no vinagi purvo krakata se obru6tat
Това не е правило!
Има различни варианти на поворота фордевинд като разликата при тях е именно момента, към който сменяш краката. В зависимост от това фордевиндът бива Powerhalse - краката се сменят преди да пуснеш гика със задната ръка, Step Jibe - горе-долу едновременно с пускането на гика и Speed Jibe - след като си хванал гика на новия халс.
Аз например го правя, след като хвана новия халс и се получава страхотно. Някъде из форума имаше снимки на такъв поворот.
По-скоро от значение е стойката, позицията на ветрилото и момента, в който го пускаш.
ВАЖНО: гледай ветрилото да се развърта, без мачтата да се движи напред-назад. Това се получава като предната ръка държи рига, БЕЗ ДА ДЪРПА към кърмата или да го отнася на някой от бордовете. Иначе казано ригът се развърта на самото каре.
Ако дъската е влязла добре в кривата (това зависи изключително от позицията на краката). При малка дъска ефектът се постига като вкараш коляното на задния крак и това поражда натиск с пръстите на задния крак върху подветрения борд (вътрешния борд за завоя). Не трябва да сечеш кривата, защото скоростта пада. Нейния радиус зависи изключително от наклона на дъската, който си придал със задния крак.
При тези условия остава само да пуснеш гика със задната ръка. Това става някъде около разположение на дъската на курс фордевинд. В едно списание SURF-MAGAZIN бр. 6/99 г. пише, че това зависи от силата на вятъра. При слаб вятър
3-5 bft, това става след като дъската е подминала курс фордевинд, при среден -
4-6 bft горе-долу в този курс, а при силен над
6 bft - преди дъската да влезе във фордевинд.
Накратко, ако осигуриш добро разположение на дъската в кривата на завоя, развъртане на рига около карето (без голямо движение на топа на мачтата) и пуснеш гика в удачния момент, поворотът е гарантиран
Забележка: горното важи за малки и сравнително малки дъски. Не става точно така при т.нар. кораби.