jorro
Полъх
Публикации: 60
f'ing fast
|
|
« -: 23.10.2006 17:12 » |
|
някои знае ли коя ма4та е по здрава?трябва да си купя и се 4удя :-O-:става в ><ъпрос за 460
|
|
|
Online
|
fast will eat slow
|
|
|
Юли
|
|
« Отговор #1 -: 23.10.2006 17:31 » |
|
Твърди се, че RDM са по-здрави от обикновените, но за 460 има някои неща които трябва да имаш наум. 1. Ако имаш камберно платно камберите трябва да са предвидени за такава мачта. 2. Малко производители подържат толкова голяма RDM мачта.
|
|
|
Online
|
Аз съм легенда Sails: LoftSails PureLip 4.2, 4.5, Oxygen 6.3 Boards: Exocet U-Surf 76, Goya Proton 96 Kites: DaSilva Vibe 3.0, HB Legion 5.0, 6.0, 7.0, 9.0 Wing: KT 105L, KT 3.0, 4.0, 5.0, LoftSails 6.0
|
|
|
rado
Полъх
Публикации: 5
|
|
« Отговор #2 -: 09.11.2006 21:50 » |
|
Пробвал съм RDM - след това стандартните ти изглеждат като дънери в гората, освен че са по-здрави RDM ите са безкрайно по-леки и удобни.
лично виждане
|
|
|
Online
|
|
|
|
Mod_One
|
|
« Отговор #3 -: 09.11.2006 22:54 » |
|
Колега, както се казва в един стар виц - "първо на първо не е вярно и второ беше много отдавна". Но при товойто твърдение мога да кажа само "първо на първо не е вярно и второ на второ - не е вярно".
Ето един бегъл поглед в сайта на North Sails: RDM мачтите са средно със 100грама по тежки от нормалните: 1.6 / 1.5 за 400см при 100%, 1.7/1.6 за 430см при 100%,и.т.н. Същото важи и са 75% процентовите. Що се отнася до здравината - тя е почти еднаква! Никоя фирма не може да си позволи да произведе мачта с едно и също предназначение но различна здравина.
Иначе RDM мачтите имат предимства, които никой не може да отрече: - много по удобни за ригване, - много по-удобни за хващане при маневри - дават по-добри аеродинамични показатели на риговете (ясно е защо)!
С пожелания за много вятър
|
|
|
Online
|
\\\ | /// \\ - - // ( @ @ ) -------o00o-(_)-o00o------- F..k the Cola, F..k the pizza, All we need is Slivovitza
|
|
|
chill
|
|
« Отговор #4 -: 10.11.2006 10:24 » |
|
Що се отнася до здравината - тя е почти еднаква! Никоя фирма не може да си позволи да произведе мачта с едно и също предназначение но различна здравина.
RDM-ите са значително по-здрави, защото стените им са по-дебели.
|
|
|
Online
|
Sails: Severne Convert 2016 7.5 Ezzy Wave SE 5.8 Ezzy Wave SE 4.7 Boards: Starboard Kombat 106L Starboard Kode 123L --- Pain is weakness leaving the body
|
|
|
Mod_One
|
|
« Отговор #5 -: 10.11.2006 13:31 » |
|
RDM-ите са значително по-здрави, защото стените им са по-дебели.
Но диаметъра е по-малък! А здравината на една тръба (като се абстрахираме от материала) зависи както от дебелината (прав си) така и от диаметъра. Не съм, много силен в механиката, но едно време като си праввех делтапланер малко се поразчетох по този въпрос - имаше възможност за избор (според документацията) на два типа дуралови тръби 50х1.5мм и 45х2мм. Освен това ако сте забелязали RDM мачти се предлагат само до до 460см и нагоре на практика няма! Те не могат да отговорят на изискванията за тегло и здравина, които имат големите платна! Не ме разбирайте погрешно - не съм против RDM мачтите (въпреки цените им ) но не бива да се преувеличават качествата им!
|
|
|
Online
|
\\\ | /// \\ - - // ( @ @ ) -------o00o-(_)-o00o------- F..k the Cola, F..k the pizza, All we need is Slivovitza
|
|
|
chill
|
|
« Отговор #6 -: 10.11.2006 18:36 » |
|
Но диаметъра е по-малък! А здравината на една тръба (като се абстрахираме от материала) зависи както от дебелината (прав си) така и от диаметъра. Не съм, много силен в механиката, но едно време като си праввех делтапланер малко се поразчетох по този въпрос - имаше възможност за избор (според документацията) на два типа дуралови тръби 50х1.5мм и 45х2мм.
Така е, здравината нараства горе-долу с куба на диаметъра. Да кажем, че RDM-ите са с по-дебели стени, отколкото са с малък диаметър Освен това ако сте забелязали RDM мачти се предлагат само до до 460см и нагоре на практика няма! Те не могат да отговорят на изискванията за тегло и здравина, които имат големите платна!
Не е така. Просто не могат (или е трудно) да се направят достатъчно твърди (IMCS) поради по-малкия диаметър и като се направят, стават тежки, поради по-дебелите стени, а пък стените са по-дебели, за да се постигне по-висок IMCS, и т.н., и т.н. ... Има производители на 490 RDM мачти. ПП. Всичко се чупи, разбира се, но RDM-ите по-рядко, затова няма wave-sailor по света със SDM. Единствения недостатък, който виждам, е цената.
|
|
|
Online
|
Sails: Severne Convert 2016 7.5 Ezzy Wave SE 5.8 Ezzy Wave SE 4.7 Boards: Starboard Kombat 106L Starboard Kode 123L --- Pain is weakness leaving the body
|
|
|
rado
Полъх
Публикации: 5
|
|
« Отговор #7 -: 14.11.2006 19:32 » |
|
Колега, както се казва в един стар виц - "първо на първо не е вярно и второ беше много отдавна". Но при товойто твърдение мога да кажа само "първо на първо не е вярно и второ на второ - не е вярно". Ето един бегъл поглед в сайта на Nail Pryde: RDM мачтите са средно със 100грама по тежки от нормалните: 1.6 / 1.5 за 400см при 100%, 1.7/1.6 за 430см при 100%,и.т.н. Същото важи и са 75% процентовите. Що се отнася до здравината - тя е почти еднаква! Никоя фирма не може да си позволи да произведе мачта с едно и също предназначение но различна здравина. ха - ха - Zaho, върни се на сайта на pryde и виж пак с нарастването на процента карбон теглото пада (много повече от 100 грама да кажем близо по 10 на Pryde ) ето и малко още сравнение - Freeride 30 - SDM /430 - 2.35kg; Firestick75 -RDM/430 - 2.00kg; Firestick 100 RDM/430 - 1.9 kg на друг производител...
|
|
|
Online
|
|
|
|
fanatic
Гост
|
|
« Отговор #8 -: 21.11.2006 16:56 » |
|
No comment:
|
|
|
Online
|
|
|
|
rado
Полъх
Публикации: 5
|
|
« Отговор #9 -: 22.11.2006 18:18 » |
|
fanatic, примерът ти е субективен, както писах по-горе има различни фактори очевидно.
|
|
|
Online
|
|
|
|
metro
Вятърничав
Публикации: 212
Ветроход :)
|
|
« Отговор #10 -: 30.06.2008 18:50 » |
|
Ще дам пример с Fiberspar те имат различни серий мачти които са с различни числа примерно 3900, 4500, 5000...и тнт и тези числа означават колко трептения в херци погасява мачтата за 1 минута...и вместо да ви се метлечи горе платното и да говорите "егати тъпото платно/мачта не може да се опънат като хората..." то проверете каква мачта изисква производителя на платното за правилно ригване! И последно ще ви кажа: производителите особено големите и реномирани имат доста инжинери и тнт персонал които мислят вместо нас и за това просто прочетете какво са сметнали за най-добро Успех а за RDM и SDM...аз лично съм за RDM по много си мои причини...но тенденцията е всички да минават на RDM + доста от платната вече се ригват по-добре с RDM или поне така се говори...разни хора разни мисли и преценки..важното е да се кара другото е гъзария и тнт
|
|
|
Online
|
Tabou Twister 100l Tabou Da Curve 73l Gaastra - Echo 5.2, Manic 4.7, Manic 4.0 Tabou Manta 100l Gaastra - Savage 6.7
|
|
|
lukcheto
|
|
« Отговор #11 -: 30.06.2008 20:35 » |
|
|
|
|
Online
|
"Stop chasing shadows, just enjoy the ride" ~ фaNatic SkaTe/85l~the RoCk~ ~Jo Jo is back home/67l~ ~Гaa mАНiК/3.3m2~nuHko~ ~Ka.KiLLeR/3.7m2~WaVe ASSassIN~ ~Vandal Enemy/4.5m2~WANTeд.No.2~ ~Idol/4.0m2~TheFlY~ ~Idol/4.8m2~BillY~
|
|
|
vandal
|
|
« Отговор #12 -: 10.05.2009 21:35 » |
|
абе кво го мислите толкоз...не можеш да кажеш коя е по здрава и коя не. Има си лабораторни тестове за тая работа...или като строшиш 10-15 мачти за един сезон, вади бройката и смятай колко са РДМ, колко са СДМ, ама до тогава само си пилите езиците. По тънката мачта е по-удобна за хващане, лесно се ригва...за разлика от 100-200 грама ако някой вземе да ми обяснява че я усеща - нека обяснява, аз няма да го бслушам...
|
|
|
Online
|
|
|
|
VenciV
|
|
« Отговор #13 -: 11.05.2009 07:45 » |
|
И аз съм на същото мнение. Почнеш ли да караш РДМ за другите не щеш и да чуеш ...
|
|
|
Online
|
Sails:4,2 North Sail Vudoo 4.5 Simmer 4.7 North Sail Duke5.3 North Sail Ego 6.5 Gaastra Boards: Tabou DaCurve 73l. Tabou DaCurve 79l.RRD WavePro-Twin 74 Naish SuperCross 85l . Mistral Flow 105l Mistral 117 Favorite sail 4.7.board 79 Wind 13-18m/s sides
|
|
|
Sunny
|
|
« Отговор #14 -: 11.05.2009 11:52 » |
|
И аз съм на същото мнение. Почнеш ли да караш РДМ за другите не щеш и да чуеш ...
100% подкрепям мнението на Венци
|
|
|
Online
|
Windsurf: 3.7 Loft PureLip, 4.2 Loft PureLip, 4.7 Loft 4Wave, 5.7 Loft 4Wave | Exocet Usurf 76L, Exocet Cross 94L Kites: Liquid Force P1 4.0, WoW 5.0, 6.0, 8.0, NV 10.5, Board Liquid Force Bliss 129cm
|
|
|
|