pehooo е абсолютно прав. Всички сме виждали много, много хора, които нямат възможност да си наемат учител, и се опитват сами. Или пък не знаят, че това няма да им струва толкова скъпо, във всеки случай много по-малко от амортизациите на оборудването, които ще понесат без учител, докато откриват топлата вода.
Venelin също е абсолютно прав. Не може да продължаваме да се отнасяме по досегашният начин с обектите на авторско право. Аз бих отбелязал само един контрапункт - заради това, че нашият стандарт все още не ни позволява да сме част от света, да останем извън него ли? Да не се информираме, да останем извън културата и техническите достижения? Няма да стигнем американците така. Никога. Тук трябваше да има удивителна, Вен.... просто ще останем извън света - такъв, какъвто е. И без това сме много назад. Спорихме една вечер със Зорница, режисьорката на филма "Прогнозата", още правеха пробни снимки на Гьока. Тя, също както теб, твърдо държеше да се плаща. Попитах я: "Окей, на какво държиш повече - да изкараш пари с твоите филми, или да направиш хората по-добри?". Не се засягай, Вен, казах, че ТРЯБВА ДА ЗАПОЧНЕМ ДА УВАЖАВАМЕ авторското право и в България.
Като преглеждах филма напосоки днес, установих, че ще ми е много по-лесно да заснема друг такъв, отколкото да му монтирам аудио отгоре. Естествено, пак ще монтирам студийно аудио върху полевите кадри. Но бих казал доста повече неща върху маневрите, отколкото има в този филм. Не може да се обяснят по никакъв начин повороти оверщаг и фордевинд за 6 минути, колкото те са отделили. Това е смешно! Sorry Mr. Petersen, sorry Mr. Hall! You better ask Kony Lipovansky about that... И се изкушавах дали да допълвам техните обяснения с важните неща, били те детайли или основни положения. Да не говорим, че всеки, който е чул теорията, прави свои си, специфични грешки след това.
Това, което прави един филм добър, не са специалните ефекти и т.н, а да имаш какво да кажеш. И да не се опитваш да направиш 4-часов филм по тема, която би взела 20 часа. Нали? Особено образователен. Просто ми се искаше да помогна на хората, които имат нужда от това, макар и с кадрите на някой друг. Знаеш ли колко пъти идват при мен хора, със собствено оборудване, и ми казват: "Ами аз от 4-5 години се уча, ама още не мога да глисирам".
А това трябва да стане за не повече от 10 часа от точка 0. И риговат по 1.5 часа едно платно. Колко от вас са в този филм?
Pehooo, обясненията от филма биха ти помогнали, но ти няма да съзнаваш грешките, които ще допускаш в движение. Още сутринта си мислех да ти го кажа. В единият случай гледаш филми, съветват те колеги (това го наричам "Синдромът на научилите се" - всеки, който току що е постигнал нещо, е уверен, че може да научи и околните) - и това продължава няколко години. В другия случай отнема 8-10 часа до глисиране, защото още преди да си го пробвал, ти се обясняват най-масовите грешки за съответната маневра, и след това всичко се коригира на секундата. Все пак, ако мислиш че ще се научиш сам, ще ти помогна с превода, както обещах.