03.12.2024 20:33
Новини: Посетете нашият Online магазин, където можете да видите продуктите които продаваме, както и да си ги поръчате през Интернет.

Windyweek - точни прогнози за вятъра Anemometers - Sunny eXtreme windsurf lessons

Уиндсърф, кайт, сноуборд, екстремни спортове

Страници: 1 2 »   Най-долу
Печат
Автор Тема: Wave размисли и страсти!  (Прочетена 15335 пъти)
AlaBal
Духовит
**
Публикации: 126



« -: 14.01.2011 19:02 »

Мисля си от известно време как и защо нямаме обособен раздел за Wave, както имаме за Slalom/Formula. Вярно, че едва ли има много вълни в района, обаче все пак не заслужава ли да се поотдели нещо самостоятелно! Сигурен съм, че има граждани, които ще се радват да споделят знания/мнения и да понапишат туй-онуй за wave условията, напр. Юли, Тенко, VenciV, metro, SHMIT, т.н.
Тъй като съм съвсем зелен в тази вълнова история ми хрумват няколко въпроса на които ще ми е много (ама много) интересно да чуя отговорите:
1)   Защо след като тръгна и се намърдам безпроблемно в налъмите при което си казвам, че вече всичко си ми е ОК като мина гребена на някоя вълна просто спирам да вървя и след кратка борба резултатът е със солен привкус (направих го не знам колко пъти в Турция през есента. Добре че съм малко арменски инат (1/4)!
2)   Как е най-подходящо да се прескача гребена на вълната? Косо или не? Какво правят в този случай ръцене/краката.
3)   Кога се откачаме и кога сме закачени!
4)   Как е по-добре да се приводнява – на нос или на кърма?
5)   Мерки за пазене на матерала, и най-вече на крехкото и обично сърфиско тяло когато неминуемото се случи
Хайде стига съм спамил! Желая благоприятен сайд/он на всички по възможно най-бързия начин!
Online

Boards:
Fanatic All Wave 85
Starboard Kombat 107
Sails:
4.5 Gaastra Pilot
5.3 Gaastra Manic HD
7.0 Hot Sails Maui SuperFreak
Юли
Администратор
******
Публикации: 5493


The idea is to die young as late as possible


« Отговор #1 -: 15.01.2011 06:52 »

Честно казано, очаквах в раздела Сл/Ф да се пише повече и затова направих отделен раздел. Темата ти е добра и я правя "важна", ако има достатъчно интерес към нея, ще направя и раздел.

По въпрос 1 мога само да гадая. Предполагам, че в стремежа си да не те свали вълната я преминаваш твърде косо. Така губиш тяга в платното и понеже дъската ти е малка - падаш. Решението (ако това е случая) е или да вземеш по-голямо платно или да е "onshore", не случайно тези платна са по-мощни.
На останалите въпроси (предполагам най-вече за островните условия)... Там прибягвам до следните "хитринки":
  • При влизане: Възможно най-косо, НЕ закачен, тялото напред, двете ръце полуизпънати, задната ръка балансира да не падна при по-слаб вятър, предния крак около мачтата (за малка дъска), задния между налъмите. Така прескачам всички чупещи се вълни и чак тогава пускам по вятъра при подходящ порив и влизам в налъмите/
  • При глисаж: Ако има чоп между вълните, събирам петите и леко присвивам краката. При малките дъски, финките са малки, не се натиска много на задния крак. Ако не искам да скоча издебвам и пресичам вълната, когато не се чупи, почти успоредно, тялото изправено, тежеста леко на предния крак, при преминаването на вълната присвивам коленете. Ако искам да скоча, набирам скорост и пресичам косо вълната, там където тръгва да се чупи и се оттласквам. По време на скока изпомпвам с двете ръце, присвивам коленете и се откачам. Приводнявам първо задната част на дъската (освен ако не правя фигура) и присвивам силно краката.
  • При излизане: Ако вятъра е силен и вълните големи премерено се пускам пред някоя вълна и се стремя да не изгубя глисажа, почти до брега. Откачам се и излизам от налъмите почти накрая.
  • При разминаване: Стреми се да имаш разумно разстояние от другарчето си, за разлика от гладкото каране, тук може да те спъне някоя вълна или плик, както и да те бутне някой гребен или да направиш спинаут. Предимство има сърфиста, който е с дясна ръка напред. Това е абсолютно правило, но както и при автомобилите, може да бъде променяно динамично. Зависи дали човека срещу теб е начинаещ, има друг под/над него, има някой паднал, има някой, който едвам се крепи да не падне...
Online

Аз съм легенда :D

Sails: LoftSails PureLip 4.2, 4.5, Oxygen 6.3
Boards: Exocet U-Surf 76, Goya Proton 96
Kites: DaSilva Vibe 3.0, HB Legion 5.0, 6.0, 7.0, 9.0
Wing: KT 105L, KT 3.0, 4.0, 5.0, LoftSails 6.0
metro
Вятърничав
***
Публикации: 212


Ветроход :)


« Отговор #2 -: 15.01.2011 15:41 »

Юли е отговорил доста изчерпателно и добре но все пак бих желал да добавя това онова дори с риск да повторя Юли Wink

Стабилността при глисаж идва от много фактори:
-   по-дълги лапи при каране на вълни – което е повече контрол върху рига и по-лесно откачане и закачане (свързано с по-малко набиране на гика спрямо това ако си с къси/не достатъчно дълги лапи) бях пуснал една анкета точно за да се замислят хората над това и да обърнат повече внимание....
-   опънати ръце и леко присвито тяло с тежестта на гърба/кръстната област,  за вълни трябва да си малко повече върху дъската (за разлика от гладкото) защото финките с които се кара са малки и при хубаво лягане/облягане назад натоварването върху при чоп и вълни става много голямо и излизаш на спин аут.
-    Много важно: стойката трябва да е с преден крак опънат и сочещ в посока на движението на дъската така че ако те дръпне порив да бутнеш с предния крак и да превърнеш порива в скорост на дъската вместо тя да спре и ти да продължиш с платното (предполагам точно това се случва при теб)
Не на последно място при преминаване на вълна ако не искаш да скочиш трябва краката да се присвият динамично според вълната така че вместо да я удариш и да излетиш да я поемеш с присвиване на коленете като едновременно трябва малко да се набереш по гика и да облекчиш дъската (набирайки се по гика не прави грешката да отиваш напред и винаги бъди готов да обезветриш платното след вълната когато дъската ти е намалила скоростта или е излезла от глисаж – тогава тягата от вятъра ще се опита да те дръпне в човка.... като/ако те дръпне бутни с предния крак дъската да тръгне и балансирай докато изглисираш...баланса и техниката идват с каране... каране... каране Wink

При вълна която ще скоча първо се откачам (малко като при пауър джайба е) оставам ниско и запазвам скоростта..при досега с вълната която ще скоча избутвам дъската напред и правя оли (като при скейта когато се опитваш да скочиш от място...натискаш последователно първо преден после заден крак за да натиснеш дъската да приеме формата на вълната и да се изстреляш от нея....избутвам дъската още по-напред и сгъвам яко ръцете и прибирам платното плътно като предния крак е изпънат напред а задния присвит и с него издърпвам задната част на дъската под тялото ми...групираш крайниците около тялото ...при приводняване изпъвам задния крак и приземявам разгъвайки цялото тяло върху опашката на дъската...стабилизирам и веднага се закачам Wink ( при някои фигури както каза Юли, се приземява на нос...)
Важно е да знаеш че винаги при по-стресови ситуации имаш по-голям контрол и баланс когато си откачен..особено когато не глисираш това е задължително на вълни за мен!
Пазенето на материала при вълни е сравнително лесно при условията които караме на „уейв спота”.
Първо правило е никога не пускай гика ако освен не си във въздуха и не те грози опасността ако го задържиш да паднеш върху обурудването... когато те събори вълна не оставяй платното и мачтата ..винаги се стреми да държиш мачтата във високата и част извън водата (близко или около топ-а) и вълните да посрещат мачтата по дължина и никогат напреки... след като паднеш не изпадай в паника и се стреми бързо да направиш воден старт като издебнеш естествено да го направиш в паузата между две вълни 
Когато излизаш винаги се стреми да хванеш вълна и да излезнеш толкова на брега, че почти да ти опре финката в пясъка...после слез и дръж платното за мачтата...
Винаги карайте по възможно с по-ново обурудване на вълни...защото старото е по-крехко и по-близо до крайното си износване..в старото обурудване материалите са уморени и е много по-голяма вероятността да се счупи и да останете с впечатление, че карането на вълни е свързано почти винаги с трошене на материал...А ТОВА НЕ Е ТАКА! Просто карайте с хубаво и по-ново обурудване и ще видите че то въобще не карането на вълни не е свързано с чупене и късане Smile

Карането с жилетка не е задължително ..освен ако не започвате да правите фигури и салта когато не само жилетката но и каската е задължителен атрибут Wink Големия плюс на жилетката е че топли, когато времето е студено Wink

Има много приятни филмчета които бих препоръчал да гледаш и там съвсем нагледно ще добиеш представа за това което си питал или въпросите дори които ще ти изникнат – много повече от това дори тук всеки да напише по един роман...и най-вече КАРАЙ, с каране ще ги разбереш всички отговори на въпросите ти Wink

Сори Юли без да се осетя  съм повторил част от нещата които ти каза!

Ай и за много години Wink
Online

Tabou Twister 100l
Tabou Da Curve 73l

Gaastra - Echo 5.2, Manic 4.7, Manic 4.0
Tabou Manta 100l
Gaastra - Savage 6.7
SHMIT
Буревестник
******
Публикации: 852



WWW
« Отговор #3 -: 15.01.2011 19:19 »

Бих добавил само 2 неща.
- Не се откачам преди скока. Откачането става автоматично, когато групираш тялото.
- Жилетката е доста полезна при по-голями и злобни вълни, защото като паднеш и изпуснеш оборудването вълната те върти като в центрофуга. Когато те пусне, много често не знаеш кое е горе, кое долу. В този случай жилетката те изкарва в правилната посока. На Острова не съм имал нужда от жилетка. Там вълните са доста нежни.
Online

AlaBal
Духовит
**
Публикации: 126



« Отговор #4 -: 17.01.2011 15:28 »

Еййй благодаря! Тази тема ми става настолно четиво.  Drinks
Online

Boards:
Fanatic All Wave 85
Starboard Kombat 107
Sails:
4.5 Gaastra Pilot
5.3 Gaastra Manic HD
7.0 Hot Sails Maui SuperFreak
Maran4ito
Духовит
**
Публикации: 161



« Отговор #5 -: 19.01.2011 21:59 »

Здравейте,
много искам да да започна да карам и на вълни, но се чудя дали в началото няма да сменя много мачти и платна.Какво ще кажете, как е при първите стъпки из височините:)
Online
AlaBal
Духовит
**
Публикации: 126



« Отговор #6 -: 20.01.2011 12:41 »

Този списък с инструкциики на небезизвестния бай Джем (който премного тача, защото ме вкара преди време в задния налъм  \0//) е за всички в началото на вълновия си път! Горе долу повтаря постовете на Юли, metro и SHMIT, но с картинки.

* 228_wannabe_41.pdf (2075.11 KB - свалено 783 пъти.)
Online

Boards:
Fanatic All Wave 85
Starboard Kombat 107
Sails:
4.5 Gaastra Pilot
5.3 Gaastra Manic HD
7.0 Hot Sails Maui SuperFreak
metro
Вятърничав
***
Публикации: 212


Ветроход :)


« Отговор #7 -: 22.01.2011 12:38 »

Нормално то всички сме гледали филмчета а и то истината е една Wink
Maran4ito:
 Както казах по-горе има няколко важни неща които ако ги спазваш няма да чупиш и късаш или дори и да чупиш и късаш то ще е инцидентно...
Тези важни нещата са: Каране на по-ново и НЕ амортизирано обурудване, гледане на няколко МНОГО важни филмчета в които е обяснено прекрасно какво се прави на вълни, как се скача, как се пази обурудването, как да пазиш себеси, кои са най-честите грешки и как да ги поправим..тнт
Ето някои препоръчителни филмчета: Begginer to Winner, Winner to wavesailor (все с Jem Hall), Wave Secrets Revealed и има и още но не се сещам в момента...
Online

Tabou Twister 100l
Tabou Da Curve 73l

Gaastra - Echo 5.2, Manic 4.7, Manic 4.0
Tabou Manta 100l
Gaastra - Savage 6.7
Maran4ito
Духовит
**
Публикации: 161



« Отговор #8 -: 22.01.2011 12:50 »

Благодаря ви!
Мисля да пробвам, но първо ще потренирам на някой чоп и след това, като задобрея и събера парички за нещо по-добро мисля да се видим с вас във въздуха:).
Някой може ли да каже нещо за предното салто, много ли е трудно и иска ли няколко сезона за тренировки:).
Online
metro
Вятърничав
***
Публикации: 212


Ветроход :)


« Отговор #9 -: 22.01.2011 12:57 »

По въпроса за Speed Loop погледни тази тема:

http://www.windsurf.bg/forum/index.php/topic,3253.0.html

Като цяло първо се научи да караш на вълни...после да скачаш и приводняваш добре и чак след това давай за Speed Loop ...ако прескочиш някоя от стъпките сигурно пак ще стане някой ден но ще коства доста повече време, усилия и болка повярвай ми Wink
Online

Tabou Twister 100l
Tabou Da Curve 73l

Gaastra - Echo 5.2, Manic 4.7, Manic 4.0
Tabou Manta 100l
Gaastra - Savage 6.7
vandal
Windmaster
*****
Публикации: 683


по-добре от гика, от колкото от мотика


WWW
« Отговор #10 -: 25.11.2011 12:59 »

писали сте  основно за влизане през вълни и каране срещу тях (за скокове)
само ще допълня следното - ако имам достатъчно скорост миавам през пяната под ъгъл. Ако вятъра е по-слаб и не мога да изглисирам се опитвам да насоча носа на дъската точно в пяната...за  вълна,която още не се е разбила...опитвам да я посрещна по-косо при липса на глисаж. При глисаж...както дойде Smile по-горе е написано достатъчно.


Сега аз да попитам - някой по-запознат с карането ПО вълните и спускането по тях ...опитвам се да навляза малко по малко и в това (като вълните на гьокчеада не мога да ги определя като вълни за яздене)
1 - когато вятъра е по-лек и не мога да вляза на скорост във вълната не винаги успявам да се спусна по нея. Особено ако вълните не са достатъчно стръмни или бързи. Опитвам се да се пускам по вълната под ъгъл (както при сърфинг), в зависимост къде се намирам на вълната понякога стъпвам по-напред по дъската, за да наклоня носа надолу по "рампата". Но и това не винаги помага и вълната подминава, но без мен.

2 - друго което ме мъчи са аериалите...мисля че си е  цяла наука да отскочиш от гребена и да се върнеш на същата вълна  wall
всъщност много неща ме мъчат, но едно по едно... Smile та след като се спусна по вълната и обърна нагоре и се опитам да се изстрелям от гребена, вече съм загубил скороста и реално скок нямаааа....как да си запазя скоростта (не мисля че вятъра има работа тук, тъй като вълни се яздят и при доста лек вятър)
 
преди 2-3 дни имах едно много изумено каране...вълните бяха около 4 метра но мазно се разбиваха на порции, и докато влезе в самия риф - от където сърфистите ги хващаха бяха доста по-малки...някои си бяха доста стръмни - идеални за учене, защото не се разбиват на брега а на порядъчна  дълбочина и разстояние от скалите.
Та на едно от тия неща успях да се спусна надолу, обърнах и на скорост се изкачих и отскочих от гребена, но не можах да приводня на същата вълна, а зад нея...


още не мога да реша дали уейв карането е за мен...това е най-изтощителния и унищожителен раздел в уиндсърфинга... (метро е прав до известна степен - по-стария материал се чупи по-лесно, но дори и нов материал да попадне в лапите на една себеуважаваща се вълна, може да стане на трески)

За опазването на задгикоия обект...дръж здраво гика, дори и да падаш върху материала - метро, предпочитам да съм жив и здрав над водата, отколкото да изхвърча в неизвестна посока...
жлетката е мноооооооого полезно нещо, когато си в центрофугата....тя си знае на къде да плува...ако продължа да си разбивам главата, мисля да спра да се правя на мъж и да се сдобия с едно такова нещо Smile
Online

кара каквото му попадне...

https://www.geckowindsurfschool.com/
http://www.windsurfyoga.eu/
Юли
Администратор
******
Публикации: 5493


The idea is to die young as late as possible


« Отговор #11 -: 26.11.2011 00:21 »

По точка 1:
Вероятно трябва да изчакаш следващата вълна, предполага се, че ще е малко по-стръмна и ще можеш да се засилиш. Използвай помпи, много помагат. Премести базата малко по-напред и натискай с платното, а не с кракът.
По точка 2:
Това упражнени се прави най-добре на сайдшор, за да имаш тяга през цялото време. При оншор е точно както казваш и за да го постигнеш трябва да имаш добра скорост, също и да отскочиш в момент на захлупване на вълната, за да може да ти даде павилната посока. Ако искаш в началото опитвай нормални скокове с приводняване на същата вълна, после ще става и при райдене.
Online

Аз съм легенда :D

Sails: LoftSails PureLip 4.2, 4.5, Oxygen 6.3
Boards: Exocet U-Surf 76, Goya Proton 96
Kites: DaSilva Vibe 3.0, HB Legion 5.0, 6.0, 7.0, 9.0
Wing: KT 105L, KT 3.0, 4.0, 5.0, LoftSails 6.0
vandal
Windmaster
*****
Публикации: 683


по-добре от гика, от колкото от мотика


WWW
« Отговор #12 -: 26.11.2011 00:52 »

Юли, то така и става (точка 1) - като не може тая, чакам следващата вълна...помпите са задължителни, няма как...за базата хич и не ми е минавало през кратуната да я преместя напред...ще пробвам на следващото каране с по лек вятър...ще изместя и страповете напред...
Online

кара каквото му попадне...

https://www.geckowindsurfschool.com/
http://www.windsurfyoga.eu/
Eddie
Модератор
******
Публикации: 1102



« Отговор #13 -: 27.01.2012 12:51 »

 Shocked Shocked Shocked
http://imgur.com/gallery/nuNCB
Online

Boards: Starboard Formula 159L. ; Starboard Isonic 122L. ; AHD Tracer 90L.
Sails : Gaastra Vapor2 - 10.0 ; Neil Pryde RS Racing - 9.0;Neil Pryde RS Racing - 7.8 ; Gaastra Vapor2 - 6.0 ; Gaastra Nitro3 - 4.7
polkovnika
Вятърничав
***
Публикации: 233


we will never walk alone


« Отговор #14 -: 10.02.2012 15:08 »

 mermaid mermaid mermaid mermaid mermaid mermaid
Според мен най-важното е да преодолееш страха от вълните. Всяко наше действие първо се ражда в главата. Може да падаш
 от глисаж и по тази причина. Всички съвети са верни и важното е да се поотпуснеш и постепенно ще получиш своя опит. За 4-5 години съм късал няколко платна и счупих 1 мачта. Два три пъти съм правил лек ремонт на дъските. По-сериозните проблеми започват да се явяват като понадобрееш.
 Good Luck Good Luck Good Luck Good Luck Good Luck Good Luck
Online

Now Kite -  NORTH Evo -12, NORTH Evo 9, LIQUID FORCE Wow 7, Wow 5,  2side board -Undergraund, Directional board RRD COTAN 5.6,
Страници: 1 2 »   Най-горе
Печат
Отиди в: