23.11.2024 15:26
Новини: Sunny eXtreme е официалният вносител за България на кайт оборудване DaSilva, HB SurfKite, Peter Lynn (PLKB).

Windyweek - точни прогнози за вятъра Anemometers - Sunny eXtreme windsurf lessons

Уиндсърф, кайт, сноуборд, екстремни спортове

Страници: 1 2 »   Най-долу
Печат
Автор Тема: Boom компромис  (Прочетена 9330 пъти)
Abit
Буревестник
******
Публикации: 855


тук-там


« -: 07.10.2010 00:13 »

Има ли голямо значение дали ще е 100% карбон или 0% ако не използваш система на boom-ма?
Online
Eddie
Модератор
******
Публикации: 1102



« Отговор #1 -: 07.10.2010 01:35 »

Има ли голямо значение дали ще е 100% карбон или 0% ако не използваш система на boom-ма?
Тежат различно - когато държиш 10м/2 плюс е от значение...
Online

Boards: Starboard Formula 159L. ; Starboard Isonic 122L. ; AHD Tracer 90L.
Sails : Gaastra Vapor2 - 10.0 ; Neil Pryde RS Racing - 9.0;Neil Pryde RS Racing - 7.8 ; Gaastra Vapor2 - 6.0 ; Gaastra Nitro3 - 4.7
metro
Вятърничав
***
Публикации: 212


Ветроход :)


« Отговор #2 -: 07.10.2010 12:31 »

Защо карбонов гик???
Забелал съм повечето хора мислят, че предимството на карбона е, че е по лек като материал което е така, но има и редица други много важни предимства, защо е препоръчително/задължително да ползваме карбонови мачти/гикове и удължители...
В линка по-долу може да прочетете за предимствата на карбона като материал Wink

http://www.fibersparsports.com/whycarbon.html

Приятно четене Smile
Online

Tabou Twister 100l
Tabou Da Curve 73l

Gaastra - Echo 5.2, Manic 4.7, Manic 4.0
Tabou Manta 100l
Gaastra - Savage 6.7
lubo
Буревестник
******
Публикации: 894



« Отговор #3 -: 07.10.2010 12:38 »

Основно предимство на карбоновия гик е, че си го купуваш много често :О:
Online

bords:Naish 75l, RRD 85l,Lorch 105l,AHD 130l.
sails: Lip Wave 4,2m2,NeilPride Alpha 4,7m2,Loft O2 5,3m2,,Loft Lip Wave 6,2m2,Loft O2 7,4m2
Mod_One
eXtreme iNside
********
Публикации: 1681



WWW
« Отговор #4 -: 07.10.2010 12:52 »

Основно предимство на карбоновия гик е, че си го купуваш много често :О:

Има още едно .... много е скъп!
Иначе ако трябва да сме сериозни, в теглото на практика няма разлика (вече сме го дискутирали, който иска нека види данните на производителите.
НО - има разлика в твърдостта (stiffness)- карбоновия е много по стабилен при резки натоварвания - не си променя формата. Това е много важно, особено при големите гикове за слалом и рейс.
Online

               \\\ | ///
               \\ - -  //
               ( @ @ )
 -------o00o-(_)-o00o-------
F..k the Cola, F..k the pizza, All we need is Slivovitza
lubo
Буревестник
******
Публикации: 894



« Отговор #5 -: 07.10.2010 13:27 »

Аз не знам колко са твърди,Юли май пробва няколко и се върна на алуминия.Може просто да не са подходящи за wave :-O-:
Online

bords:Naish 75l, RRD 85l,Lorch 105l,AHD 130l.
sails: Lip Wave 4,2m2,NeilPride Alpha 4,7m2,Loft O2 5,3m2,,Loft Lip Wave 6,2m2,Loft O2 7,4m2
Abit
Буревестник
******
Публикации: 855


тук-там


« Отговор #6 -: 07.10.2010 13:48 »

Доста мътна ми се вижда тази работа с тези карбонови боом.... hmmmm

Абе хора гледам, чета и нищо не схващам...
Разглеждам една марка като нелипръд да речем... х6 има само около 10% карбон най отзад на опашката...х9 е опашката в карбон, а самия боом е "алуминиев", освен предната част която се отделя... е къде е 100% карбон боом?  :-O-:
Подобно е и при другите фаворитни марки... Е тогава се питам аз, къде е тази скованост, твърдост и лекота??? Да не би случайно само да покриват алуминиевия боом с 0.000005мм. за твърдост ?
Online
marino
Буревестник
******
Публикации: 805



« Отговор #7 -: 07.10.2010 15:06 »

Това което е казал Захо много вярно,но бих допълнил още.Карбоновия гик се използва при големия рейс матерял предимно не защото е по лек,а точно затова,че е по-твърд.Алуминиевия просто ще се огъне.При новите платна,които са изрязани в задния нок се карат с по-малки гикове и може да се направи някакъв компромис,но 9,5 и + едва ли.
Online

РЕМОНТ НА УИНДСЪРФ И КАЙТ ОБОРУДВАНЕ. адрес:София,Кокаляне,ул.Александър Генков №8 , тел:0888200617
metro
Вятърничав
***
Публикации: 212


Ветроход :)


« Отговор #8 -: 07.10.2010 15:43 »

Доста мътна ми се вижда тази работа с тези карбонови боом.... hmmmm

Абе хора гледам, чета и нищо не схващам...
Разглеждам една марка като нелипръд да речем... х6 има само около 10% карбон най отзад на опашката...х9 е опашката в карбон, а самия боом е "алуминиев", освен предната част която се отделя... е къде е 100% карбон боом?  :-O-:
Подобно е и при другите фаворитни марки... Е тогава се питам аз, къде е тази скованост, твърдост и лекота??? Да не би случайно само да покриват алуминиевия боом с 0.000005мм. за твърдост ?

Fiberspar произвеждат САМО карбонови гикове от много години насам и за тях мога да ти гарантирам че гика е 100% карбон, както и за Aeron (виждал съм и на двете марки от вътре гика и не е с покритие) ...виждал съм на разни марки че им слагат покритие от карбон според мен за да вземат парите за карбонов гик което е доста тъпо (тука ще си позволя да кажа две фирми Unifiber и Prolimit но съм сигурен че има и още, просто само за тези имам опит и още нещо Prolimit карбоновия гик се оказа доооста по-тежък от карбоновия на Fiberspar)...също съм виждал и хибрид карбон/алуминиеви гикове които не мога да им схвана смисъла...можеби задния нок е от карбон само...но това не мисля че има много смисъл...имате ли коментари и инфо за това?
Що се отнася до теглото при големите гикове за 9+ кв платна мога да кажа че съм държал алуминиев в едната ръка и карбонов в другата и разликата е чувствителна и всеки може да я усети! За малките гикове можеби разликата е по-малко и по-трудно може да се усети но пък го има момента ако вземете две различни марки гикове може разликата от теглото (между алуминиевия и карбоновия) да е от различната тежест на предпочетените от марките материали...а не за това че единия е карбонов а другия не... така че трябва да се тества ...аз винаги поставям под съмнение написаните от производителя спецификации на продукта точно защото съм тествал и установил, че те често се различават от действителността Wink
Online

Tabou Twister 100l
Tabou Da Curve 73l

Gaastra - Echo 5.2, Manic 4.7, Manic 4.0
Tabou Manta 100l
Gaastra - Savage 6.7
Mod_One
eXtreme iNside
********
Публикации: 1681



WWW
« Отговор #9 -: 07.10.2010 16:56 »

Малко факти (както се казва, когато фактите говорят и <metro> Би трябвало да замълчи  :О:):
Сравнение на ALU модел от серията RED и крабонов такъв от серията PLATINUM на NORTH SAILS:
НЯМА разлика в теглото (не знам какво си държал в двете си ръце приятелю)


* NORTH_BOOMS.jpg (42.84 KB, 566x366 - видяно 525 пъти.)
Online

               \\\ | ///
               \\ - -  //
               ( @ @ )
 -------o00o-(_)-o00o-------
F..k the Cola, F..k the pizza, All we need is Slivovitza
Mod_One
eXtreme iNside
********
Публикации: 1681



WWW
« Отговор #10 -: 07.10.2010 17:20 »

Но <metro> е абсолютно прав в едно - НЕ ТРЯБВА ДА СЕ ВЯРВА НА ТОВА, КОЕТО ПИШЕ.
Онзи ден, в една бирария бяхме с едни приятели и по едно време гледам на една врата пише ЖЕНИ - аха викам си, тъкмо съм загорял  Censored - влизам, а то кенеф .... :#@: angry
Online

               \\\ | ///
               \\ - -  //
               ( @ @ )
 -------o00o-(_)-o00o-------
F..k the Cola, F..k the pizza, All we need is Slivovitza
Eddie
Модератор
******
Публикации: 1102



« Отговор #11 -: 07.10.2010 17:50 »

Според  сайта на Chinook ,при едни и същи размери карбоновите гикове са по леки .
http://www.chinooksailing.com/products/index.php?cPath=1_25
Online

Boards: Starboard Formula 159L. ; Starboard Isonic 122L. ; AHD Tracer 90L.
Sails : Gaastra Vapor2 - 10.0 ; Neil Pryde RS Racing - 9.0;Neil Pryde RS Racing - 7.8 ; Gaastra Vapor2 - 6.0 ; Gaastra Nitro3 - 4.7
Mod_One
eXtreme iNside
********
Публикации: 1681



WWW
« Отговор #12 -: 07.10.2010 18:13 »

Според  сайта на Chinook ,при едни и същи размери карбоновите гикове са по леки .
http://www.chinooksailing.com/products/index.php?cPath=1_25
Taka e, но разликата е много малка при близки дължини (нямат еднакви за да се направи точно сравнение):
Course Carbon 195-261cm
#  VERY STIFF, STRONG, AND DEPENDABLE
# Weight: 6.1 lbs
Course Competition Boom 182-244cm
# Weight 6.36 lbs

Идята  ми беше не да се заяждам с <metro>, а да обърна внимание, че твърдостта е от много по-голямо значение отколкото някаква разлика от 0.3 Lbs (май 150 грама).
Защото при едно яко дърпане с голямо платно усещането за пружиниране на гика (дъгата се огъва към теб) не е приятно, да не говорим, че това забявя реакцията върху платното.
Що се отнася до Chinook, 10 години карах с такъв гик - перфектне е. Това е фирма, която уважавам и може би (няма данни в сайта им) използват малко по-дебелостенни тръби за alu гиковте за повишат твърдостта им - ако е така, браво на тях!
Online

               \\\ | ///
               \\ - -  //
               ( @ @ )
 -------o00o-(_)-o00o-------
F..k the Cola, F..k the pizza, All we need is Slivovitza
Abit
Буревестник
******
Публикации: 855


тук-там


« Отговор #13 -: 07.10.2010 20:39 »

Добре де, отидох да сравня днеска два боома на нелипръд.... хванах х9 и х3 от един размер, ми карбоновия тежеше повече отзад към опашката... поне разбрах 3 неща че NP е фулл карбон  Shocked  и още по изненадващо цената на 2011г. боом 100% карбон, е най ниската сравнение с която и друга марка да е.  Shocked

А иначе сменях си ги от едната ръка в другата... не усетих никаква разлика...освен както казах карбоновия когато го хванеш по средата тежи доста, ма доста отзад....
 
Online
La4o
Духовит
**
Публикации: 124



« Отговор #14 -: 07.10.2010 22:43 »

 На мойто платно което е 9.9 м2 след 2 счупени алуминиеви гика(нови и досто добри като марка и качество), си купих карбонов  с който в момента карам вече 3 година и плюс това го взех втора ръка.На мен ми дойде доста по ефтино да карам карбонов гик,  и при положение че съм начинаещ не успях да го счупя.Все пак Abit  е пуснал темата в раздел Slalom i formula и предполагам питането му е за тези стилове(не wave ili freestyle).По принцип карбона не е устойчив на удар(както всички много добре знаем Drinks), но новите модели дъски са къси и при човка най-вече пострадва мачтата, а не гика.
 Чувал съм от човек който продава сърф екипировка че е безмислено да си купуваш хибриден гик, тоест със карбонов заден нок.Колко е вярно не знам.
Мисля  ,че се греши като се търси карбоновия гик да е по-лек от алуминиевия.При слалома се търси лекота там където е възможно.Слаломните платна по принцип са по-тежки от безкамберните малко, но все пак са по-тежки като килограми заради повечето лати и камберите.Няма как да стане слаломното платно да е по леко от безкамберното.При карбоновия не се търси толкова лекота ,колкото самия гик да не се огъва при каране.Не знам дали са правилни разсъжденията ми, надявам се ако греша някъде някой да ме поправи.
 Чудех се кога ли Abit ще зачекне въпроса за карбоновия гик. man man man
Online

Страници: 1 2 »   Най-горе
Печат
Отиди в: