chill
|
|
« Отговор #15 -: 06.09.2007 10:37 » |
|
Моето предложение е като говорим за скорост да ползваме по възможност м/с, така че да не се налага на всеки от нас да си преизчислява скоростта в удобна за него величина. Ако някой има трудности, може да ползва скоростен конвертор тук или тук. Подкрепям предложението. Що се отнася за преобразуването на една мерна единица в друга, за целта може да се използва Google. Просто пускате търсене от вида "<мерна-единица-1> in <мерна-единица-2>", например "15 knots in m/s" или "36 furlongs/fortnight in mph" или "6 ounces in kg"
|
|
|
Online
|
Sails: Severne Convert 2016 7.5 Ezzy Wave SE 5.8 Ezzy Wave SE 4.7 Boards: Starboard Kombat 106L Starboard Kode 123L --- Pain is weakness leaving the body
|
|
|
ant_dream
|
|
« Отговор #16 -: 16.09.2007 23:23 » |
|
Предната част на дъската - нос Задната част на дъската (където са налъмите и финката) - кърма Ляв и десен борд (като стъпите върху дъската с лице към носа на дъската, от ляво е ляв борд, от дясно десен)
|
|
|
Online
|
Weight - 100 kg Board - Starboard Carve 144l 2005 Sail - Loft LipWave 6.2 Gaastra Matrix 7.5 Boom - Loft Slalom
Climbing the mountain, never coming down, 'Cause you will hate yourself in the end.
|
|
|
La4o
Духовит
Публикации: 124
|
|
« Отговор #17 -: 07.10.2007 23:05 » |
|
|
|
|
Online
|
|
|
|
chill
|
|
« Отговор #18 -: 09.10.2007 11:35 » |
|
От дискусията за камберните платна се сетих ... "Камбер (camber)" се нарича асиметрията между горната и долната извивка на платното (или на кое да е друго крило). Тази устройства, на които ние викаме камбери, се наричат всъщност "camber inducers". Например, едното ми платно има доста голям камбер за wave платно (по-голям от камбера на старото ми 7кв.м. freeride платно), но няма нито един camber inducer. http://en.wikipedia.org/wiki/Camber_%28aerodynamics%29
|
|
|
Online
|
Sails: Severne Convert 2016 7.5 Ezzy Wave SE 5.8 Ezzy Wave SE 4.7 Boards: Starboard Kombat 106L Starboard Kode 123L --- Pain is weakness leaving the body
|
|
|
ernesto
Полъх
Публикации: 45
|
|
« Отговор #19 -: 04.01.2008 10:44 » |
|
jibe - поворот по вятъра (фордевинд не е ПОВОРОТ по вятъра а КУРС по вятъра) tack - поворот срещу вятъра chop-hop - скок без вълна (като olli с skateboard или snowboard) backside air - при яздене на вълна чрез прекачване скачаш и се приземяваш на същата вълна най-често се прави при on shore ветрове off the lip - същото, но при sideshore стават много по големи скокове on shore - когато ватъра и вълните са към брега side shore - когато вятъра е от страни на брега а вълните КЪМ брега (случва се главно на океаните) off shore - вятъра е от брега към водата (ОПАСНО питай Каталиев) на такива условия се поставят рекордите за скорост защото няма вълни
|
|
|
Online
|
|
|
|
донт лай
Полъх
Публикации: 34
|
|
« Отговор #20 -: 04.01.2008 22:03 » |
|
ЗДравей, Ернесто. Малко уточнение. Фордевинд е наистина курс, но поворот фордевинд=джайб. Смесицата от руски и холандски термини в българското ветроходство е поради факта, че сме заели руската терминология, руснаците пък, от холандците.
Още едно малко уточнение -"кърма" се използва по-скоро при лодките и по големите съдове. За уиндсърф по-често се използва-"опашка".
|
|
|
Online
|
|
|
|
Юли
|
|
« Отговор #21 -: 25.02.2008 16:55 » |
|
Надветрен, подветрен - когато карат двама уиндсърфисти, по-близкия до мястото от където идва вятъра е надветрен, по-далечния е подветрен (независимо от посоката им).
|
|
|
Online
|
Аз съм легенда Sails: LoftSails PureLip 4.2, 4.5, Oxygen 6.3 Boards: Exocet U-Surf 76, Goya Proton 96 Kites: DaSilva Vibe 3.0, HB Legion 5.0, 6.0, 7.0, 9.0 Wing: KT 105L, KT 3.0, 4.0, 5.0, LoftSails 6.0
|
|
|
LamiataSpaska
Полъх
Публикации: 51
|
|
« Отговор #22 -: 28.05.2008 09:48 » |
|
Какво е spin-out? Срещам го по постовете, че им се случва на хората и явно е нещо кофти. Това е като влезе въздух при финката, и тя спира да държи верния курс. Усещането е все едно че я няма и борда се завърта и тръгва настрани. Понякога става ако си с много голямо платно, много голяма или много малка финка, при приземяване след скок, като преминаваш през разпенена вълна, ... Оправията е да насочиш борда по вятъра, или да го наклониш, така че целия да служи като финка.
|
|
|
Online
|
|
|
|
Лимба
Полъх
Публикации: 8
|
|
« Отговор #23 -: 29.05.2008 13:45 » |
|
All-round Универсален - термин използва се за описание на дъски или хвърчила, които могат да бъдат използвани в най-различни условия, т.е. при слаб и силен вятър и други условия.
|
|
|
Online
|
|
|
|
Zmeio
Полъх
Публикации: 97
|
|
« Отговор #24 -: 17.03.2009 13:06 » |
|
Какво значи "термика". Вече няколко пъти го срещам, нево въздушно течение май ще да е.
|
|
|
Online
|
|
|
|
Venelin
|
|
« Отговор #25 -: 17.03.2009 14:06 » |
|
Какво значи "термика". Вече няколко пъти го срещам, нево въздушно течение май ще да е.
Въздушно течение (вятър), предизвикано от разликата в температурата на две съседни въздушни маси. Пример: морският бриз. Въздухът над сушата се нагрява много по-бързо, отколкото въздухът над водата (особено ако сушата е гола земна или скална маса без растителност). В резултат горещият въздух над сушата започва да се издига нагоре, а по-хладният (и по-тежък) въздух над водната повъхрност нахлува на негово място. В резултат се появява вятър (принципно - чудесен, плътен он-шор). Колкото по-голяма е температурната амплитуда, толкова по-силен е вятърът. Освен на морето силно изразена термика има и на дълбоки езера, заобиколени от скалисти планини.
|
|
|
Online
|
"Do or do not. There is no try."
Board: Fanatic Shark 145 l. Sails: 8.4 Loft O2, 6.5 BiC Cruiser, 5.2 Loft 360Free Skills: Freeride Temper: Very friendly but aggressively unpleasant when annoyed
|
|
|
bul441
Полъх
Публикации: 13
|
|
« Отговор #26 -: 17.03.2009 14:14 » |
|
термика - термичен вятър образуван от разликата в температурата на земята и водата
ето и още някои мисля полезни срещани в учебни филми и литературата (съжалявам ако се повтраря нещо)
reaching (on a reach) - остър курс (между бейдиевинд и халфвинд) 40-90 градуса
running (on a run) - полен кърс (между халфвинд и багщаг) 90-140 градуса
downhaul - напрежение/натягане на платното по предната шкаторина (може да бъде и система от талий on-fly downhaul) outhaul - напрежение/натягане на платното по задната шкаторина (може и система он талий задължително за слаломните платна on-fly outhaul)
clew first - маневри изпълнени с нока(задната част на гика) напред
apparent wind - тнр. вимпелен вятър образуван от истинския такъв и скороста на дъската
rocker/rocker line -извивка на дъската по цялата си дължна
scoop - извивка на носа (първа третина)
tuck/tucked under edge - извивка на ръбовете на дъската ( характерна за wave материала)
rake - вертикалност на атакуващия ръб на финката
boom shaka - захват на гика с предната ръка , където лакъта е насочен надолу и пренасяйки цялата тежест на тялото по гика и върху степса на мачтата (характерен похват за начало на много от новите freestyle маневри )
pop - скок подобен на скейт отскачане , тялото остава върху дъската
chop hop - класическия скок от малка рампичка вълна/
luff into irrons/into irrons - чист левентик в който платното е срещу ватъра и 0 градуса
wind shift - заход (промяна посоката на вятъра)
shaka/taka/flaka - тип маневра изпълнена в страповете с/у вятъра (360 с/у вятъра в страповете по вълна или с/у вълна в въздуха и в старповете)
diablo - минаване под платното(като duck jibe или tack) но изълнено в страповете
|
|
|
Online
|
|
|
|
Ceco
|
|
« Отговор #27 -: 20.04.2010 20:42 » |
|
По повод на едно занимание се наложи да преговоря ветроходната теория. В България ползваме доста смесена терминология и според мен, малко синтезирана информация относно курсовете на плаване спрямо вятъра ще е полезна. Това са най-често употребяваните в уиндсърфинга: фордевинд = running = курс директно по вятъра (180 градуса) бакщаг = broad reach = курс по вятъра под ъгъл между 90 и 180 градуса спрямо него халфвинд = beam reach = курс перпендикулярно на вятъра (90 градуса) бейдевинд = close hauled = курс срещу вятъра под ъгъл между 90 и 45 градуса спрямо него
|
|
|
Online
|
Boards: Exocet: Cross 94 l, I-Style 101 l, RS 4 114 l; Fanatic FW 105 l; SB Futura 121 l, Mistral Syncro 124 l Sails: Loft Lip Wave 4.3; Loft Pure Lip 5.0; Loft Oxygen 6.3 & 7.3 Snowboards: Ride Concept TMS 161, Lib Tech T Rice Pro 157
|
|
|
Ceco
|
|
« Отговор #28 -: 20.04.2010 20:57 » |
|
ляв халс (галс) = port tack = лява ръка и ляв крак напред десен халс (галс) = starboard tack = дясна ръка и десен крак напред
При два срещуположнo движещи се сърфа, с предимство е този, който плава на десен халс (това го има и в друга тема)
windward = наветрен (по-близкия до вятъра борд/край/пл.съд и т.н.) leeward = подветрен (по-далечния по вятъра борд/край/пл.съд и т.н.)
При два успоредно движещи се сърфа, с предимство е подветрения - (вж. картинката)
|
|
|
Online
|
Boards: Exocet: Cross 94 l, I-Style 101 l, RS 4 114 l; Fanatic FW 105 l; SB Futura 121 l, Mistral Syncro 124 l Sails: Loft Lip Wave 4.3; Loft Pure Lip 5.0; Loft Oxygen 6.3 & 7.3 Snowboards: Ride Concept TMS 161, Lib Tech T Rice Pro 157
|
|
|
Ceco
|
|
« Отговор #29 -: 20.04.2010 21:44 » |
|
bear away = насочване ("пускане") по посока на вятъра head up = насочване ("качване") срещу вятъра
поворот оверщаг = tack (так) = завой срещу вятъра поворот фордевинд = gybe (джайб) = завой по вятъра
|
|
|
Online
|
Boards: Exocet: Cross 94 l, I-Style 101 l, RS 4 114 l; Fanatic FW 105 l; SB Futura 121 l, Mistral Syncro 124 l Sails: Loft Lip Wave 4.3; Loft Pure Lip 5.0; Loft Oxygen 6.3 & 7.3 Snowboards: Ride Concept TMS 161, Lib Tech T Rice Pro 157
|
|
|
|