Eddie
|
|
« -: 08.10.2007 17:44 » |
|
Някой знае ли,дали има някаква съществена разлика в поведението на 2, еднакви като квадратура RACE платна(8.5 )-съответно с и без камбери .Трябва да направя нелек избор,така че всякакви мнения за плюсовете и минусите м/у двете са
|
|
|
Online
|
Boards: Starboard Formula 159L. ; Starboard Isonic 122L. ; AHD Tracer 90L. Sails : Gaastra Vapor2 - 10.0 ; Neil Pryde RS Racing - 9.0;Neil Pryde RS Racing - 7.8 ; Gaastra Vapor2 - 6.0 ; Gaastra Nitro3 - 4.7
|
|
|
Mod_One
|
|
« Отговор #1 -: 08.10.2007 17:47 » |
|
Някой знае ли,дали има някаква съществена разлика в поведението на 2, еднакви като квадратура RACE платна(8.5 )-съответно с и без камбери .Трябва да направя нелек избор,така че всякакви мнения за плюсовете и минусите м/у двете са Няма истинско RACE платно без камбери - там се гони най-добрата аеродинамика. Предполагам имаш предвид някакво FREERIDE или FREERACE платно.
|
|
|
Online
|
\\\ | /// \\ - - // ( @ @ ) -------o00o-(_)-o00o------- F..k the Cola, F..k the pizza, All we need is Slivovitza
|
|
|
marino
|
|
« Отговор #2 -: 08.10.2007 17:59 » |
|
Според мен единствения минус на камберните платна е ,че водния старт е малко по-труден и то докато го извадиш от водата.От там нататък по отношение на поведението на платното по време на движение няма сравнение с никое друго платно.А за квадратура над 8кв. изобщо не трябва да се мисли за друго платно.
|
|
|
Online
|
РЕМОНТ НА УИНДСЪРФ И КАЙТ ОБОРУДВАНЕ. адрес:София,Кокаляне,ул.Александър Генков №8 , тел:0888200617
|
|
|
Eddie
|
|
« Отговор #3 -: 08.10.2007 18:03 » |
|
Няма истинско RACE платно без камбери - там се гони най-добрата аеродинамика. Предполагам имаш предвид някакво FREERIDE или FREERACE платно.
Наистина става дума за FREERACE платно.
|
|
|
Online
|
Boards: Starboard Formula 159L. ; Starboard Isonic 122L. ; AHD Tracer 90L. Sails : Gaastra Vapor2 - 10.0 ; Neil Pryde RS Racing - 9.0;Neil Pryde RS Racing - 7.8 ; Gaastra Vapor2 - 6.0 ; Gaastra Nitro3 - 4.7
|
|
|
marino
|
|
« Отговор #4 -: 08.10.2007 18:31 » |
|
|
|
|
Online
|
РЕМОНТ НА УИНДСЪРФ И КАЙТ ОБОРУДВАНЕ. адрес:София,Кокаляне,ул.Александър Генков №8 , тел:0888200617
|
|
|
Юли
|
|
« Отговор #5 -: 08.10.2007 19:15 » |
|
В днешно време трябва да се обърне внимание и на това каква мачта иска даденото платно. Има камберни платна (повечето) които искат SDM (нормална) мачта с много карбон, но в последно време има и такива само за RDM. Ако ще се състезаваш или искаш да използваш пълноценно едно рейсово оборудване трябва и да го "въоръжиш" с подходящи материали. За гика при тази квадратура може да се направи компромис и с алуминиев, но с мачтата за съжаление компромис не може да се направи.
|
|
|
Online
|
Аз съм легенда Sails: LoftSails PureLip 4.2, 4.5, Oxygen 6.3 Boards: Exocet U-Surf 76, Goya Proton 96 Kites: DaSilva Vibe 3.0, HB Legion 5.0, 6.0, 7.0, 9.0 Wing: KT 105L, KT 3.0, 4.0, 5.0, LoftSails 6.0
|
|
|
Eddie
|
|
« Отговор #6 -: 08.10.2007 19:41 » |
|
В днешно време трябва да се обърне внимание и на това каква мачта иска даденото платно. Има камберни платна (повечето) които искат SDM (нормална) мачта с много карбон, но в последно време има и такива само за RDM. Ако ще се състезаваш или искаш да използваш пълноценно едно рейсово оборудване трябва и да го "въоръжиш" с подходящи материали. За гика при тази квадратура може да се направи компромис и с алуминиев, но с мачтата за съжаление компромис не може да се направи.
Просто искам да мога да карам и на слаб вятър,за да напредвам.Не държа да е рейсово оборудването-най малкото,нивото ми е такова засега,че едва ли ще мога да извлека и половината от него.Затова си мислех,че едно freerace платно-нова концепция,би ми свършило работа на този етап!?! :-O-:Направи ми впечатление,че всички водещи производители предлагат големи квадратури и без камбери
|
|
|
Online
|
Boards: Starboard Formula 159L. ; Starboard Isonic 122L. ; AHD Tracer 90L. Sails : Gaastra Vapor2 - 10.0 ; Neil Pryde RS Racing - 9.0;Neil Pryde RS Racing - 7.8 ; Gaastra Vapor2 - 6.0 ; Gaastra Nitro3 - 4.7
|
|
|
Юли
|
|
« Отговор #7 -: 08.10.2007 20:10 » |
|
Направи ми впечатление,че всички водещи производители предлагат големи квадратури и без камбери Така е, съвременните платна са резултат на дългогодишни тестове. Всичко което можеш да изтискаш от нормалното каране което правим повечето в БГ можеш да получиш от добре проектирано безкамберно платно. Във форума има и състезатели и любители на камберните платна които могат да ти кажат колко малка е разликата (вероятно даже в минус за камберните) между тях за обикновенно фрирайд каране. Според мен основния плюс на камберните платна е, че издържат повече на overpower и имат стабилен профил на силен вятър. Минусите са, че по-трудно се обръща, по-тежко е, по-трудно се ригва и най-важното е което казах в горното мнение - новите искат RDM висококарбонова мачта. Като краен резултат се получава почти два пъти по-скъп риг за съвсем малко повече перформанс, който на този етап едва ли ще усетиш. Не споря за преимуществата на камберите но според мен не ти трябва такова платно освен ако не го вземеш на старо. Брей какъв писател се извъдих
|
|
|
Online
|
Аз съм легенда Sails: LoftSails PureLip 4.2, 4.5, Oxygen 6.3 Boards: Exocet U-Surf 76, Goya Proton 96 Kites: DaSilva Vibe 3.0, HB Legion 5.0, 6.0, 7.0, 9.0 Wing: KT 105L, KT 3.0, 4.0, 5.0, LoftSails 6.0
|
|
|
La4o
Духовит
Публикации: 124
|
|
« Отговор #8 -: 08.10.2007 20:49 » |
|
Ако взимаш race платно ти трябва не само мачтат да е многокарбонова, а е препоръчително да е от същата марка както и платното.Колкото по- голямо е платното, толкова е по капризно за мачтата с която е проектирано.Някой спомена ли нещо за удължителите за race платната(става въпрос за по големите)?
|
|
|
Online
|
|
|
|
Robby Naish
Вятърничав
Публикации: 249
|
|
« Отговор #9 -: 09.10.2007 00:25 » |
|
|
|
|
Online
|
The Best Of The Best
|
|
|
marino
|
|
« Отговор #10 -: 09.10.2007 09:04 » |
|
Пак ще се включа,защото Еди говори за големи квадратури.1.RDM мачти изискват само малките квадратури от 7,0кв. надолу.2.Удължител за такова платно струва около 100$,но с малко повече усилие може да се опъне и с друг.3.Наистина опъването е малко по-особено,но когато свикнеш е много лесно.4.Наистина мачтата трябва да е проектирана за това платно и да е висок % карбон,но чупенето се получава от неправилна експлоатация/постоянно ригнато платно,оставена продължително на слънце,пясък и т.н./.Освен това за всички платна е по-добре да се ползва такава мачта.Всички тези "минуси" се изразяват преди да влезнеш във водата.Влезнеш ли във водат имаш само плюсове и съвсем не вярно,че се върти по-трудно.А примерно 4-ри камбера по 20гр. единия,става 80г.,едва ли са толкова много.
|
|
|
Online
|
РЕМОНТ НА УИНДСЪРФ И КАЙТ ОБОРУДВАНЕ. адрес:София,Кокаляне,ул.Александър Генков №8 , тел:0888200617
|
|
|
SHMIT
|
|
« Отговор #11 -: 09.10.2007 09:43 » |
|
Карането с голямо платно е голям кеф. Съвсем различно е чувството от това да караш с малко. С мако платно ми харесва повече, но с голямо е друга дисциплина и не е за изпускане. Друг плюс е че карането ти се увеличава с около 30% за година. Важно е обаче голямото платно да ти е читаво, защото при големият материал най-много се усещат кусурите на платната.
|
|
|
Online
|
|
|
|
донт лай
Полъх
Публикации: 34
|
|
« Отговор #12 -: 09.10.2007 10:30 » |
|
Ако не смяташ да се състезаваш забрави за камберно платно и мачта 100%.Камберно платно се кара само на овърпауър,иначе е много тежко и ше те измори два пъти по бързо.Високия карбон стандартни мачти са консуматив-чупят се като клечки за зъби-освен ако не обичаш често да си ги сменяш
|
|
|
Online
|
|
|
|
chill
|
|
« Отговор #13 -: 09.10.2007 11:16 » |
|
Твърдо ЗА камберни платна в големите (над 7 кв.м.) размери. Много по-стабилно, много по-голям обхват (в смисъл минимална/максимална скорост на вятъра). Камберно платно не означава RACE. Аз си карам Ezzy Infinity 7.5 кв.м с два камбера, което си е нормално freeride платно, ригва се лесно и си го карам с нормална евтина SDM мачта. ПП. А пък за водния старт, аз си го повдигам с глава и заради големия камбер мога да дишам отдолу
|
|
|
Online
|
Sails: Severne Convert 2016 7.5 Ezzy Wave SE 5.8 Ezzy Wave SE 4.7 Boards: Starboard Kombat 106L Starboard Kode 123L --- Pain is weakness leaving the body
|
|
|
Eddie
|
|
« Отговор #14 -: 09.10.2007 11:32 » |
|
Твърдо ЗА камберни платна в големите (над 7 кв.м.) размери. Много по-стабилно, много по-голям обхват (в смисъл минимална/максимална скорост на вятъра). Камберно платно не означава RACE. Аз си карам Ezzy Infinity 7.5 кв.м с два камбера, което си е нормално freeride платно, ригва се лесно и си го карам с нормална евтина SDM мачта. ПП. А пък за водния старт, аз си го повдигам с глава и заради големия камбер мога да дишам отдолу Мисля че и Захо кара същото само че е 8.5 -тази събота го видях в action
|
|
|
Online
|
Boards: Starboard Formula 159L. ; Starboard Isonic 122L. ; AHD Tracer 90L. Sails : Gaastra Vapor2 - 10.0 ; Neil Pryde RS Racing - 9.0;Neil Pryde RS Racing - 7.8 ; Gaastra Vapor2 - 6.0 ; Gaastra Nitro3 - 4.7
|
|
|
|