22.11.2024 09:57
Новини: Посетете нашият Online магазин, където можете да видите продуктите които продаваме, както и да си ги поръчате през Интернет.

Windyweek - точни прогнози за вятъра Anemometers - Sunny eXtreme windsurf lessons

Уиндсърф, кайт, сноуборд, екстремни спортове

Страници: 1   Най-долу
Печат
Автор Тема: Kite Vs Windsurf  (Прочетена 9477 пъти)
Psy
Повей

Публикации: 3


« -: 18.09.2007 21:24 »

Здравейте... от доста време събирам средства за екипировка за водни спортове. В началото бях сигурен, че ще се спра на kitesurf, но това лято се качих на Windsurf и изпитах страхотно удоволствие и започвам да се раздвоявам. Естествено средствата ми (не)стигат само за 1 (не)пълна екипировка. Та въпросът ми е следния, кое от двете бихте ми препоръчали като начало. Windsurf-ът е доста по-достъпен (като места за каране) около София, поне такива са моите впечатления... и струва ли си инвестицията, при положение, че ще мога да карам единствено през Weekend-ите, или просто да си вземам екипировка под наем за периода в който съм на почивка. Имам адски много въпроси, но засега ще се огранича с това. Благодаря ви предварително.
P.S: разгледах форума, но точно такава тема не открих... ако има преповтаряне моля за извинения.
P.P.S: Поздравления за страхотния форум.
Online
Юли
Администратор
******
Публикации: 5493


The idea is to die young as late as possible


« Отговор #1 -: 19.09.2007 09:34 »

Благодаря за добрите думи Psy и добре дошъл във форума hi
Това е много деликатен въпрос :D
Кайта се учи доста по-лесно от уиндсърфа, но е много по-опасен. Почти всички уиндсърфисти които са се качили на кайт остават там. Изтъкват се причини като по-малка екипировка, повече динамика на слаб вятър, трудно подържане на двете екипировки... От собствен опит и пробвайки и двата спорта за себе си съм решил: при силен вятър карам уиндсърф, при слаб карам кайт. Всички били започвали така и после зарязвали сърфа, но при мен въобще не стои тази дилема. Удоволствието което изпитвам при каране на силен вятър със сърфа е несравнимо. А при кайта освен, че е по-опасно, винаги се нуждаеш от партньор (според мен това е основния минус).
Online

Аз съм легенда :D

Sails: LoftSails PureLip 4.2, 4.5, Oxygen 6.3
Boards: Exocet U-Surf 76, Goya Proton 96
Kites: DaSilva Vibe 3.0, HB Legion 5.0, 6.0, 7.0, 9.0
Wing: KT 105L, KT 3.0, 4.0, 5.0, LoftSails 6.0
Sunny
Администратор
******
Публикации: 6442



WWW
« Отговор #2 -: 19.09.2007 10:30 »

Добре дошъл Psy hi
Подкрепям мнението на Юли. Относно екипировката ако си купиш по-стара екипировка за уиндсърф може би ще ти бъде малко по-трудно, но ще се научиш. Но ако си купиш по-стара екипировка за кайт е нараво опасно за живота ти, тъй като това е относително млад спорт и всяка година излизат нови модели хвърчила, които са усъвършенствани и доста по-обезопасени от старите модели. Така, че ако ще купуваш хвърчилото трябва илио да е ново или на максимум 1-2 години. Аз лично се отказах от кайта, защото ми се струва прекалено опасно. Може би кайтистите ще спорят с мен, но съм виждала доста случки, така, че си имам изградено мнение.
Online

Windsurf: 3.7 Loft PureLip, 4.2 Loft PureLip, 4.7 Loft 4Wave, 5.7 Loft 4Wave | Exocet Usurf 76L, Exocet Cross 94L
Kites: Liquid Force P1 4.0, WoW 5.0, 6.0, 8.0, NV 10.5, Board Liquid Force Bliss 129cm
Sasho Belia
Полъх
*
Публикации: 91

Tel.: +359 887 337 339 Skype: artkom-alek


« Отговор #3 -: 09.11.2007 19:51 »

Днес ми се отвори малко време, та ще коментирам.
Откакто стъпих на сърфа (1991 г.) съм видял счупена глава, малки кости по краката, безброй рани по ходилата, ама на фона на всеобщия кеф това никого не е стряскало. Аз самия в доста силно време от удар в дъската счупих ребро.
Вече 4-5 години карам кайт и слава богу нямам и косъмче, паднало от главата (не че те са много Smile. Имал съм случки със скъсан чикен луп, скъсани предни и задни линии, но във всеки от тези случаи не се е стигало до никакви наранявания и проблеми.
Мога да кажа, че и около мен хората, които карат кайт (с изключение на 2-3 случки и то преди повече от 2-3 години), не са пострадали.
Разбира се дивотии има навсякъде, така че горенаписаното при поглед от друга страна може да се коментира аргументирано до степен на огледалност.
С една дума за завиждане е този, който е карал и ски и сноуборд. При вятърните спортове паралелът е очевиден. Ако има интерес в отделен пост мога (когато имам време) да напиша и някои неща за наистина опасните случки при кайта и как да се избягват.
Online

Много крила, Nord Wam 5'10, Naish Global 5'8 и разни други Smile
Restar
Вятърничав
***
Публикации: 211



« Отговор #4 -: 09.11.2007 20:18 »

Има интерес, има!  :D Опиши ги !
Дано намериш време!  \0// \0// \0//
Online
Sasho Belia
Полъх
*
Публикации: 91

Tel.: +359 887 337 339 Skype: artkom-alek


« Отговор #5 -: 09.11.2007 20:56 »

Започвам Smile.
Най-важно нещо е: КАТАПУЛТИРАЙТЕ БЕЗ ДА МИСЛИТЕ ДАЖЕ! Задължително преди влизане трябва поне секунда, но да си припомниш - каква система за катапултиране има кайта, с който в момента влизаш.
Ето и основните и най-опасни случки (отделно ще опиша и как да се реагира):
ПРИРОДНИ УСЛОВИЯ:
1. Шквал. Това му се е случило на Ники Димитров при прословутото му вдигане на 100 м височина. На нашето море съм бил свидетел на два такива, така че не е за подценяване. Има време за реакция, но не повече от 1-2 секунди, ако не си го видял, а вече го чувстваш.
2. Каране при много ниски облаци (50-100 м). Вертикалните пориви могат да бъдат много силни.
3. Наличие на буни, огради, постройки и препятствия във водата.
ЕКИПИРОВКА:
1. Най-опасното нещо е безкрайни кайтлупове, особено в силно време. Това е и най-опасното нещо при кайта въобще.
2. Каране с "гъзен трапец". Единственият проблем е при падане и обръщане с главата надолу и напред. Независимо, че кайтът дърпа напред и нагоре, тялото действа като антикрило и те завлича надолу. Случвало ми се е и с кръстен трапец.
ЧОВЕШКИ ФАКТОР:
1. Оплитане на линии на два кайта.
2. Паника и блокиране. Блокирането е най-опасното нещо въобще и е в корена на 99.9% от нещастията.
Повече няма да изреждам, че човешката глупост край няма.
Online

Много крила, Nord Wam 5'10, Naish Global 5'8 и разни други Smile
Restar
Вятърничав
***
Публикации: 211



« Отговор #6 -: 09.11.2007 22:51 »

Значи е истина! Когато Ники го разказваше пред мен и още няколко новобранеца на бургаския плаж си мислех че като всеки ветеран поразтяга локумите. Сега обаче след като и ти го потвърждаваш, явно си е било зрелище.
Видях вертикален порив само веднъж пак там. И момчето което беше с кайта, после знаеш ли какво разказа? "Изведнъж видях високите етажи на блоковете отсреща в квартал Лазур и Зорница".  Mr. Green Mr. Green размина се с няколко разбити зъба при приводняване, защото си удари главата в колената.
Признавам си, че никога не съм тествал системата за катапулт на моя Slingshot, обаче напролет, това ще е първото.  :D :D :D

Благоадаря Ти Сашо.
Много полезни съвети. Със сигурност ще ми бъдат от полза.

Респект!
Online
Sasho Belia
Полъх
*
Публикации: 91

Tel.: +359 887 337 339 Skype: artkom-alek


« Отговор #7 -: 11.11.2007 20:37 »

Като заминавах, бях постнал още две неща, но кой знае защо изчезнаха. Както и да е.
Ето още едно много опасно нещо.
ЗАПЛИТАНЕ НА ЛИНИЯ ЗА КРАК ИЛИ РЪКА.
Супер опасно за крак. Кайта дърпа напред, за да дишаш си повдигаш главата, краката ако потънат дърпат надолу. Такова нещо ми се случи вчера при вятър до 30 м на поривите. Едвам се оправих.
Online

Много крила, Nord Wam 5'10, Naish Global 5'8 и разни други Smile
Sasho Belia
Полъх
*
Публикации: 91

Tel.: +359 887 337 339 Skype: artkom-alek


« Отговор #8 -: 11.11.2007 20:46 »

Като помислих, още нещо:
Каране пред или след резки възвишения, дори и по 30-40 метра. Колкото е по-силен вятъра, толкова възмущенията на потока стават по-силни, което се изразява в резки удари на вятъра по кайта и съответно контрол. При каране на горна граница на крилото си е направо опасно.
Online

Много крила, Nord Wam 5'10, Naish Global 5'8 и разни други Smile
Restar
Вятърничав
***
Публикации: 211



« Отговор #9 -: 12.11.2007 10:09 »

Благодаря ти за примерите Сашо.
Наистина са много полезни. Дано и други кайтисти ги прочетат
Online
Юли
Администратор
******
Публикации: 5493


The idea is to die young as late as possible


« Отговор #10 -: 12.11.2007 14:15 »

Като заминавах, бях постнал още две неща, но кой знае защо изчезнаха. Както и да е.
Ако някой е пуснал мнение в темата докато пишеш, на теб ти излиза предупредителен надпис, че някой вече е писал и за да можеш евентуално да се съобразиш с него не ти излиза твоето докато не го потвърдиш. Ако не обърнеш внимание на това и не потвърдиш, че искаш да публикуваш мнението си, то не се публикува.

Нещо много сложно го описах, но ако натиснеш "публикувай" и ти излезе червен надпис, натисни пак публикувай за да не ти изчезне писаното.
Online

Аз съм легенда :D

Sails: LoftSails PureLip 4.2, 4.5, Oxygen 6.3
Boards: Exocet U-Surf 76, Goya Proton 96
Kites: DaSilva Vibe 3.0, HB Legion 5.0, 6.0, 7.0, 9.0
Wing: KT 105L, KT 3.0, 4.0, 5.0, LoftSails 6.0
sniper
Повей

Публикации: 1


« Отговор #11 -: 12.11.2007 17:39 »

искам да внеса малко поправки и вярвам 4е белия няма да ми се сърди.няма проблеми да се кара когато облаците са ниски ,перести или разкасани.единствено оба4е има едни облаци които вси4ки вие сте виждали това са кълбестите или тоест това са облаците със вертикално развитие.те са единствените които имат развитие отдолу нагоре ,вси4ки останали се развиват хоризонтално.такива се оформят лятото.при тези облаци има развитие в няколко фази от малък облак  cumulus който е безобиден до мощния и смъртоносен cumulus nimbus който в сърцевината си има ледено ядро а горната 4аст която е вав вид на наковалня е ледена .поради тази при4ина във самолетите има радар който заси4а леденото ядро ,също във самия облак има течения ,възходящи и низходящи със скорост над 200м.с..ето защо когато видите такова нещо просто не карайте възходящият поток под облака е много мощен и вапрос на касмет е да се измакнете от него.
Online
Лимба
Полъх
*
Публикации: 8



« Отговор #12 -: 26.05.2008 16:21 »

По-принцип условия за каране на кайтбординг и уиндсърфинг са еднакво зависими от времето и вятъра, обаче има някакви разлики. За кайтбординг необходими по-отворени места за качване и приземяне на кайта (поради голяма дължина на линии между кайт и дъска (20-30м). Също така кайт е по-чувствителен към особености на вятъра: направление, стабилност, сила, турбулентност. --<
Online
Страници: 1   Най-горе
Печат
Отиди в: