nasko111
Повей
Публикации: 1
meee :D
|
|
« Отговор #30 -: 27.08.2010 11:13 » |
|
здрасти всички..тази тема е наистина много полезна..научих мноого неща,за които преди само бях чувал(а някой даже и не бях ) ето наименованията на курсовете..отнасят се не само за windsurf , но и за платноходки,яхти и т.н. надявам се да съм полезен sorry ако някой го е писал това преди Левентик (A) (на френски: le vent) - курс срещу вятъра. Носът на плавателния съд сключва ъгъл 180 градуса спрямо посоката на вятъра. Това е единствения курс, при който ветроходен съд може да стои неподвижен. Бейдевинд (B) (на нидерландски: bij de wind) - това също е курс "срещу" вятъра. Носът на плавателния съд сключва ъгъл по-голям от 100 градуса спрямо посоката на вятъра. Практически ефективни са курсове до около 150 градуса - така плавателния съд може да се движи с разумна скорост. При по-големи ъгли се приближаваме до курс левентик, при който придвижване напред е невъзможно (виж защрихованата в червено част на диаграмата). Халфвинд (C) (на нидерландски: halve wind) - курс напречно на вятъра. Носът на плавателния съд сключва ъгъл от 80 до 100 градуса спрямо посоката на вятъра. Това е един от най-популярните курсове за начинаещи ветроходци. Бакщаг (D) (на нидерландски: bakstag) - курс "по вятъра". Носът на плавателния съд сключва ъгъл от 10 до 80 градуса спрямо посоката на вятъра. Курсове под малки ъгли спрямо вятъра (по вятъра), особено при ъгли близки до 0 градуса са най-опасни за придвижване. Съдът е нестабилен и има голяма опасност от неочаквана смяна на курса. Фордевинд (E) (на нидерландски: voor de wind) - курс по вятъра. Носът на плавателния съд сключва ъгъл от 0 градуса спрямо посоката на вятъра. Единствено при този курс е възможно разположение на платната (грота и фока), познато като "пеперудка". При нея ако грота е разположен вдясно от мачтата, то фока е вляво и обратно.
|
|
|
Online
|
|
|
|
lubo
|
|
« Отговор #31 -: 27.08.2010 16:00 » |
|
Браво Наско, това е "розата на ветровете" и според мен е първото нещо, с което трябва да се запознае всеки бъдещ ветроходец
|
|
|
Online
|
bords:Naish 75l, RRD 85l,Lorch 105l,AHD 130l. sails: Lip Wave 4,2m2,NeilPride Alpha 4,7m2,Loft O2 5,3m2,,Loft Lip Wave 6,2m2,Loft O2 7,4m2
|
|
|
plux67
Полъх
Публикации: 45
Trust me I'm Bulgarian
|
|
« Отговор #32 -: 30.08.2010 08:10 » |
|
А някой знае ли какво означава Tuttle ? Самата дума имам впредвид ?
|
|
|
Online
|
180cm 88kg now RRD X-Fire V3 122 + NP RS/RACING EVO IV 8.6
|
|
|
vandal
|
|
« Отговор #33 -: 31.08.2010 17:55 » |
|
човка - неконтролируемо падане напред - преден нок и нос на дъска се запознават от близо, голяма част от тези срещи завършват с ремонт на носа получава се при овърпауър, при рязко преместване на тежеста на тялото от кърмата към носа, при незнаене на какво правим, при заблейване по цици по плажа, преместване на предна ръка назад по гика и куп други ситуации... не се препоръчва, особено при нови дъски
|
|
|
Online
|
|
|
|
vandal
|
|
« Отговор #34 -: 31.08.2010 18:11 » |
|
Предната част на дъската - нос Задната част на дъската (където са налъмите и финката) - кърма Ляв и десен борд (като стъпите върху дъската с лице към носа на дъската, от ляво е ляв борд, от дясно десен)
искам да допълня - десен борд = starboard ляв борд = port за любознателните - корабите някога си са приставали най често с ляв борд към кея - от там порт (идеята е да не си навират гъзовете един до друг и да прекършат некой рул) десния борд (старборд) олицетворявал неизвестното това са легенди които някога съм чел, незнам колко е близо до истината... ето и кво изрових от уики - порт си ОК, докато старборд според уикипедия идва от разположението на "кормилната" уредба на кораба (по скоро лодка съдейки от времето за което се отнася) спрямо диаметралната ос (или с други думи - за левичари или десничари) и нещо важно - десен на борд е с предимство пред ляв борд
|
|
|
Online
|
|
|
|
Andreshko
Полъх
Публикации: 11
|
|
« Отговор #35 -: 14.09.2010 16:55 » |
|
Много хубажо ги е описал Юли частите на борда. Ако може и английските им съответствия да напише, ще съм му много благодарен. Всички обяснения са много хубажи и полезни. Не предполагах, че ше ми се наложи да уча теория на ветроходството, но май ще е доста полезно това, когато и ако започна да карам сърфа а не само да вдигам платното. Сигурно не му е тук мястото, но понеже видях обяснения за luff, искам да питам : Моята мачта е 4.30 метра ако не се лъжа. Платното ми е 6 квадрата. Не се показва над платното като го поставя, понеже няма дупка и нямя как да се покаже. каква дължина трябва да сложа на удължителя? Опитвах най различни, но така и не успях да опъна платното докрай, така като ми го опъна продавача, когато го купувах. Освен това видях една снимка на въженцето, което свързва, чашката с платното, но там не се вижда ясно как точно се прекарва въженцето, дали направо о0т мястото където е застопорено за чашката отива към платното, или се промушва през едно от клоелцата на чашката преди да отиде до платното? Ако има голяма снимка, на която се вижда това, ще съм благодарен. Изжинявайте ако съм сбъркал темата и благодаря предварително.
|
|
|
Online
|
|
|
|
Mod_One
|
|
« Отговор #36 -: 14.09.2010 17:11 » |
|
Е те това е (когато са на 90 градуса - масовия случай.). При някои платна е лесно защото са съосни (Loft например):
|
|
|
Online
|
\\\ | /// \\ - - // ( @ @ ) -------o00o-(_)-o00o------- F..k the Cola, F..k the pizza, All we need is Slivovitza
|
|
|
drv
Вятърничав
Публикации: 264
|
|
« Отговор #37 -: 14.09.2010 19:10 » |
|
Много хубажо ги е описал Юли частите на борда. Ако може и английските им съответствия да напише, ще съм му много благодарен... За удължителя погледни на платното трябва да пише Base (еди колко си) - това ти показва нужното удължение. Иначе за термините: Финка - fin Шверт - Dagger board Гик - boom Мачта - mast Налъм - strap Дъска - board Трапец - harness Въженца/лапички на гика - harness lines Платно/ветрило - Sail Удължител - Extention Удължител 2/Екстендер (тези карбоновите без полиспас - които се ползват при race платаната) - Extender Каре/база - Deckplate, base
|
|
|
Online
|
Boards - Starboard Futura 154/90см., Starboard Futura 124/76см., Starboard iSonic 111/68 см. Sails - Neilpryde RS:Slalom 9,5, H2 Racing 8,7; H2 Racing 7,7; RS:Racing 6,7 Weight: 110 kg
|
|
|
Andreshko
Полъх
Публикации: 11
|
|
« Отговор #38 -: 15.09.2010 09:50 » |
|
Супер . Много благодаря и за 2та отговора.Мног ми помагат. Сега виждам, че по друг начин се зака4а въженцето за платното, макар да ми изглежда малко объркано-първо в среда, а после в двата края? А за базата, при мен пише 18, но когато сложа удължителя на 18 см, колкото и да опъвам въженцето, не мога да изпъна платното до край и то винаги припокрива отчасти мястото на мачтата, където закачам гика.Не че ми пречи, но мисля, че трябва да е изпънато платното така, че да остава напълно открита дъпката за закачане на гика.
|
|
|
Online
|
|
|
|
drv
Вятърничав
Публикации: 264
|
|
« Отговор #39 -: 15.09.2010 13:14 » |
|
Супер . Много благодаря и за 2та отговора.Мног ми помагат. Сега виждам, че по друг начин се зака4а въженцето за платното, макар да ми изглежда малко объркано-първо в среда, а после в двата края? А за базата, при мен пише 18, но когато сложа удължителя на 18 см, колкото и да опъвам въженцето, не мога да изпъна платното до край и то винаги припокрива отчасти мястото на мачтата, където закачам гика.Не че ми пречи, но мисля, че трябва да е изпънато платното така, че да остава напълно открита дъпката за закачане на гика.
Какво означава че покрива мястото където закачаш гика? Сложи гика по - надолу. Индикация за опъването на платното е туиста който прави в горния край.
|
|
|
Online
|
Boards - Starboard Futura 154/90см., Starboard Futura 124/76см., Starboard iSonic 111/68 см. Sails - Neilpryde RS:Slalom 9,5, H2 Racing 8,7; H2 Racing 7,7; RS:Racing 6,7 Weight: 110 kg
|
|
|
Andreshko
Полъх
Публикации: 11
|
|
« Отговор #40 -: 15.09.2010 14:51 » |
|
Когато продавача ми продаваше платното, той успя да го опъне върху мачтата така, че дупката в платното, където се поставя гика, беше изцяло отделена от самата мачта.Когато аз си опъвам платното, не успявам да изтегля толкова въженцето и плата зад дупката отчасти покрива мачтата.Това не ми пречи, понеже повдигам малко плата и успявам да закача гика, но си мисля, че правя нещо не както трябва.
|
|
|
Online
|
|
|
|
valko
|
|
« Отговор #41 -: 15.09.2010 15:11 » |
|
Закрепваш гика опъваш въжетата откъм задния нок на гика после опъваш отдоло още и ще се покаже отвора между мачтата и платното които търсиш
|
|
|
Online
|
Boards : Fanatic Bee 117l , Naish Enduro 106l Sails : Loft freerace 5.3m2 , Loft 360 free 6.5m2 , Neil Pride combat 5.0m2
|
|
|
Patzo
Полъх
Публикации: 46
|
|
« Отговор #42 -: 15.09.2010 15:41 » |
|
Ако платното ти е с варио топ и ремъкът се е отпуснал няма да можеш да опънеш платното като хората с посочената на него дължина на удължителя. Редовно се случва и 90 % от хората не се сещат да си погледнат топа на мачтата.
|
|
|
Online
|
Boards: 80 l Starboard Kode; 92 l Mistral Twinzer; 117 l Starboard Combat Sails: 3,7 NP Core; 4,0 Gaastra Poison; 4,7 Simmer Xflex; 5,0 NP Combat; 5,5 Ezzy SE; 6,4 Gaastra Echo; 7,0 Gaastra Matrix
|
|
|
Andreshko
Полъх
Публикации: 11
|
|
« Отговор #43 -: 15.09.2010 16:38 » |
|
Обясни ми моля те какво е варио топ на мачтата и какво трябва да погледна на топ-а на мачтата.Това което знам е, че мачтата ми не се подава над платното, както съм виждал на някои платна и мачти. А колкото до отпускане на платното, не мис е вярва, понеже след като купих мачтата и платното и след като продавача ми ги опъна, не са минали повече от 2 месеца преди аз да се опитам да опъна платното. Еджа ли е от разтягане.
|
|
|
Online
|
|
|
|
Mod_One
|
|
« Отговор #44 -: 15.09.2010 16:56 » |
|
Колега, най-доброто което можеш да направиш е да отидеш на място където се събират сърфисти (ако има прогноза, де ) - попитай всеки по-опитен колега. Вярвам никой няма да ти откаже съвет и да ти покаже какво да правиш. Това е истината и всички сме минали по този път.
|
|
|
Online
|
\\\ | /// \\ - - // ( @ @ ) -------o00o-(_)-o00o------- F..k the Cola, F..k the pizza, All we need is Slivovitza
|
|
|
|