25.11.2024 18:32
Новини: За зимата предлагаме екипировка за сноуборд и ски на фирмите: Lorch, Alpine Pro, Hannah, Relax, Bars, Regatta, Orange и F2 / Ftwo.

Windyweek - точни прогнози за вятъра Anemometers - Sunny eXtreme windsurf lessons

Уиндсърф, кайт, сноуборд, екстремни спортове

Страници: 1 2 3 4 »   Най-долу
Печат
Автор Тема: rdm или стандартна ма4та?  (Прочетена 26851 пъти)
jorro
Полъх
*
Публикации: 60


f'ing fast


« -: 23.10.2006 17:12 »

някои знае ли коя ма4та е по здрава?трябва да си купя и се 4удя :-O-:става в ><ъпрос за 460
Online

fast will eat slow
Юли
Администратор
******
Публикации: 5493


The idea is to die young as late as possible


« Отговор #1 -: 23.10.2006 17:31 »

Твърди се, че RDM са по-здрави от обикновените, но за 460 има някои неща които трябва да имаш наум.
1. Ако имаш камберно платно камберите трябва да са предвидени за такава мачта.
2. Малко производители подържат толкова голяма RDM мачта.
Online

Аз съм легенда :D

Sails: LoftSails PureLip 4.2, 4.5, Oxygen 6.3
Boards: Exocet U-Surf 76, Goya Proton 96
Kites: DaSilva Vibe 3.0, HB Legion 5.0, 6.0, 7.0, 9.0
Wing: KT 105L, KT 3.0, 4.0, 5.0, LoftSails 6.0
rado
Полъх
*
Публикации: 5


« Отговор #2 -: 09.11.2006 21:50 »

Пробвал съм RDM - след това стандартните ти изглеждат като дънери в гората, освен че са по-здрави RDM ите са безкрайно по-леки и удобни.

лично виждане
Online
Mod_One
eXtreme iNside
********
Публикации: 1681



WWW
« Отговор #3 -: 09.11.2006 22:54 »

Колега, както се казва в един стар виц - "първо на първо не е вярно и второ беше много отдавна". Но при товойто твърдение мога да кажа само "първо на първо не е вярно и второ на второ - не е вярно".

Ето един бегъл поглед в сайта на North Sails: RDM мачтите са средно със 100грама по тежки от нормалните:
1.6 / 1.5 за 400см при 100%, 1.7/1.6 за 430см при 100%,и.т.н. Същото важи и са 75% процентовите.
Що се отнася до здравината - тя е почти еднаква! Никоя фирма не може да си позволи да произведе мачта с едно и също предназначение но различна здравина.

Иначе  RDM мачтите имат предимства, които никой не може да отрече:
 - много по удобни за ригване,
 - много по-удобни за хващане при маневри
 - дават по-добри аеродинамични показатели на риговете (ясно е защо)!

С пожелания за много вятър
Online

               \\\ | ///
               \\ - -  //
               ( @ @ )
 -------o00o-(_)-o00o-------
F..k the Cola, F..k the pizza, All we need is Slivovitza
chill
Windmaster
*****
Публикации: 512



« Отговор #4 -: 10.11.2006 10:24 »

Що се отнася до здравината - тя е почти еднаква! Никоя фирма не може да си позволи да произведе мачта с едно и също предназначение но различна здравина.
RDM-ите са значително по-здрави, защото стените им са по-дебели.
Online

Sails:  Severne Convert 2016 7.5
        Ezzy Wave SE 5.8
        Ezzy Wave SE 4.7
Boards: Starboard Kombat 106L
        Starboard Kode 123L

---
Pain is weakness leaving the body
Mod_One
eXtreme iNside
********
Публикации: 1681



WWW
« Отговор #5 -: 10.11.2006 13:31 »

RDM-ите са значително по-здрави, защото стените им са по-дебели.


Но диаметъра е по-малък! А здравината на една тръба (като се абстрахираме от материала) зависи както от дебелината (прав си) така и от диаметъра. Не съм, много силен в механиката, но едно време като си праввех делтапланер малко се поразчетох по този въпрос - имаше възможност за избор (според документацията) на два типа дуралови тръби 50х1.5мм и 45х2мм.
Освен това ако сте забелязали RDM мачти се предлагат само до  до 460см и нагоре на практика няма! Те не могат да отговорят на изискванията за тегло и здравина, които имат големите платна!
Не ме разбирайте погрешно - не съм против RDM мачтите (въпреки цените им Wink) но не бива да се преувеличават качествата им!
Online

               \\\ | ///
               \\ - -  //
               ( @ @ )
 -------o00o-(_)-o00o-------
F..k the Cola, F..k the pizza, All we need is Slivovitza
chill
Windmaster
*****
Публикации: 512



« Отговор #6 -: 10.11.2006 18:36 »

Но диаметъра е по-малък! А здравината на една тръба (като се абстрахираме от материала) зависи както от дебелината (прав си) така и от диаметъра. Не съм, много силен в механиката, но едно време като си праввех делтапланер малко се поразчетох по този въпрос - имаше възможност за избор (според документацията) на два типа дуралови тръби 50х1.5мм и 45х2мм.
Така е, здравината нараства горе-долу с куба на диаметъра.    Да кажем, че RDM-ите са с по-дебели стени, отколкото са с малък диаметър  Mr. Green

Цитат
Освен това ако сте забелязали RDM мачти се предлагат само до  до 460см и нагоре на практика няма! Те не могат да отговорят на изискванията за тегло и здравина, които имат големите платна!
Не е така.  Просто не могат (или е трудно) да се направят достатъчно твърди (IMCS) поради по-малкия диаметър и като се направят, стават тежки, поради по-дебелите стени, а пък стените са по-дебели, за да се постигне по-висок IMCS, и т.н., и т.н. ...   Има производители на 490 RDM мачти.

ПП. Всичко се чупи, разбира се, но RDM-ите по-рядко, затова няма wave-sailor по света със SDM.   Единствения недостатък, който виждам, е цената.
Online

Sails:  Severne Convert 2016 7.5
        Ezzy Wave SE 5.8
        Ezzy Wave SE 4.7
Boards: Starboard Kombat 106L
        Starboard Kode 123L

---
Pain is weakness leaving the body
rado
Полъх
*
Публикации: 5


« Отговор #7 -: 14.11.2006 19:32 »

Колега, както се казва в един стар виц - "първо на първо не е вярно и второ беше много отдавна". Но при товойто твърдение мога да кажа само "първо на първо не е вярно и второ на второ - не е вярно".
Ето един бегъл поглед в сайта на Nail Pryde: RDM мачтите са средно със 100грама по тежки от нормалните:
1.6 / 1.5 за 400см при 100%, 1.7/1.6 за 430см при 100%,и.т.н. Същото важи и са 75% процентовите.
Що се отнася до здравината - тя е почти еднаква! Никоя фирма не може да си позволи да произведе мачта с едно и също предназначение но различна здравина.


ха - ха - Zaho, върни се на сайта на pryde и виж пак Wink с нарастването на процента карбон теглото пада (много повече от 100 грама да кажем близо по 10 на Pryde ) ето и малко още сравнение - Freeride 30 - SDM /430 - 2.35kg; Firestick75 -RDM/430 - 2.00kg; Firestick 100 RDM/430 - 1.9 kg на друг производител...
Online
fanatic
Гост
« Отговор #8 -: 21.11.2006 16:56 »

No comment:

Online
rado
Полъх
*
Публикации: 5


« Отговор #9 -: 22.11.2006 18:18 »

fanatic, примерът ти е субективен, както писах по-горе има различни фактори очевидно.
Online
metro
Вятърничав
***
Публикации: 212


Ветроход :)


« Отговор #10 -: 30.06.2008 18:50 »

Ще дам пример с Fiberspar те имат различни серий мачти които са с различни числа примерно 3900, 4500, 5000...и тнт и тези числа означават колко трептения в херци погасява мачтата за 1 минута...и вместо да ви се метлечи горе платното и да говорите "егати тъпото платно/мачта не може да се опънат като хората..." то проверете каква мачта изисква производителя на платното за правилно ригване!
И последно ще ви кажа: производителите особено големите и реномирани имат доста инжинери и тнт персонал които мислят вместо нас и за това просто прочетете какво са сметнали за най-добро Smile

Успех а за RDM и SDM...аз лично съм за RDM по много си мои причини...но тенденцията е всички да минават на RDM + доста от платната вече се ригват по-добре с RDM или поне така се говори...разни хора разни мисли и преценки..важното е да се кара другото е гъзария и тнт Smile
Online

Tabou Twister 100l
Tabou Da Curve 73l

Gaastra - Echo 5.2, Manic 4.7, Manic 4.0
Tabou Manta 100l
Gaastra - Savage 6.7
lukcheto
Off Line
*********
Публикации: 2340



« Отговор #11 -: 30.06.2008 20:35 »

Откакто карам съм със sdm и никакви оплаквания по отношение здравина, а не е като да не са виждали зор и да са седяли на сухо... От две години всеки ми разправя да си взема rdm, било удобно за хващане, било леко..... :О:

Мисля, че Юли е дал много точен отговор Drinks Drinks Drinks
Online

"Stop chasing shadows, just enjoy the ride" bravoo
~ фaNatic SkaTe/85l~the RoCk~
~Jo Jo is back home/67l~
~Гaa mАНiК/3.3m2~nuHko~
~Ka.KiLLeR/3.7m2~WaVe ASSassIN~
~Vandal Enemy/4.5m2~WANTeд.No.2~
~Idol/4.0m2~TheFlY~
~Idol/4.8m2~BillY~
vandal
Windmaster
*****
Публикации: 683


по-добре от гика, от колкото от мотика


WWW
« Отговор #12 -: 10.05.2009 21:35 »

абе кво го мислите толкоз...не можеш да кажеш коя е по здрава и коя не. Има си лабораторни тестове за тая работа...или като строшиш 10-15 мачти за един сезон, вади бройката и смятай колко са РДМ, колко са СДМ, ама до тогава само си пилите езиците.
По тънката мачта е по-удобна за хващане, лесно се ригва...за разлика от 100-200 грама ако някой вземе да ми обяснява че я усеща - нека обяснява, аз няма да го бслушам...
Online

кара каквото му попадне...

https://www.geckowindsurfschool.com/
http://www.windsurfyoga.eu/
VenciV
Windmaster
*****
Публикации: 578



« Отговор #13 -: 11.05.2009 07:45 »

И аз съм на същото мнение. Почнеш ли да караш РДМ за другите не щеш и да чуеш ...
Online

Sails:4,2 North Sail Vudoo 4.5 Simmer 4.7 North Sail Duke5.3 North Sail Ego 6.5 Gaastra
Boards: Tabou DaCurve 73l. Tabou DaCurve 79l.RRD WavePro-Twin 74
Naish SuperCross 85l . Mistral Flow 105l Mistral 117
Favorite sail 4.7.board 79 Wind 13-18m/s sides
Sunny
Администратор
******
Публикации: 6442



WWW
« Отговор #14 -: 11.05.2009 11:52 »

И аз съм на същото мнение. Почнеш ли да караш РДМ за другите не щеш и да чуеш ...
100% подкрепям мнението на Венци OK
Online

Windsurf: 3.7 Loft PureLip, 4.2 Loft PureLip, 4.7 Loft 4Wave, 5.7 Loft 4Wave | Exocet Usurf 76L, Exocet Cross 94L
Kites: Liquid Force P1 4.0, WoW 5.0, 6.0, 8.0, NV 10.5, Board Liquid Force Bliss 129cm
Страници: 1 2 3 4 »   Най-горе
Печат
Отиди в: