lukcheto
|
|
« -: 28.12.2006 11:36 » |
|
Мисля, че е редно да има и тук такава тема. Нека всеки от собствен опит да сподели инфо 1. При инцидент на пистата винаги маркирайте мястото няколко метра по-нагоре (прави се със забучени в снега ски на кръст); 2. Когато се спира за почивка на пистата/ите винаги е добре човек да е нащрек, да е наясно кой идва отгоре и ориентировъчно в каква посока и с каква скорост се движи. Безгрижното сядане по средата на пистата е меко казано опасно; 3. В случай, че сте свидетел на падане препоръчително е да се помогне на падналия, особено при разкопчаване на ските; 4. При интензивно физическо натоварване е особено препоръчително да се пие честичко вода, за да се избегне дехидратация (изразява се в главобол и виене на свят); 5. Винаги е добре човек да има скрит някъде един-два много високоенергийни powerbar-a;
|
|
|
Online
|
"Stop chasing shadows, just enjoy the ride" ~ фaNatic SkaTe/85l~the RoCk~ ~Jo Jo is back home/67l~ ~Гaa mАНiК/3.3m2~nuHko~ ~Ka.KiLLeR/3.7m2~WaVe ASSassIN~ ~Vandal Enemy/4.5m2~WANTeд.No.2~ ~Idol/4.0m2~TheFlY~ ~Idol/4.8m2~BillY~
|
|
|
Odin
|
|
« Отговор #1 -: 28.12.2006 12:12 » |
|
Хубаво е да имате и каска на главата. Тя ви пази не толкова от вас, колкото от неориентираните дилетанти които се движат брауново по пистата.
|
|
|
Online
|
RRD Z-ride 133, GunSails Nexus 6,6 GunSails Future, 5,5 GunSails Cannonbal 7,5
|
|
|
Venelin
|
|
« Отговор #2 -: 28.12.2006 13:25 » |
|
Любимото ми правило, което помня от дете (и което напоследък май вече само аз спазвам): Скиорът пред вас има предимство!Същото правило важи и за намиращите се пред вас сноубордисти, въпреки че често в нарушение на друго правило те се явяват като предноСЕДЯЩИ Каската!!! Предполагам, че някои още си спомнят трагичния инцидент на Боровец в началото на миналия сезон. При удара между двамата скиори оцеля онзи, който носеше каска.
|
|
|
Online
|
"Do or do not. There is no try."
Board: Fanatic Shark 145 l. Sails: 8.4 Loft O2, 6.5 BiC Cruiser, 5.2 Loft 360Free Skills: Freeride Temper: Very friendly but aggressively unpleasant when annoyed
|
|
|
Sunny
|
|
« Отговор #3 -: 28.12.2006 16:30 » |
|
Ако решите разко да промените траекторията си на каране задължително се огледайте. Аз за себе си избирам само краищата на пистата, където карам на къси завои като предварително преценявам обстановката и ако някой идва над мен и кара бързо го изчаквам да мине, а ако има бавнокаращ пред мен го изчаквам да спре, за да не профучавам покрай него и да му изкарвам акъла (което също е често причина за инциденти) Заобикаляйте останалите каращи на по-голямо разстояние, а ако сте изгубили контрол, по-добре викнете, за да знаят околните да се пазят (нещо от рода на Юли като кара кайт ) Гледайте да имате контрол върху ските или сноуборда, защото иначе сте опасен както за себе си, така и за околните.
|
|
|
Online
|
Windsurf: 3.7 Loft PureLip, 4.2 Loft PureLip, 4.7 Loft 4Wave, 5.7 Loft 4Wave | Exocet Usurf 76L, Exocet Cross 94L Kites: Liquid Force P1 4.0, WoW 5.0, 6.0, 8.0, NV 10.5, Board Liquid Force Bliss 129cm
|
|
|
Mod_One
|
|
« Отговор #4 -: 28.12.2006 17:46 » |
|
Задължително викаш: "Пайсе ... " и "Пистаа ...." колкото глас имаш. Каската и back protector-а са задължителни, както и "Мамата ..."
|
|
|
Online
|
\\\ | /// \\ - - // ( @ @ ) -------o00o-(_)-o00o------- F..k the Cola, F..k the pizza, All we need is Slivovitza
|
|
|
ant_dream
|
|
« Отговор #5 -: 29.12.2006 02:02 » |
|
Как се изразяваше Венелин defensive driving Още едно хубаво правило, ако ще слушате музика по добре е да е само с едната слушалка. Ако паднете от влека, надолу само на рало. Ако видите луда жена която крещщи "шъ тъ убия Захо", да знаете че тя е с предимство и трябва да намалите и преждевременно да спрете в ляво или в дясно, да легнете и ръцете на главата. Каските и всякакви други протектори( който са хубаво нещо) да са винаги добре затегнати, ако забележите че нещо ви "хлопа' затегнете си го , всякакви стърчащи въжета и отворен иджобове са абсолютно забранени. Едно не задължително но много полезно нещо , е специална раница за ски/борд която е с твърд гръб (хубаво е да е снабдена с лавина сонда и лопата, дори да карате по писта, във всеки един момент, може да сте нужжни на ПСС , колкото повече хора има, толкоз повече шанс за заринатия,може да сте вие) Самата раница обхваща хубаво и кръста, а и презрамките са твърди за да имате хубаво стегнато усещане:) Най-вече карайте разумно и моля да се преценява, дали ще можете да спрете или не , и като прецените, моля намалете скороста с една идейка повече( а ако няма хора правете к'вото си искате, ама като има не мислете само за себе си и за вашите лични оргазми по пистата). За ваша сигурност е да си знаете, че екипировката е в отлично състояние и, че сте се разтегнали хубаво. Пукнати каски клатещи се автомати , незатегнати обувки, невярвам във форума да има хора който практикуват спорта със подобни грешки Приятно каране, Забавлявайте се
|
|
|
Online
|
Weight - 100 kg Board - Starboard Carve 144l 2005 Sail - Loft LipWave 6.2 Gaastra Matrix 7.5 Boom - Loft Slalom
Climbing the mountain, never coming down, 'Cause you will hate yourself in the end.
|
|
|
SHMIT
|
|
« Отговор #6 -: 29.12.2006 02:20 » |
|
Винаги загрявайте преди да тръгнете за първо спускане. Това е ЗАДЪЛЖИТЕЛНО! В противен случай, едно незначително и напръв поглед леко падане може да доведе до КАТАСТРОФАЛНИ травми които вярвайте са безкрайно болезнени и скъпи за ремонтиране. Не си заслужават спестените 5минути
|
|
|
Online
|
|
|
|
ant_dream
|
|
« Отговор #7 -: 16.01.2007 16:36 » |
|
Българска асоциация по ски свободен и екстремен стил (БАССЕС) и магазин СТЕНАТА организират на 24.01.2007г. в Дома на Киното (ул. "Екзарх Йосиф" № 37 ) от 19.30ч. , лекция по ЛАВИННА БЕЗОПАСНОСТ. За повече информяция http://befsa.com/?q=node/view/6254
|
|
|
Online
|
Weight - 100 kg Board - Starboard Carve 144l 2005 Sail - Loft LipWave 6.2 Gaastra Matrix 7.5 Boom - Loft Slalom
Climbing the mountain, never coming down, 'Cause you will hate yourself in the end.
|
|
|
SHMIT
|
|
« Отговор #8 -: 24.01.2007 19:10 » |
|
Да напомня, че днес 24.01. от 19.30 в дом на киното ще се проведе лекция по "лавинна безопасност" Входа е свободен
|
|
|
Online
|
|
|
|
ant_dream
|
|
« Отговор #9 -: 25.01.2007 01:04 » |
|
Бяхме там да си кажа много хора се бяхасъбрал което много приятно ме изненада, на миналата я имаше 50 човека я нямаше а сега бая народ имаше А и готиното беше че небеше само Момчил лектор и стана доста приятно. Но разбрах за пореден път едно , без лавиния курс това което чух за пореден път днеска няма да го разбера напълно, така че явно за следващия лавинен курс ще се запиша . Шмид мога ли да те помоля да ми кажеш когато се заформя нова група за лавинен курс, че нещо много много неразбирам като в БЕФСА-та пишат за тях ИНФО !!! В момента падат снегове , а основите са лед затуй всеки да си изхвърли от мислите да кара извън Обработени писти, видял колко сняг ще се излее до понеделник. Да нестане фал.
|
|
|
Online
|
Weight - 100 kg Board - Starboard Carve 144l 2005 Sail - Loft LipWave 6.2 Gaastra Matrix 7.5 Boom - Loft Slalom
Climbing the mountain, never coming down, 'Cause you will hate yourself in the end.
|
|
|
KONY BRAVO
Полъх
Публикации: 15
|
|
« Отговор #10 -: 25.01.2007 13:12 » |
|
И тука реших да се напраа на умен(ако мине)! Темата е много актуална и ще става все по,щото в последните няколко години пистите,навсякъде са МЕГА-ПРЕНАСЕЛЕНИ! Та в този ред на мисли- всички гореописани мерки за сигурност са много важни, но най-важно,според мен,е ВСЕКИ ДА ПАЗИ ВСЕКИ! Щото миналата година аз го отнесох, независимо, че имах очи и на гърба. На ден ми се налагаше,поне по веднъж,да избягвам ситуации,или да си предпазвам учениците от такива (до миналата година работех ски-учител),докато най-накрая не успях да избегна една...Особено хората които практикуват "карвинг"- имайте предвид, че народа,все още,не е свикнал да вижда хора,които се "спускат" нагоре по пистите и се шашка.Мен така ме отнесоха. Освен това поради факта,че (най-често) пресичате цялата писта,трябва много добре да си изчислите траекторията на завоя и потенциалните заплахи по време на изпълнението му,щото е много трудно,когато си смачкан от центробежните сили,по време на карвинг-завой,да избегнеш препятствие,или да го коригираш(завоя,не препятствието ). Сигурно вече се прозявате от отегчение,но трябваше да се възползвам от предоставената ми трибуна,щот мисля, че е важно! БЛАГОДАРЯ,БЛАГОДАРЯ....THANK U PEOPLE...THANK U...I'M GLAD U LIKED THE SHOW...GOOD NIGHT,MAY GOD BLESS U!!!!!!
|
|
|
Online
|
ДА ЖИВЕЕ ДИСПАНСЕРА-А-А-А!!!
|
|
|
Sunny
|
|
« Отговор #11 -: 25.01.2007 14:02 » |
|
Между другото и мен така ме отнесоха, въпреки, че наистина имам очи и на гърба и навсякъде, спускам се само в края на пистата, винаги преди да се спусна гледам отгоре да не идва някой неконтролиращ ските и и изобщо взимам всякакви мерки за сигурност и въпреки това ме отнесоха с такава сила, че мислех, че съм натрошена цялата. Едно момиче, което едва ли можеше и рало да прави го бяха пуснали на ястребец и в най-стръмната му част тя просто се носеше накъдето я карат ските ...за съжаление аз със късите завойчета имах доста по малка скорост от нея и съм имала лошия късмет да съм на траекторията на спускането и ....болеше много....
|
|
|
Online
|
Windsurf: 3.7 Loft PureLip, 4.2 Loft PureLip, 4.7 Loft 4Wave, 5.7 Loft 4Wave | Exocet Usurf 76L, Exocet Cross 94L Kites: Liquid Force P1 4.0, WoW 5.0, 6.0, 8.0, NV 10.5, Board Liquid Force Bliss 129cm
|
|
|
KONY BRAVO
Полъх
Публикации: 15
|
|
« Отговор #12 -: 25.01.2007 15:00 » |
|
Как така се спускат нагоре? Просто типично за карвинг-завоя е,че в крайната си фаза,траекторията му пресича линията на склона,диагонално,нагоре. Ако решиш да направиш карвинг-завой към склона(удължен единичен завой),от инерцията продължаваш да се движиш,за кратко,дори нагоре. По този начин,на подходящо,по-равно място("Финална къща"-Банско),можеш да направиш "carving 360",ама не със сърфа ,а със ските-успех ,само внимавай,щото там се сливат няколко писти и именно там ме разпиляха.
|
|
|
Online
|
ДА ЖИВЕЕ ДИСПАНСЕРА-А-А-А!!!
|
|
|
SHMIT
|
|
« Отговор #13 -: 26.01.2007 16:19 » |
|
90% от хората в планината, идея си нямат каква ОГРОМНА опасност са лавините. Виждал съм потресаващи неща по отношение, на лавинната безопасност. Хора които не са запознати с правилата за каране извън писта правят грешки които застрашават както техния, така и живота на околните. Най често това са сноубордисти (нищо против братята с дъски) Може би защото по мое мнение БАС не прави нищо за да информира членовете си по въпроса. Осъзнавам, че е възможно да ставам досаден с темата за тия лавини, но това е изключително важно за всички които ходят зимно време в планината. Ант, тази година не се предвиждат други, освен изминалите 2 лавинни курса и лекцията. До другия сезон със сигурност ще забравя , че трябва да те подсетя. Затова следи сайта на БАССЕС. До тогава можеш да си купиш книжката за "лавинна безопасност" на Момчил Панайотов където ще намериш необходимата информация. Ще се опитам да доставя няколко екземпляра от нея в магазина на Съни другата седмица. Информация за лавинната обстановка можете да следите на този линк http://befsa.com/?q=node/view/6302
|
|
|
Online
|
|
|
|
ant_dream
|
|
« Отговор #14 -: 27.01.2007 18:49 » |
|
Книжката си я купих отдавна много полезно четиво да си го имаш в рничката като караш Кофти за лавините курсове, има тука някакви отвреме на време се появяват но ме е страх с тях нито знам нещшо за тях нито нищо а и искат 2-но даже 3-но повече от БЕФСА-джииските незнам що. Явно и тая година няма да се кара със вас . Неук в планината нетръгвам, а самоук неискам и да провам Е може някой път да покараме с теб по обозначените писти ала бала едно кИфте . А за БАС ми е много ясно, големи пичове много, фешън много готино каране олите суичове , ама несе спират и хич немислят, малко влияят тея филмчетата дето ги гледат ама малко да мислят, тя тревата им е малко намалила боря на можъчните клетки на повечето. Бух Днеска пак се нагледах на тъпи истории отстрана на красавци с бордове!
|
|
|
Online
|
Weight - 100 kg Board - Starboard Carve 144l 2005 Sail - Loft LipWave 6.2 Gaastra Matrix 7.5 Boom - Loft Slalom
Climbing the mountain, never coming down, 'Cause you will hate yourself in the end.
|
|
|
|