вълничките ти бутат крака и ще ти е трудно да го уцелиш.
|
|
|
Online
|
Аз съм легенда Sails: LoftSails PureLip 4.2, 4.5, Oxygen 6.3 Boards: Exocet U-Surf 76, Goya Proton 96 Kites: DaSilva Vibe 3.0, HB Legion 5.0, 6.0, 7.0, 9.0 Wing: KT 105L, KT 3.0, 4.0, 5.0, LoftSails 6.0
|
|
|
Sunny
|
|
« Отговор #6 -: 04.01.2007 01:55 » |
|
По-удобно за начинаещи е с един който да сложиш максимално напред, ако са 4 когато опитваш да влизаш в задния вълничките ти бутат крака и ще ти е трудно да го уцелиш.
А какво е предимството на 4-те налъма?
|
|
|
Online
|
Windsurf: 3.7 Loft PureLip, 4.2 Loft PureLip, 4.7 Loft 4Wave, 5.7 Loft 4Wave | Exocet Usurf 76L, Exocet Cross 94L Kites: Liquid Force P1 4.0, WoW 5.0, 6.0, 8.0, NV 10.5, Board Liquid Force Bliss 129cm
|
|
|
Ivo
Вятърничав
Публикации: 296
|
|
« Отговор #7 -: 04.01.2007 21:40 » |
|
При широки дъски (формулите примерно) ще е доста трудно да се кара с един налъм в средата - никакъв контрол върху финката.
|
|
|
Online
|
|
|
|
chill
|
|
« Отговор #8 -: 05.01.2007 11:39 » |
|
Като стана въпрос за задни налъми, каква е разликата между това отзад да имаш два успоредни налъма и когато имаш само един заден разположен по оста на дъската, кое е по-удобно за начинаещи?
Имай предвид, че един ден като покараш в задния налъм при конфигурация 3 налъма, на другия ден си готов за конфигурация 4 налъма. Причината да е по-трудно при 4 налъма (освен това, че закачаш водата с крак) е, че се нарушава по-лесно положението на дъската, т.е. дъската лесно се наклоня към наветрената страна, което я обръща срещу вятъра, губи се мощност и се преминава в позиция "пирон". При конфигурация 3 налъма не е толкова лесно да се наруши положението на дъската, защото задния налъм е в средата, което дава секунда-две да се отпуснеш както трябва на трапеца и да олекотиш кърмата. След ден каране при един заден налъм, свикваш да се отпускаш в трапеца по-рано, инстинктивно почваш да разчиташ повече на платното/вятъра да те държи, което се означава,че почваш да стъпваш по-леко на кърмата -- което пък означава, че като тръгнеш за задния налъм при конфигурация 4 налъма дъската си остава хоризонтална и надлъжно и странично.
|
|
|
Online
|
Sails: Severne Convert 2016 7.5 Ezzy Wave SE 5.8 Ezzy Wave SE 4.7 Boards: Starboard Kombat 106L Starboard Kode 123L --- Pain is weakness leaving the body
|
|
|
La4o
Духовит
Публикации: 124
|
|
« Отговор #9 -: 30.01.2007 02:19 » |
|
Според мен,ако дъската ти е голяма и караш с голямо платно и караш с 3 налъма задният ти крак ще застане на "шпиц"(не знам дали се пише така) и има вероятност кракът ти да се схване доста бързо. :man:И според мен ще се умориш доста бързо.Аз го пробвах един път, така че всички настройки имат значение нали за това са направени.
|
|
|
Online
|
|
|
|
marino
|
|
« Отговор #10 -: 30.01.2007 11:14 » |
|
Според мен,ако дъската ти е голяма и караш с голямо платно и караш с 3 налъма задният ти крак ще застане на "шпиц"(не знам дали се пише така) и има вероятност кракът ти да се схване доста бързо. :man:И според мен ще се умориш доста бързо.Аз го пробвах един път, така че всички настройки имат значение нали за това са направени. Според мен,голяма дъска с голямо платно изобщо няма да можеш да я караш с три налъма:1.Няма да можеш да качваш.2.Няма да можеш да затвориш платното.
|
|
|
Online
|
РЕМОНТ НА УИНДСЪРФ И КАЙТ ОБОРУДВАНЕ. адрес:София,Кокаляне,ул.Александър Генков №8 , тел:0888200617
|
|
|
La4o
Духовит
Публикации: 124
|
|
« Отговор #11 -: 30.01.2007 12:23 » |
|
Прав си Марино.Просто казах че съм го пробвал, за да видя какво ще стане. Хората сложили на дъската място и за налъм в средата и реших да го пробвам(дъската е 130 литра) .
|
|
|
Online
|
|
|
|
Mod_One
|
|
« Отговор #12 -: 11.01.2008 18:56 » |
|
Според мен,голяма дъска с голямо платно изобщо няма да можеш да я караш с три налъма:1.Няма да можеш да качваш.2.Няма да можеш да затвориш платното. Марино е прав. Даже и с не много голяма - ако е слаломна или фрирайдска и си с голямо платно, не можеш да натиснеш ръба, за да продиводействаш на завъртането по надлъжната ос - ето една илюстрация от JP - вижте предния карач къде му е задния крак ....
|
|
|
Online
|
\\\ | /// \\ - - // ( @ @ ) -------o00o-(_)-o00o------- F..k the Cola, F..k the pizza, All we need is Slivovitza
|
|
|
chill
|
|
« Отговор #13 -: 11.01.2008 19:18 » |
|
вижте предния карач къде му е задния крак ....
Хехе, същата работа и за предния крак, на едната ми дъска (AHD-то) има няколко позиции за налъмите и в началото аз ги бях сложил доста навътре (и предните и задните налъми), стана като дъска за freestyle. В резултат карах известно време с предния крак почти съвсем извън налъма, много подобно на горната снимка.
|
|
|
Online
|
Sails: Severne Convert 2016 7.5 Ezzy Wave SE 5.8 Ezzy Wave SE 4.7 Boards: Starboard Kombat 106L Starboard Kode 123L --- Pain is weakness leaving the body
|
|
|
донт лай
Полъх
Публикации: 34
|
|
« Отговор #14 -: 12.01.2008 01:24 » |
|
Карам сърф от 5 години и не мога да влчза в задния налъм : -О-:. дъската ми е голяма 100 литра и като тръгна да го целя се размазвам напред или ритам болтовете на налъма и ще си счупя пръста. Вече я лепя за 10 път. Ако махна задните налъми не е ли същото пак се движа бързо? Някой друг с такъв проблем?
опитай да свалиш гика по-надолу.така ще пренесеш повече тежест на предния крак.
|
|
|
Online
|
|
|
|
|