24.11.2024 17:19
Новини: Sunny eXtreme е официалният вносител за България на уиндсърф и уинг оборудване на фирмите: LoftSails, Exocet, F2 Windsurfing, Lorch, GUL, Ascan, Unifiber, Zeeko, HB, Reptile, MFC, Goya и Quatro. Продуктите може да видите в нашият Online магазин.

Windyweek - точни прогнози за вятъра Anemometers - Sunny eXtreme windsurf lessons

Уиндсърф, кайт, сноуборд, екстремни спортове

Страници: 1 2 3 4 »   Най-долу
Печат
Автор Тема: 4x4 и по-голям клиренс - колко важни са за сърфомобил  (Прочетена 41489 пъти)
XCite
Духовит
**
Публикации: 166


« -: 14.07.2008 19:01 »

Въпроса ми е интересен по принцип и засега не стои на дневен ред. Ъпгрейда на сърфомобила ще е догодина Smile Знам че повечето се оправяме и без тези екстри, но ми е интересно да чуя мненията ви. Доколко горните неща са важни за един сърфомобил (а и скимобил) ? Колко пъти ви се искало да имате по-проходим автомобил или ако го имате колко пъти ви е влязъл в употреба ? Досега са ме дърпали един път на Искъра, когато основния път беше залят с вода и закъсах по един черен и кален малко по-нагоре. Казват също че 4х4 дава доста по-голяма стабилност и при нормално каране, но пък и по-голям разход на гориво. Та тази опция като, че ли съм склонен да я включа. Виж за клиренса се колебая повече, защото искам да си е обикновена кола (комби) а такива с по-висок клиренс и 4х4 се броят на пръстите на едната ръка и са в повечето случаи в доста висок ценови клас. Ного мангизи. Smile Единственото по-приемливо решение 4х4 и по-голям клиренс е Subaru Outback (2000-2003). С нормален клиренс, но 4х4 вече има доста по-богат избор като VW Passat, Audi A4, A6, модели на Volvo; Mazda и други. Та чакам да чуя вашето мнение. Знам че Юли е фен на 4х4. Smile
Online

JP XCite 150l,
Aerotech Phantom 6.2m
Sailworks Retro 7.5m
Hot Sails Maui 9.0m
Юли
Администратор
******
Публикации: 5493


The idea is to die young as late as possible


« Отговор #1 -: 14.07.2008 19:21 »

...Знам че Юли е фен на 4х4. Smile
Ахам, от около 10г карам само такива автомобили. Достатъчно ми е да е 4х4 и да е комби за да се измъквам от повечето засади по язовирите и планините. Успявал съм да закъсам на яз. Искър, но и доста хора съм изтеглил оттам. Язовири като Огняново си искат 4х4 при лошо време. Разхода на гориво зависи и от това как я караш, но според мен е около 1-1.5л/100км отгоре. За завоите си прав, определено е по-стабилно. Марки от които съм супер доволен - Субару и Тойота, НЕ взимай Опел 4х4, Маздата е много рядка и не става (Венелин да не се обижда :О:), за френски и италиански 4х4 не съм чувал нищо добро, Ауди е с добро 4х4, но с "кофти" ходова част (особено в сравнение с Тойота и Субару) Фолксваген имаха доста синхро модели до 98г и по-рядко в момента, явно насочват потребителите на 4х4 към по-големите си машини. Шкода имат 4х4 модел, но нямам наблюдения.
Това е непрофесионално мнение, надявам се да съм ти бил от полза.
Online

Аз съм легенда :D

Sails: LoftSails PureLip 4.2, 4.5, Oxygen 6.3
Boards: Exocet U-Surf 76, Goya Proton 96
Kites: DaSilva Vibe 3.0, HB Legion 5.0, 6.0, 7.0, 9.0
Wing: KT 105L, KT 3.0, 4.0, 5.0, LoftSails 6.0
Barborko
Вятърничав
***
Публикации: 204



« Отговор #2 -: 14.07.2008 19:55 »

с Юли съм абсолютно съгласен, изключая слабата предница на Ауди. Не е слаба, просто в БГ купуваме трошките на Италия и хоп след два месеца се скапала предницата. Еми логично, като са я скъсали от варварско каране е така. Предницата си е здрава, но стане ли време за смяна си иска доста парички. Но в крайна сметка кои от новите автомобили можеш да ремонтираш с 200 лева? Аз лично карам Ауди вече 4г. и съм голям фен. Според мен на Ауди АllRoad-а е супер избор. Купуваш лек автомобил комби, сигурен джип и комфортна лимузина в едно.
Online
Eddie
Модератор
******
Публикации: 1102



« Отговор #3 -: 15.07.2008 00:08 »

За скимобил и разбитите пътища към много от язовирите SUV'ът е решение,но пък товаренето в/у покрива писва в един момент.(Да не говориме за разхода в този случай... suicide :((()Така че,май е по добре бус или ван,в които матрялът да влиза свободно вътре.Но пък тука изборът на 4Х4 и високият клиренс май не е голям...доколкото въобще го има  :-O-:
p.s.Джипът на  drv (Орлинчо) на снимката

* DSC00105.JPG (0 KB - свалено 1403 пъти.)
Online

Boards: Starboard Formula 159L. ; Starboard Isonic 122L. ; AHD Tracer 90L.
Sails : Gaastra Vapor2 - 10.0 ; Neil Pryde RS Racing - 9.0;Neil Pryde RS Racing - 7.8 ; Gaastra Vapor2 - 6.0 ; Gaastra Nitro3 - 4.7
dr bre
Вятърничав
***
Публикации: 205



« Отговор #4 -: 15.07.2008 00:44 »

Моята дилема беше подобна преди 2 години и тъй като винаги обичам да взимам инфрмирани решения почетох доста предварително. Според доста статистики притежателите на 4х4 използват пълните възможности на автомобила си средно 1-2% от времето и то защото активно решават да направят проба на възможностите на колата. Затова е измислено SUV-то, комби което да прилича на "джипка", притежателите на такива сигурно ще поспорят. От друга страна една американска реклама казва "Никога не знаете кога ще ви потрябва повече мощност". Понастоящем ползвам Рено Меган, който е малко по-висок от другите комбита на пазара, не знам що са го вирнали така франсетата (изключвам Олроуда на Ауди, но пък малкото сантиметри отгоре са х3 в цената), но честно казано най-ме привлича идеята за кемпер. Меткаш джаджите вътре и не разпъваш никакви палатки. Не съм го решил още твърдо, но натам отиват нещата
Online
Eddie
Модератор
******
Публикации: 1102



« Отговор #5 -: 15.07.2008 01:09 »

Според доста статистики притежателите на 4х4 използват пълните възможности на автомобила си средно 1-2% от времето и то защото активно решават да направят проба на възможностите на колата. Затова е измислено SUV-то, комби което да прилича на "джипка", притежателите на такива сигурно ще поспорят. От друга страна една американска реклама казва "Никога не знаете кога ще ви потрябва повече мощност".
Има SUV'ове и SUV'ове.Някои само приличат на джипки (защото фирмите ТРЯБВА да имат подобно нещо в ценовия си клас) ,други са истински,особено ако производителят има традиции и история в правенето на подобни коли.Визирам японците в случая...А колкото до 1-2та % от времето,не сам съгласен.В разбита София мога смело да кажа,че използвам offroad възможностите на моя  SUV  на поне 40%... Censored :#@: angry taz...
Online

Boards: Starboard Formula 159L. ; Starboard Isonic 122L. ; AHD Tracer 90L.
Sails : Gaastra Vapor2 - 10.0 ; Neil Pryde RS Racing - 9.0;Neil Pryde RS Racing - 7.8 ; Gaastra Vapor2 - 6.0 ; Gaastra Nitro3 - 4.7
marino
Буревестник
******
Публикации: 805



« Отговор #6 -: 15.07.2008 08:55 »

Ще споделя и моето мнение.Преди вече доста години имах GOLF,който беше 4х4.Бях много влюбен в него и когато реших да си сменявам колата бях решил да си взема PASSAT комби,който също да е 4х4.Но не можах да намеря и отначало бях много разочарован.Но в последствие се оказа,че това 4х4 изобщо не ми е трябвало,а само ми е вдигало разходите за бензин и части.А че колата трябва да е с по-голям клиренс няма спор.
Online

РЕМОНТ НА УИНДСЪРФ И КАЙТ ОБОРУДВАНЕ. адрес:София,Кокаляне,ул.Александър Генков №8 , тел:0888200617
drv
Вятърничав
***
Публикации: 264



« Отговор #7 -: 15.07.2008 10:54 »

Айде и аз да кажа няколко неща по въпроса, защото миналата година и аз доста се чудих. Преди SUV-то имах , шкода октавия - много бях доволен с едно изключеиние - закъсвал съм доста - на язовира, на морето и многократно  зимата по планините. Не мисля, че моя случай опира до шофьорски умения, защото карам кола от 15 години и въртя 30-50 хил км на година. Възможно е 4х4 да се ползва в 1-2% от времето, обаче е много добре когато ти се наложи да го имаш. По същия начин и airbag-а не го ползваш всеки ден, но е добре да го има като стане нещо (не дай боже). Истинските offroader-и са за ползване повече % извън пътя, но те не са подходящи за ежедневно ползване, защото са с много нисък комфорт, оргомен разход на гориво и т.н. Та такааа миналата година взех Опела (Юли не знам защо така категорично изключваш опелите  :-O-: )  който е на снимката и вече няколко месеца и 35 хил. км. впечатленията са ми следните:
Предимства:
1. Зимата на ски - много по комфортно се кара особено на непочистени пътища, големи и заледени наклони. Просто не усещаш че има някакъв проблем с пътя. В същото време гледаш доста по закъсали коли наоколо, половината се отказват да продъжат и т.н. Тръгваш към ски зоните без да мислиш ще закъсам ли някъде? да тръгвам ли? дали да взема лифта? Като резултат качвам се първи с колата, преди всички и карам повече SmileSmileSmile. Тази година, дори в Австрия като бяхме, имаше много снеговалежи и бури, а хотелчето в което бяхм отседнали беше по един супер стръмен път - там много се радвах че съм 4х4 и с голям клиренс.
2. Останалите сезони на сърф - всикчи знем какво става на язовира като се изсипе дъжд - кал, коловози и т.н. SUV-то позволява и на места където има пясък да паркираш по близо и да мъкнеш по-малко (ня пясък и с SUV трябва да се внимава)
3. За останалата част от времето - Високата позиция на седене е много приятна и позволява по добър обзор, който от своя страна позволява да следиш обстановката напред, и да виждаш по надалече.
4. SUV-тата са с по-здрави окачване, което е полезно в БГ, особено пък на места като квартала в който живеем с Еди.
5. Колкото и странно да е заради по добрия обзор и високата позиция, са ПО-ЛЕСНИ за паркиране. Много ми е по лесно да паркирам Опела от Яриса на жена ми.

Недостатъци
1. Скъпи за покупка и поддръжка
2. Висок разход на гориво (особено в градски условия), вредят повече на околната среда.
3. Относително малък багажник - Въпреки това на снимката в колата ми има 6 немалки платна и мачти - 6 м2, 7.6 м2, 7.8 м2, 9.5 м2, 10 м2, 11 м2 - мачтите са с дължини до 5.50 м., 4 дъски от които 2 формули (широки 1м), две слаломни (86 и 76 см.) 4 гика и т.н. Естествено местата за пътуване са редуцирани до 2 (макс. 3) Smile , така че всичко е въпрос на желание.
4. Висок център на тежестта и високо тегло, което увеличава рисковете за произшествия -Това че SUV-тата са по - сигурни е лъжа, защото те по често катастрифират - обръщат се и имат по дълъг спирачен път, губят стабилност при рязка смяна на посоката на движение. Така, че не съм съгласен, че са по-стабилни при нормално каране. Именно заради това им монтират жироскопни системи срещу преобръщане. Този проблем го няма при автомобилите 4х4 които не са SUV (или са си с нормален клиренс). Положнието можеби при SUBARU е малко по-добри заради боксерните двигатели - но не съм карал и не мога да кажа.
5. Поради голямата височина са по - трудни за товарене на покрива - катериш се върху гумите и праговете.

За сърф най добрия вариант е Бус 4х4, но такъва предлагат много малко производители и цените им са много високи. Осевн това буса не е много удобен ски. Варианта с Кемпера не мисля, че е по добър от бус. Освен това бус-а е меко казано неудобен, ако ежедневно пътуваш из претъпкана софия.
За коли като Audi allroad quattro и Volvo XC70 - много добър вариант са - регулируем клиренс и т.н., обаче цените им са космически (за мен) -  allroad quattro - 130 000 +  лв.  , Volvo XC70 - 100 000 +, за който ги има тези пари добре.

Според мен няма идеална кола която да отговаря на всичките изисквания. Най добре - една малка кола за града, eдно SUV за ски, и един бус 4х4 за сърф SmileSmileSmile


Online

Boards - Starboard Futura 154/90см., Starboard Futura 124/76см., Starboard iSonic 111/68 см.
Sails - Neilpryde RS:Slalom 9,5, H2 Racing 8,7; H2 Racing  7,7; RS:Racing 6,7
Weight: 110 kg
Mod_One
eXtreme iNside
********
Публикации: 1681



WWW
« Отговор #8 -: 15.07.2008 13:17 »

Малей, що се изписа - явно автомобила е любима играчка на сърфистите (пък и на другите момченца)  Wink
Да се разпиша и аз като отбележа, че в кемперите на практика няма никаво място са сърф багаж (че и за друг). Ако сте забелязали качват всичко отгоре и закачват отзад.
Online

               \\\ | ///
               \\ - -  //
               ( @ @ )
 -------o00o-(_)-o00o-------
F..k the Cola, F..k the pizza, All we need is Slivovitza
Vancho laifa
Отнесен от вихъра
****
Публикации: 439



« Отговор #9 -: 15.07.2008 16:20 »

Бих препоръчал бус имайки предвид следните предимства - недостатъци
Предимства:
1. Събира безпроблемно всичкият ви багаж без всякъкво подреждане и нагласяване (даже остава свободно място за още някой "закъсал" колега)  oops.
2. Висок клиренс и големи гуми - минава през места където малко коли биха се осмелили да минат.
3. Отлична видимост и висока маневреност - водача седи много "по-високо" от останалите участници в движението и може да се паркира на много по-тясно и неудобно за маневриране място от лека кола - идеален за градски условия.
Недостатъци:
1. По-висока цена при закупуване (особено важи за моделите "синхро") :#@:.
2. По-голям разход на гориво и поддръжка.
3. Ако модела не е 4х4 (синхро) - проблем при мокър, разкалян или заледен терен.
Online

إيفان الحياة
Mod_One
eXtreme iNside
********
Публикации: 1681



WWW
« Отговор #10 -: 15.07.2008 17:17 »

Продавам изгодно БТР 60ПБ 8х8 в отлично състояние. Куполната картечница е демонтирана!  Cool Cool Cool



* btr60_9.jpg (22.13 KB, 483x275 - видяно 1033 пъти.)
Online

               \\\ | ///
               \\ - -  //
               ( @ @ )
 -------o00o-(_)-o00o-------
F..k the Cola, F..k the pizza, All we need is Slivovitza
drv
Вятърничав
***
Публикации: 264



« Отговор #11 -: 15.07.2008 18:09 »

Продавам изгодно БТР 60ПБ 8х8 в отлично състояние. Куполната картечница е демонтирана!  Cool Cool Cool



Въпреки, че е демонтирана, пак няма място за матряла, пък и я опитай да вкараш по дълга мачта...  Wink
Online

Boards - Starboard Futura 154/90см., Starboard Futura 124/76см., Starboard iSonic 111/68 см.
Sails - Neilpryde RS:Slalom 9,5, H2 Racing 8,7; H2 Racing  7,7; RS:Racing 6,7
Weight: 110 kg
Vancho laifa
Отнесен от вихъра
****
Публикации: 439



« Отговор #12 -: 15.07.2008 18:22 »

Въпреки, че е демонтирана, пак няма място за матряла, пък и я опитай да вкараш по дълга мачта...  Wink
Мачтата може в работно положение с опънат 12так - спестяваш разходи от ферибот  oops
Online

إيفان الحياة
Ceco
Модератор
******
Публикации: 1753



« Отговор #13 -: 16.07.2008 22:38 »

Захо, предложението ти го бива, ако не се лъжа, с този модел можеш даже да извадиш и бедстващ колега от водата?
Но си малко офтопик, темата все пак е 4х4, не 8х8  Wink
Online

Boards: Exocet: Cross 94 l, I-Style 101 l, RS 4 114 l; Fanatic FW 105 l; SB Futura 121 l, Mistral Syncro 124 l
Sails: Loft Lip Wave 4.3; Loft Pure Lip 5.0; Loft Oxygen 6.3 & 7.3
Snowboards: Ride Concept TMS 161, Lib Tech T Rice Pro 157
XCite
Духовит
**
Публикации: 166


« Отговор #14 -: 17.07.2008 11:11 »

Благодаря на всички за отговорите. Наистина за мен Audi AllRoad е почти иделната кола, като изключим цената. Всичко е на ниво - комфорт, възможности  за малко offroad, стабилност и отлична управляемост на пътя, висока сигурност. Айде някои от по-първите модели могат да се намерят втора тъка за прилични пари, но оттам се почва - акциз (всичките им двигатели са мощни) скъпа поддръжка - доста от частите не били взаимо заменяеми с А6, скъпо гориво - дизела е в момента с най-висока цена, а и колата си харчи доста. Не ще и дума има всички търсени от мен неща, но ме вкарва в много големи за възможностите ми разходи.
Съгласен съм с Eddie, че карането по доста Софийски улици си е баш off-road, но някак не ми се ще да минавам на джип, пък било то и малък, макар да признавам, че никога не съм карал такъв. Недостатъците ги изтъкна Орлин.
4х4 ме привлича и с това, че помага за активната сигурност. Например избягване на препятствие. Два пъти ми се случва подобно нещо и то на магистрала. Е справих се и без 4х4, но по-добрата управляемост и поведение на пътя в България е от значение  Наистина един път може ти потрябва, но да е критично и тогава всичките пари които си дал за по-големия разход на гориво се изплащат. Така общо взето гледам да се оправдая де. Smile Общо взето съм се ориентирал към Subaru Outback, Forester 2001-2004 и VW Passat 4x4 2001-2004. Но до догодина има още много време...Smile
Online

JP XCite 150l,
Aerotech Phantom 6.2m
Sailworks Retro 7.5m
Hot Sails Maui 9.0m
Страници: 1 2 3 4 »   Най-горе
Печат
Отиди в: