22.11.2024 03:59
Новини: Посетете нашият Online магазин, където можете да видите продуктите които продаваме, както и да си ги поръчате през Интернет.

Windyweek - точни прогнози за вятъра Anemometers - Sunny eXtreme windsurf lessons

Уиндсърф, кайт, сноуборд, екстремни спортове

Страници: « 1 2 3 4 »   Най-долу
Печат
Автор Тема: Клюки...Windsurf  (Прочетена 24238 пъти)
ant_dream
Буревестник
******
Публикации: 764



« Отговор #15 -: 05.09.2010 21:43 »

Мисля че тук се подхожда много неправилно!

Искам само да кажа нещо, което всеки знае и незнайно защо необръща внимание Confused
Платното е едно от 3-те неща. За мен лично мачтата и гика тежът повече от платното
ако се водят някакви спорове то много моля да се стъкмят две платна със еднаква мачта и гик да се
карат на еднакви условия и тогава да се каже нещо !
Искам също така да кажа че само от различна твърдост и вид на една мачта може самата "производителност"
на платното рязко да се промени, също така и от неправилно ригване. Едно платно "тежи" при грешка в дизайна
(под дизайн нямам впредвит красота!!!) или в неправилното им ригване!!!. При всичките ми сблъсаци със Лофт платна(освен един)
които съм си ригвал сам (тоест правилно) и съм използвал хубави мачти и гикове платната са перфектни не тежът на
задната ръка(което е признак на неправилен дизайн или ригване) .
При правилна екипировка и ригване платната който съм карал (Lip Wave , O2 Freeride, 360 free) са изпълнили задачата си
перфектно балансирано платно като LipWave е доста мощно и с голям диапазон .
Пиша всичко това защото Да и на мен ми е тежал Лофт и то О2 фрирайд , причината беше мачта 15 % карбон и стар гик

Тежест от сорта дърпане на платното в противоположната страна на вас означава че може и да ви трябва друго платно за условията
(при все че сте с хубав гик и мачта! ) Платната "тежат" при сгрешен дизайн или по-точно при невъзможността на вятъра да излезне
правилно от платното през комина който се образува при топа (затова като натягате там се иска платното да се опусне , за да може
правилно да "туистира" ) При все че лофт са с ункалната систена с гъвкава топова лата, незнам колко си върши работата, но
за мен Лофт си остават една от водещите марки в този бизнес и съответно неси позволяват да си шият платната както им падне за разлика
от други марки които няма да споменавам Smile

Искам също така да обърна внимание да по каталог може да неса най-леките платна, но се замислете!
Това означава че материалите които се използват може и да са по-здрави , следователно по-дълго време да си имате платно !

Поздрави!
Online

Weight - 100 kg
Board - Starboard Carve 144l 2005
Sail -    Loft     LipWave 6.2
           Gaastra Matrix    7.5
Boom - Loft Slalom

Climbing the mountain, never coming down,
'Cause you will hate yourself in the end.
Abit
Буревестник
******
Публикации: 855


тук-там


« Отговор #16 -: 05.09.2010 21:49 »

....

Съгласен  OK 
Online
Юли
Администратор
******
Публикации: 5493


The idea is to die young as late as possible


« Отговор #17 -: 07.09.2010 10:39 »

Понеже стана дума за това че тук е клюкарник/говорилник, може ли да попитам Loft платната от какъв материал са им латите и колко тежат те в сравнение с NP, North Sails, Gaastra примерно? Другото необяснимо нещо е една камара плат на места където не е необходим и отежнява платното. Питам, защото и аз съм един от тези хора на които определено платната Loft им тежат в ръцете сравнено с други марки... а и голямата разлика в тежестта идва при големите квадратури (над 5-6 кв.) при малките процентната разлика се изразява в грамове които трудно човек може да усети...а при големите същата процентна разлика ще е килограм/и...
това всичкото го приемете като въпрос а не като заяждане или нещо друго и с удоволствие бих коментирал мирно и културно по темата защото ми е интересна Smile
По тази "формула" излиза, че примерно Аеротех, който тежи половин кг повече при малките квадратури, разликата при големите ще е примерно 4кг?! По въпроса с латите на Лофт - всяка лата тежи различно :D, въпросните фрирайд и слалом платна са с карбонови лати. Камара излишен плат?! Мислено е от много по-умни хора от теб и мен, щом е сложено, значи има причина и най-малката такава е да бъде утежнено платното :D
Отново слагам таблица защото там нещата са безпристрастни, сравнените платна са камберни, слаломни, с 4 камбера, с приблизително еднаква квадратура:
Aerotech Dagger 8.5
Hotsails GPS 8.0, 3 камбера
Gaastra Vapor 8.4
Loft Sails Blade 8.3
Maui Sails TR6 XT 8.4
Neil Pryde RS X 8.6
5.8кг
6.4кг
7.2кг
6кг
6.4кг
--кг
Online

Аз съм легенда :D

Sails: LoftSails PureLip 4.2, 4.5, Oxygen 6.3
Boards: Exocet U-Surf 76, Goya Proton 96
Kites: DaSilva Vibe 3.0, HB Legion 5.0, 6.0, 7.0, 9.0
Wing: KT 105L, KT 3.0, 4.0, 5.0, LoftSails 6.0
tsvetelin
Вятърничав
***
Публикации: 238


« Отговор #18 -: 07.09.2010 13:57 »

Наистина е добре да се дефинира какво се има в предвид "тежат".
Макар и с не голям опит смятам че 0.5кг по тежко платно ще го усещам като го мъкна по поляната без вятър...и ще има незабелижимо по малко влияние при каране във водата отколкото неподходящото ригване (както Ант описа)... В днешно време платната много зависят от мачтите с които се ползват а те указват най голямо влияние за усещането на платното.

Може би модераторите да направят нова тема с тази дискусия....това вече не не са "клюки"
Online

72kg. RRD Wave Thruster 231x56x76l, Exocet Cross 239x59x94l, RRD X-Fire 112 235x69
Loft Lip Wave 4.3, Gaastra ManicHD 4.7, Lip Wave 5.2, Arrows T-Force 5.9, Loft O2 6.6, Loft Switch Blade 7.8
tsvetelin
Вятърничав
***
Публикации: 238


« Отговор #19 -: 07.09.2010 14:00 »

Ето и една информация от мен...Фабриката за мачти Траяна, която е една от най големите в бранша(произвеждат мачти за доста от марките), миналата година е била продадена на бизнесмен от Словения, като производвсвото е изнесено там, близо до границата с италия. Част от работниците били запазени и качеството също...така твърдят новите собственици.
Online

72kg. RRD Wave Thruster 231x56x76l, Exocet Cross 239x59x94l, RRD X-Fire 112 235x69
Loft Lip Wave 4.3, Gaastra ManicHD 4.7, Lip Wave 5.2, Arrows T-Force 5.9, Loft O2 6.6, Loft Switch Blade 7.8
Odin
Отнесен от вихъра
****
Публикации: 312



« Отговор #20 -: 07.09.2010 14:39 »

Наистина е добре да се дефинира какво се има в предвид "тежат".
Макар и с не голям опит смятам че 0.5кг по тежко платно ще го усещам като го мъкна по поляната без вятър...и ще има незабелижимо по малко влияние при каране във водата отколкото неподходящото ригване (както Ант описа)... В днешно време платната много зависят от мачтите с които се ползват а те указват най голямо влияние за усещането на платното.

Може би модераторите да направят нова тема с тази дискусия....това вече не не са "клюки"

Точно поради тази причина е добре да се ползва мачта и гик от един производител и да са тези които са препоръчани за съотвтното платно.
Online

RRD Z-ride 133,
GunSails Nexus 6,6
GunSails Future, 5,5
GunSails Cannonbal 7,5
BBI
Полъх
*
Публикации: 67


« Отговор #21 -: 07.09.2010 20:48 »

Въпросът не е кое е по-тежко, а на кой му пука Smile (
http://www.dailymotion.com/video/x3jac_muppet-show-mahnahmahna_fun)

Освен ако не си 60кг с мокра ликра, едва ли 300-400гр в материала на платното можеш да ги усетиш при малки квадратури.
Размера на мачтата има много по-голямо значение.

Тежест при вадене с въже:
Базата, гика и мачтата са проста система от лостове. Колкото по-високо ти е гика, толкова е по-леко. Колкото повече мачта стърчи над гика, толкова по-тежко. Риг 4.7 с мачта 400 ще се струва по-тежък за вадене от 4.7 с мачта 370. Допълнително мачтата се пълни с повече вода.

Тежест при каране:
Зависи от дизайна и къде са му сложили центъра на тежестта както беше споменато по-горе. А къде се пада центъра на тежестта зависи и колко се натяга. Това съветват от Лофт, но то май е универсално:

The rig feels stiff and heavy with too much backhand power.
Тry more downhaul & outhaul, mastfoot back, boom up, softer mast.

Моят личен опит е, че за вадене Aerotech 6.5 с 460 ми тежи съвсем малко, а Loft 02 8.4 с 490 ми тежи доста. Във водата обаче 8.4 ми е по-леко от 6.5 и поривите не ги усещам.

PS: предлагам да се отдели темата за Лофт от общите клюки.
Online
Pavel_Gr
Вятърничав
***
Публикации: 265


Concerned with boundaries? Imagine no limits!


WWW
« Отговор #22 -: 07.09.2010 22:46 »

Допълнително мачтата се пълни с повече вода.

С всичко написано без цитираното съм съгласен. Добрите мачти (няма да давам примери с фирми) имат тапи в долната и горната част, за да се предотврати пълненето с вода. И това за тежестта и усещането за тежест на риговете е пак много относително......
Online

Naish FreerideSlalom 95l / Exocet Cross 104l / RRD X-Fire V10 98l / RRD X-Fire V8 108L / RRD X-Fire V5 122l.
Neilpryde Zen 5,5m2 / Neilpryde Hellcat 6.7m2 / Neilpryde V8 7.2m2 / Point7 AC-K 8.5m2
tsvetelin
Вятърничав
***
Публикации: 238


« Отговор #23 -: 08.09.2010 08:52 »

Малко може да изместя темата, но в контекста на Метро относно важността на гиковете Aeron са пуснали нов гик с двойна V форма на тръбата http://www.aeronsport.com/Web/aeron.html
Online

72kg. RRD Wave Thruster 231x56x76l, Exocet Cross 239x59x94l, RRD X-Fire 112 235x69
Loft Lip Wave 4.3, Gaastra ManicHD 4.7, Lip Wave 5.2, Arrows T-Force 5.9, Loft O2 6.6, Loft Switch Blade 7.8
metro
Вятърничав
***
Публикации: 212


Ветроход :)


« Отговор #24 -: 08.09.2010 10:12 »

То стана като нюз рум ама ето също нещо ново, интересно и революционно Wink
http://www.efpt.net/newsdetails.php?n_id=395
 
Става дума за новия Slot Box...но прочетете много е интересно!  OK
Online

Tabou Twister 100l
Tabou Da Curve 73l

Gaastra - Echo 5.2, Manic 4.7, Manic 4.0
Tabou Manta 100l
Gaastra - Savage 6.7
Mod_One
eXtreme iNside
********
Публикации: 1681



WWW
« Отговор #25 -: 08.09.2010 11:18 »

Отворихме тема за новите неща 2011 в секция Slalom & Formula - така, че пишете там.
Между другото, това с V формата на гика го имаше преди години (Nail или NS) не си спомням точно и съм виждал и хващал такъв гик - захвата е  много по удобен, направо ляга по дланта. После го забравиха (може би технологияъа беше скъпа).

А за новите слотове за финки - ясно е, че трябваше да се измисли нещо, защото тенденцията с няколко финки  изисква по-леки конструкции на слотовете, иначе дъската става много тежка.
Online

               \\\ | ///
               \\ - -  //
               ( @ @ )
 -------o00o-(_)-o00o-------
F..k the Cola, F..k the pizza, All we need is Slivovitza
Сашо
Духовит
**
Публикации: 165


« Отговор #26 -: 08.09.2010 16:11 »

LOFTSAILS-LIP wave

Еластично платно с меко усещане.Когато порива удари , то поглъща и предава енергията бавно през рига.(леките карачи и начинаещиге предпочитат контрола на еластичните платна,а еластичността помага на напредналите да останат под контрол при екстремни условия).
Мощта на платното е изместена на високо и това го прави изключително стабилно при high winds,bump and jump и down-the-line waveriding(предполагам Wink Smile Smile)
Голям обхват на вятъра-с по-малко `outhaul` и `ownhaul` те са мощни , имат постоянна тяга и са отзивчиви(freestyle,flatwater light winds)

Относно теглото на платното:статичното тегло но платното ще окаже влияние на ранното изглисирване ,но веднъж тръгнал правилно балансираното платно ще елеминира чувството за тежест или лекота.
Термина за означение на платно , което се усеща леко в ръцете е `slippery`.Някои предпочитат `slippery` усещане, докато други предпочитат постоянно предвидимо дърпане.(steady,predictable pull).
Всеки сам преценява. Yeee Yeee Yeee
Online
Ceco
Модератор
******
Публикации: 1753



« Отговор #27 -: 08.09.2010 18:08 »

Тези V-grip гикове изглеждат интересни. Дали са по-тежки от нормалните?  :D :D Предния нок изглежда малко странно...
Online

Boards: Exocet: Cross 94 l, I-Style 101 l, RS 4 114 l; Fanatic FW 105 l; SB Futura 121 l, Mistral Syncro 124 l
Sails: Loft Lip Wave 4.3; Loft Pure Lip 5.0; Loft Oxygen 6.3 & 7.3
Snowboards: Ride Concept TMS 161, Lib Tech T Rice Pro 157
Abit
Буревестник
******
Публикации: 855


тук-там


« Отговор #28 -: 08.09.2010 18:54 »

Тези V-grip гикове изглеждат интересни. Дали са по-тежки от нормалните?  :D :D Предния нок изглежда малко странно...

Ако бяха по леки... нямаше да ги спрат от производство  другите  :О:
Online
tsvetelin
Вятърничав
***
Публикации: 238


« Отговор #29 -: 08.09.2010 20:40 »

От сайта им се вижда че са с 200г. по тежки
Online

72kg. RRD Wave Thruster 231x56x76l, Exocet Cross 239x59x94l, RRD X-Fire 112 235x69
Loft Lip Wave 4.3, Gaastra ManicHD 4.7, Lip Wave 5.2, Arrows T-Force 5.9, Loft O2 6.6, Loft Switch Blade 7.8
Страници: « 1 2 3 4 »   Най-горе
Печат
Отиди в: