Patzo
Полъх
Публикации: 46
|
|
« Отговор #30 -: 02.08.2007 14:30 » |
|
Dee и аз го правя чат пат това със завиването по вятъра. Дължи не на инстинкт за самосъхранение а на натиск с петите върху подветрения борд. При мен според мен е навик останал от големите дъски. На скорост натиска на единия или другия борд = за завой в съответната посока. Това е като 2х2=4. Лекарството при мен е просто - влизане в предния налъм задължително и натискане с пръстите на стъпалата. Ако задния крак не е в налъма го премествам по в средата на дъската за да я изравня или дори пусна малко по вятъра. Истината е че при глисиране трябва да се влиза задължително в налъмите. Едното е много трудно без другото.
Обикновено прекачването се получава при по-голям натиск на задния крак. Ако тялото като цяло виси назад по оста на дъската, влизането в задния налъм кара дъската моментално да качи срещу вятъра. Дори и да успееш да влезеш в двата налъма, ако висиш назад трябва да пуснеш по вятъра- на бакщаг, иначе пак прекачваш. Лошото е, че при някои заливи бакщага е голям лукс- напр. фунията на острова- направо пътуваш за Египет
|
|
|
Online
|
Boards: 80 l Starboard Kode; 92 l Mistral Twinzer; 117 l Starboard Combat Sails: 3,7 NP Core; 4,0 Gaastra Poison; 4,7 Simmer Xflex; 5,0 NP Combat; 5,5 Ezzy SE; 6,4 Gaastra Echo; 7,0 Gaastra Matrix
|
|
|
dee
|
|
« Отговор #31 -: 02.08.2007 15:32 » |
|
Хора, явно проблемите при сърфа са до някъде индивидуални. XCite, аз съм сигурна, че ме беше страх да се пускам задълго на глисаж, защото си мислех че ще загубя стабилност, тъй като не съм в налъмите (по времето на този пост не можех да влизам в налъмите) или пък просто защото съм страхлива . Когато ми казаха, че не само е възможно, а и препоръчително да опитвам да глисирам и то колкото може по-дълго преди да съм успяла да вляза...започнах. Усетих че когато съм седнала в трапеца (дълги са ми въженцата на гика и наистина седя в трапеца ) и съм затворила платното добре, не завивам, а си карам по курса. Така един път както си карах и осъзнах, че предния ми крак не носи никаква тежест и си казах, я като не върши никава работа да опитам аз да го пъхна в налъма. И така...този ден спря да духа рано и не стигнах до втория крак, но вече работата беше ясна. Минала събота влязох и в двата .. така че мойта теория си е проработила за мен. A иначе, Patzo, някой ми беше казал че трябва да умееш да направляваш дъската от всяка една позиция - без значение колко напред, колко назад. А и не трябва ли тежестта винаги да пада основно на задния крак?
|
|
|
Online
|
RRD Freestyle Wave 90 Exocet SL 71 - 118l Search 4,2 Force 5,3 Fusion 6,1 Ride 7
|
|
|
chill
|
|
« Отговор #32 -: 02.08.2007 17:14 » |
|
А и не трябва ли тежестта винаги да пада основно на задния крак?
В никакъв случай. Тежестта трябва да пада основно през трапеца и гика на основата на мачтата. Независимо в или извън налъмите, на глисаж или не. (Разбира се, това не се отнася, когато правиш маневри).
|
|
|
Online
|
Sails: Severne Convert 2016 7.5 Ezzy Wave SE 5.8 Ezzy Wave SE 4.7 Boards: Starboard Kombat 106L Starboard Kode 123L --- Pain is weakness leaving the body
|
|
|
Patzo
Полъх
Публикации: 46
|
|
« Отговор #33 -: 02.08.2007 17:17 » |
|
Ами не е едно и също да можеш да управляваваш дъската от "увиснало" назад положение и да си караш по принцип увиснал назад. А иначе за тежестта- мен са ме учили и при мен това правило работи, че за да затвориш добре платното и да запазиш курса си трябва да разпределиш тежестта равномерно, като изнесеш тялото /от кръста нагоре/ максимално напред- все едно се стремиш да надникнеш пред мачтата. Това положение на тялото ти позволява задното ти рамо да се изнесе извън дъската и да затвори платното. Ако не се изнесеш достатъчно напред задното рамо няма да се изнесе достатъчно за да затвори платното. Тогава обикновено човек се мъчи да затваря със сгъване на ръката, а опора за това е задния крак. Така той натиска повече дъската и променя курса и срещу вятъра.
|
|
|
Online
|
Boards: 80 l Starboard Kode; 92 l Mistral Twinzer; 117 l Starboard Combat Sails: 3,7 NP Core; 4,0 Gaastra Poison; 4,7 Simmer Xflex; 5,0 NP Combat; 5,5 Ezzy SE; 6,4 Gaastra Echo; 7,0 Gaastra Matrix
|
|
|
chill
|
|
« Отговор #34 -: 02.08.2007 17:37 » |
|
А иначе за тежестта- мен са ме учили и при мен това правило работи, че за да затвориш добре платното и да запазиш курса си трябва да разпределиш тежестта равномерно, като изнесеш тялото /от кръста нагоре/ максимално напред- все едно се стремиш да надникнеш пред мачтата.
Това не е точно така. Положението на тялото и платното зависи от курса. При качване тялото е по-напред, платното е затворено, задния крак е изпънат, предния може да е леко сгънат. При падане тялото е по-назад, платното е по-отворено, предния крак е изпънат, а задния може да е леко сгънат. Общо взето, оптималното положение на платното спрямо посоката на вятъра е константа, а дъската се насочва на различни курсове.
|
|
|
Online
|
Sails: Severne Convert 2016 7.5 Ezzy Wave SE 5.8 Ezzy Wave SE 4.7 Boards: Starboard Kombat 106L Starboard Kode 123L --- Pain is weakness leaving the body
|
|
|
Patzo
Полъх
Публикации: 46
|
|
« Отговор #35 -: 02.08.2007 18:12 » |
|
че за да затвориш добре платното и да запазиш курса си и аз така мисля. Ама съм пропуснал да пиша, че става въпрос за качване. Обикновено с бакщаг-а никой няма проблем, затова.
|
|
|
Online
|
Boards: 80 l Starboard Kode; 92 l Mistral Twinzer; 117 l Starboard Combat Sails: 3,7 NP Core; 4,0 Gaastra Poison; 4,7 Simmer Xflex; 5,0 NP Combat; 5,5 Ezzy SE; 6,4 Gaastra Echo; 7,0 Gaastra Matrix
|
|
|
dee
|
|
« Отговор #36 -: 02.08.2007 18:43 » |
|
А и не трябва ли тежестта винаги да пада основно на задния крак?
Ok - това май не важи за карането в налъми, но съм го чувала някъде - във връзка със сърфа де . Иначе нямам представа къде пада тежестта като си в налъмите - нямах много време да се замисля. Tова за позицията на тялото напред-назад по оста на дъската ми е съвсем нова тема. Мерси за коментарите - ще са полезни! Аз отивам да гледам филмите на Peter Heart
|
|
|
Online
|
RRD Freestyle Wave 90 Exocet SL 71 - 118l Search 4,2 Force 5,3 Fusion 6,1 Ride 7
|
|
|
XCite
Духовит
Публикации: 166
|
|
« Отговор #37 -: 02.08.2007 18:46 » |
|
Dee, важното е че си намерила решението. Страхлива, айде сега, никой тръгнал в морето с една дъска и платно не може да се нарече така. В никакъв случай. Просто развиващ се уиндсърфист А на гуруто се появиха звездички за Равда в неделя. А и на Градина. 6-6.5 мс тръгват от сутринта. Ще може да се кара на морето.
|
|
|
Online
|
JP XCite 150l, Aerotech Phantom 6.2m Sailworks Retro 7.5m Hot Sails Maui 9.0m
|
|
|
Sunny
|
|
« Отговор #38 -: 03.08.2007 00:30 » |
|
Ами не е едно и също да можеш да управляваваш дъската от "увиснало" назад положение и да си караш по принцип увиснал назад. А иначе за тежестта- мен са ме учили и при мен това правило работи, че за да затвориш добре платното и да запазиш курса си трябва да разпределиш тежестта равномерно, като изнесеш тялото /от кръста нагоре/ максимално напред- все едно се стремиш да надникнеш пред мачтата. Това положение на тялото ти позволява задното ти рамо да се изнесе извън дъската и да затвори платното. Ако не се изнесеш достатъчно напред задното рамо няма да се изнесе достатъчно за да затвори платното. Тогава обикновено човек се мъчи да затваря със сгъване на ръката, а опора за това е задния крак. Така той натиска повече дъската и променя курса и срещу вятъра.
Много добро мнение и съвсем вярно\0/
|
|
|
Online
|
Windsurf: 3.7 Loft PureLip, 4.2 Loft PureLip, 4.7 Loft 4Wave, 5.7 Loft 4Wave | Exocet Usurf 76L, Exocet Cross 94L Kites: Liquid Force P1 4.0, WoW 5.0, 6.0, 8.0, NV 10.5, Board Liquid Force Bliss 129cm
|
|
|
Sunny
|
|
« Отговор #39 -: 03.08.2007 00:34 » |
|
|
|
|
Online
|
Windsurf: 3.7 Loft PureLip, 4.2 Loft PureLip, 4.7 Loft 4Wave, 5.7 Loft 4Wave | Exocet Usurf 76L, Exocet Cross 94L Kites: Liquid Force P1 4.0, WoW 5.0, 6.0, 8.0, NV 10.5, Board Liquid Force Bliss 129cm
|
|
|
metro
Вятърничав
Публикации: 212
Ветроход :)
|
|
« Отговор #40 -: 03.08.2007 01:59 » |
|
|
|
|
Online
|
Tabou Twister 100l Tabou Da Curve 73l Gaastra - Echo 5.2, Manic 4.7, Manic 4.0 Tabou Manta 100l Gaastra - Savage 6.7
|
|
|
Юли
|
|
« Отговор #41 -: 03.08.2007 02:09 » |
|
Аз мисля, че ще има такъв прибой на Крапец, особено в понеделник, че дълго няма да мислиш за друго освен за люлеенето с новата любима
|
|
|
Online
|
Аз съм легенда Sails: LoftSails PureLip 4.2, 4.5, Oxygen 6.3 Boards: Exocet U-Surf 76, Goya Proton 96 Kites: DaSilva Vibe 3.0, HB Legion 5.0, 6.0, 7.0, 9.0 Wing: KT 105L, KT 3.0, 4.0, 5.0, LoftSails 6.0
|
|
|
lukcheto
|
|
« Отговор #42 -: 03.08.2007 11:24 » |
|
|
|
|
Online
|
"Stop chasing shadows, just enjoy the ride" ~ фaNatic SkaTe/85l~the RoCk~ ~Jo Jo is back home/67l~ ~Гaa mАНiК/3.3m2~nuHko~ ~Ka.KiLLeR/3.7m2~WaVe ASSassIN~ ~Vandal Enemy/4.5m2~WANTeд.No.2~ ~Idol/4.0m2~TheFlY~ ~Idol/4.8m2~BillY~
|
|
|
Sunny
|
|
« Отговор #43 -: 03.08.2007 16:47 » |
|
|
|
|
Online
|
Windsurf: 3.7 Loft PureLip, 4.2 Loft PureLip, 4.7 Loft 4Wave, 5.7 Loft 4Wave | Exocet Usurf 76L, Exocet Cross 94L Kites: Liquid Force P1 4.0, WoW 5.0, 6.0, 8.0, NV 10.5, Board Liquid Force Bliss 129cm
|
|
|
Юли
|
|
« Отговор #44 -: 03.08.2007 18:16 » |
|
Е като нова я върнах нали, даже я научих да скача
|
|
|
Online
|
Аз съм легенда Sails: LoftSails PureLip 4.2, 4.5, Oxygen 6.3 Boards: Exocet U-Surf 76, Goya Proton 96 Kites: DaSilva Vibe 3.0, HB Legion 5.0, 6.0, 7.0, 9.0 Wing: KT 105L, KT 3.0, 4.0, 5.0, LoftSails 6.0
|
|
|
|