dangelo
Гост
|
|
« -: 15.03.2007 17:59 » |
|
Здравейте, имам следния въпрос. Какво точно се променя в платното, когато латите му се натегнат или отпуснат? Аз знам, само че трябва да са така натегнати, че около тях по платното да няма бръчки, но защо .
|
|
|
Online
|
|
|
|
Юли
|
|
« Отговор #1 -: 15.03.2007 18:08 » |
|
Те са като скелет, просто държат формата стабилна. Няма причина да се карат разхлабени, ако се пренатегнат пък се деформира платното. При правилно натягане те леко "щракват" като се опиташ да ги обърнеш. На по-старите платна с камбери се налагаше да се разхлабват латите докато се ригне и после се контролираше натиска и извивката на платното с натягане или отпускането им.
|
|
|
Online
|
Аз съм легенда Sails: LoftSails PureLip 4.2, 4.5, Oxygen 6.3 Boards: Exocet U-Surf 76, Goya Proton 96 Kites: DaSilva Vibe 3.0, HB Legion 5.0, 6.0, 7.0, 9.0 Wing: KT 105L, KT 3.0, 4.0, 5.0, LoftSails 6.0
|
|
|
dangelo
Гост
|
|
« Отговор #2 -: 15.03.2007 18:15 » |
|
Тоест, колкото са по-натегнати толкова платното е с по-извита форма и обратно. Така ли?
|
|
|
Online
|
|
|
|
Юли
|
|
« Отговор #3 -: 15.03.2007 18:17 » |
|
Само на по-старите камберни платна. Сега просто трябва да са натегнати достатъчно.
|
|
|
Online
|
Аз съм легенда Sails: LoftSails PureLip 4.2, 4.5, Oxygen 6.3 Boards: Exocet U-Surf 76, Goya Proton 96 Kites: DaSilva Vibe 3.0, HB Legion 5.0, 6.0, 7.0, 9.0 Wing: KT 105L, KT 3.0, 4.0, 5.0, LoftSails 6.0
|
|
|
misteryCo
Полъх
Публикации: 80
|
|
« Отговор #4 -: 16.03.2007 10:35 » |
|
без да ми е експертно мнението но до колкото съм чел/ някой да ме поправи ако не съм прав/ , ефекта от латите освен основния - да държат платното опънато е и в това че го оформят като крило на самолет и така се създава област на подналягане при предния ръб на платното и така допълнително се повишава скоростта на сърфиста.
|
|
|
Online
|
Good decisions comes from experience, but experience comes from bad decisions.
|
|
|
Robby Naish
Вятърничав
Публикации: 249
|
|
« Отговор #5 -: 23.05.2007 12:03 » |
|
Тоест, колкото са по-натегнати толкова платното е с по-извита форма и обратно. Така ли?
Само не ги пренатягай!!! Платното се деформира безвъзвратно.
|
|
|
Online
|
The Best Of The Best
|
|
|
daniel
Отнесен от вихъра
Публикации: 424
SeaWolf
|
|
« Отговор #6 -: 28.06.2009 19:33 » |
|
Днес настроих латите на платното си... И разликата в карането наистина е голяма.... И си мисля, че ако си внимателен трудно можеш да ги пренатегнеш..
|
|
|
Online
|
Адреналинът е най-добрия наркотик.... )
|
|
|
Robby Naish
Вятърничав
Публикации: 249
|
|
« Отговор #7 -: 29.06.2009 11:11 » |
|
|
|
|
Online
|
The Best Of The Best
|
|
|
Vasso-Divaka
Духовит
Публикации: 136
|
|
« Отговор #8 -: 29.06.2009 22:20 » |
|
Принципно, платното работи по принципа на крилото т.е. създава подемна сила, която е резултатнта от посоката на вятъра спрямо него и естествено формата му. По законите на аеродинамиката, за по-добра работа на платнато, потока на въздуха, който минава покрай него е за предпочитане да бъде в ламинарен режим! Колкото повече бръчки имаш по него, толкова повече турболенции се създават покрай тях и съответно можеш да загубиш голяма част от работната площ, а съответно и от т. нар. подемна сила! А това дали е по-вдлъбнато или по-плоско, при новите платна зависи основно от натягането по мачтата. Латите се натягат толкова, че монофилма да е гладък, без бръчи. В тази насока, за това го има туиста на платното, защото пак по законите на аеродинамиката, дебита в една затворена система е константа т.е. колкото въздух влиза от едната страна за еденица време, толкова трява да излиза и от другата! И за това при силен вятър правим по-голям туист на платното, с което увеличаваме площта на изхода му! В общи линии, аз така ги разбирам нещата, дано съм бил полезен!:))))))
|
|
|
Online
|
|
|
|
|