Юли
|
|
« -: 16.11.2015 13:36 » |
|
Вече имаме лодка, сега се оглеждаме и за двигател. Още не знам как ще я пренасяме и съхраняваме, но когато отиваме да караме, ще я взимаме с нас. Надявам се това да ни помогне да караме много по-спокойно на повечето офшорни спотове в Турция и Гърция.
В този ред на мисли, някой от форума има ли контакти с някои от дилърите на Хонда?
|
|
|
Online
|
Аз съм легенда Sails: LoftSails PureLip 4.2, 4.5, Oxygen 6.3 Boards: Exocet U-Surf 76, Goya Proton 96 Kites: DaSilva Vibe 3.0, HB Legion 5.0, 6.0, 7.0, 9.0 Wing: KT 105L, KT 3.0, 4.0, 5.0, LoftSails 6.0
|
|
|
Philip
Духовит
Публикации: 115
|
|
« Отговор #1 -: 16.11.2015 15:10 » |
|
Ехаааа Много яко Юли, със здраве дето се вика да си я ползвате/ползваме Направо бих платил сезонен пакет за гладкото Писал съм на колега за евентуален контакт в хонда. Чакам отговор
|
|
|
Online
|
|
|
|
MITKO_K
Полъх
Публикации: 82
|
|
« Отговор #2 -: 16.11.2015 20:29 » |
|
Ей Юли ,ами то да се чудиш какво да пожелаеш - /повече на вода или по-малко/
|
|
|
Online
|
|
|
|
mihailt
Вятърничав
Публикации: 247
|
|
« Отговор #3 -: 16.11.2015 22:39 » |
|
Юли, да ви е честита придобивката. Лодката е много добра за класа си. Приятел има същата Хонда /може би с няколко сантиметра разлика в размерите/. Много здрава. Той е рибар и ходи в Турция, но не на острова, и е преживял доста различни метео условия. Мога да го разпитам за повече детайли. Доколкото виждам е с V-образно надуваемо дъно и трябва да внимавате да не сядат двама души/ако са и по-тежки/ на единия борд, лесно може да се обърне. За двигател препоръчва Ямаха, Хонда или Меркюри, но не китайско. Беше ми споменал и още една много добра марка, но не се сещам в момента. Относно употребата: ако е за разходка или за риболов , двигател до 6-7 коня става. Но, ако ще ни вадиш на буксир с дъски, платна, кайтове, поне 10 коня трябват. А относно транспортирането, решението е колесар на теглича, втора ръка, повечето са универсални. . Няма да повярваш колко багаж можеш да събереш в лодката . Поздрави, с удоволствие да си я ползвате.
|
|
|
Online
|
50г., 72кг., начинаещ JP130l,Starboard carve111l,Tabou3s 97l Simmer 5.6, Gaastra 6.7 с два камбера, Gaastra 3.7, 4.7, 4.2.
|
|
|
Юли
|
|
« Отговор #4 -: 17.11.2015 15:24 » |
|
Благодаря за информацията и поздравите . Аз се надявам 5к да са достатъчни, че такъв двигател тежи към 30кг и заедно с лодката и останалото оборудване ще е сериозно изпитание дори и за Субито . Колесар май ще се взима, но и за него нямам представа какво е нужно. Със собствен номер ли е, регистрира ли се (в Турция най-вече), може ли да се остави на острова през лятото....
|
|
|
Online
|
Аз съм легенда Sails: LoftSails PureLip 4.2, 4.5, Oxygen 6.3 Boards: Exocet U-Surf 76, Goya Proton 96 Kites: DaSilva Vibe 3.0, HB Legion 5.0, 6.0, 7.0, 9.0 Wing: KT 105L, KT 3.0, 4.0, 5.0, LoftSails 6.0
|
|
|
Vancho laifa
|
|
« Отговор #5 -: 17.11.2015 20:17 » |
|
Тази година разговаряхме с Илкчан и той спомена че гумена лодка с двигател до 10 К.С. може да се кара свободно без разрешително. С друг румънски колега ходих многократно на риба с подобна лодка и бих те посъветвал да вземеш двигател минимално 9,9 К.С. Разликата м/у 5 и 10 К.С. е огромна в начина на движение и планиране (глисиране) в полза на по-големият двигател. Не мога да кажа дали може да се остави в Турция, зависи дали ще ти я впишат в паспорта. За марка освен гореспоменатите бих препоръчал и Johnson.
|
|
|
Online
|
إيفان الحياة
|
|
|
mihailt
Вятърничав
Публикации: 247
|
|
« Отговор #6 -: 17.11.2015 23:42 » |
|
Здрасти Юли. Ето още полезна информация от моя приятел. Неговата лодка е 3.20м . С двигател 5кс, става за разходка и то в по- спокойни води. За пример: при двама мъже с рибарското оборудване и три-четири пуснати въдици влачейки воблери, мотора едвам се справя и това при много добри условия. Съвета му е твърдо 10кс, имайки предвид, че ще се кара най-вече на вятър, и то насрещен, а и вълни. И Ванчо ти го препоръчва. Относно влаченето, Субарото ще си го тегли като бръмбар сламка. Друга марка мотор е Селва, италианска /външните неща са Итали, а отвътре е Ямаха/, много добра цена/качество, поинтересувай се. Сега за колесара. Трябва да е с номер и гражданска. Ако купуваш, гледай да е регистриран, с номер, талон, или поне със всички необходими документи за регистрация. Тук трябва да внимаваш много. Ако не е регистриран, без документи или не подходящите такива, рискуваш едни около 800лв., за да го пуснеш на пътя. Вече не се минава през технотест, а се плащат тези пари на някакви си администрации, комисии...абе пари на вятъра. . За да теглиш колесара няма нужда от друга категория, караш си с нормалната книжка. За влизане в Турция, освен документите на колата и колесара, Задължително трябва да имаш ФАКТУРА за лодката и двигателя, те си имат фабрични номера. Моя човек си има някакви фактури за тях/издадени от някаква си фирма, даже ръчно писана/, на английски , не са му искали превод и легализация. Но ги вписват в паспорта и после на излизане трябва да си с тях, иначе данък,ДДС..., тоест си ги продал. . Ако мислиш да я оставяш лодката на острова, поинтересувай се в посолството, какви са възможностите, да остане там за сезона. На ферито на ЕчеАбат на моя човек за колата с колесара му взимат такса, като за две коли. До сега, на границата, не са му претърсвали багажа в лодката и колата, на ясно са, че не е трафикант. Надявам се, съм ти бил в помощ. Юли, ако имаш още въпроси питай. Не бързай, има време, за да прецениш. П.П. Юли, след толкоз писане, дали ме записа за един ваучер, за тегелче, разходка по гладкото или едно аварийно вадене? Поздрави!
|
|
|
Online
|
50г., 72кг., начинаещ JP130l,Starboard carve111l,Tabou3s 97l Simmer 5.6, Gaastra 6.7 с два камбера, Gaastra 3.7, 4.7, 4.2.
|
|
|
Юли
|
|
« Отговор #7 -: 18.11.2015 10:34 » |
|
Ехааааа, мислих си, че нещата са много по-прости Благодаря за изчерпателния отговор Мишо, явно ще гледам за по-голям двигател, но там цената от 3000 отскача доста нагоре . Не ми се иска да взимам употребяван, че все пак ще се позва за аварийни ситуации. Отпада притеснението за носене, щом с колесар ще може да се носи всичко, че и багажа от колата. Преди да взема още нещо, пак ще се консултирам. Относно "спасяването", нали за това я взимам. Ходим на опасни места и едно подсигуряване никак няма да е излишно.
|
|
|
Online
|
Аз съм легенда Sails: LoftSails PureLip 4.2, 4.5, Oxygen 6.3 Boards: Exocet U-Surf 76, Goya Proton 96 Kites: DaSilva Vibe 3.0, HB Legion 5.0, 6.0, 7.0, 9.0 Wing: KT 105L, KT 3.0, 4.0, 5.0, LoftSails 6.0
|
|
|
Ceco
|
|
« Отговор #8 -: 18.11.2015 11:57 » |
|
Честито и от мен! Да я ползвате повече за приятности отколкото за аварийни ситуации! Тази лодка не може ли да се транспортира сгъната, нали е надуваема и с меко дъно? Преди години се заигравахме с едни Зодиаци, спокойно се возеха в багажника на обикновен седан заедно с двигателя. Даже оставаше място и за малко багаж Юли, единия Зодиак беше на Милен, имаше и голям мотор, можеш да се чуеш с него, ще ти сподели богат опит. А за фактурите mihailt добре те е предупредил, имахме такава случка на К. Андреево и се наложи лодката с мотора да останат на Лукойла.
|
|
|
Online
|
Boards: Exocet: Cross 94 l, I-Style 101 l, RS 4 114 l; Fanatic FW 105 l; SB Futura 121 l, Mistral Syncro 124 l Sails: Loft Lip Wave 4.3; Loft Pure Lip 5.0; Loft Oxygen 6.3 & 7.3 Snowboards: Ride Concept TMS 161, Lib Tech T Rice Pro 157
|
|
|
Юли
|
|
« Отговор #9 -: 18.11.2015 19:48 » |
|
Да, непременно ще му се обадя. Не можах да я сгъна както беше "фабрично" и сега изпълва целия багажник
|
|
|
Online
|
Аз съм легенда Sails: LoftSails PureLip 4.2, 4.5, Oxygen 6.3 Boards: Exocet U-Surf 76, Goya Proton 96 Kites: DaSilva Vibe 3.0, HB Legion 5.0, 6.0, 7.0, 9.0 Wing: KT 105L, KT 3.0, 4.0, 5.0, LoftSails 6.0
|
|
|
Vancho laifa
|
|
« Отговор #10 -: 18.11.2015 22:27 » |
|
Бавно, бавно, нещата се движат в правилната посока... Относно транспортирането на подобна лодка и двигател, след многократни сюжети и неволи на потърпевши познати, мога с чиста съвест да заявя - работата опира до каравана (кемпер). Според мен след дългогодишни наблюдения най-правилният начин е: лодката в сгънато състояние е върху тавана на колата + част от дъски, платна, мачти и гикове (за непросветените Юли си е взел подходяща такава) - комби. Двигателя с празен резервоар вътре в комбито, уплатнен с останалата част от сърф (кайт) екипировка. Каквото остане отива в караваната.
|
|
|
Online
|
إيفان الحياة
|
|
|
svetlio/
Полъх
Публикации: 79
|
|
« Отговор #11 -: 19.11.2015 11:54 » |
|
Юли, честито......чичо ми си взе двигател....някаква китайска реплика на хонда....за платноходката....вече 3-4 години, си работи и никакви грижи. Цената е наполовина. Ако те интересува. Другия вариант да й сложиш една мачта и платно
|
|
|
Online
|
|
|
|
Юли
|
|
« Отговор #12 -: 19.11.2015 14:20 » |
|
Хех Светльо, мислихме за кайт в едната посока, но това чудо май не харчи много и няма смисъл от такава помощ. Освен за забавление разбира се Китайски не искам, защото ме е страх да не откаже точно когато е най-нужен. От друга страна "истински" 10к струва доста над 5000лв
|
|
|
Online
|
Аз съм легенда Sails: LoftSails PureLip 4.2, 4.5, Oxygen 6.3 Boards: Exocet U-Surf 76, Goya Proton 96 Kites: DaSilva Vibe 3.0, HB Legion 5.0, 6.0, 7.0, 9.0 Wing: KT 105L, KT 3.0, 4.0, 5.0, LoftSails 6.0
|
|
|
dbsurfer
Духовит
Публикации: 154
|
|
« Отговор #13 -: 19.11.2015 22:19 » |
|
Честито!Със здраве да си я карате.
|
|
|
Online
|
Fanatic Fly Air 10'4''
|
|
|
svetlio/
Полъх
Публикации: 79
|
|
« Отговор #14 -: 20.11.2015 11:43 » |
|
5000 си е цифра, а пък няма всеки път да се пали, не знам, или втора ръка.....или гребла хахха
|
|
|
Online
|
|
|
|
|