Sunny
|
|
« -: 12.01.2009 13:12 » |
|
Позволявам си да отворя такава тема, можеби с малко неточно заглавие, но сега ще се опитам да обясна за какво става дума. Както знаете всеки сърфист на даден етап от своето развитие се насочва към определен стил каране на уиндсърф. Някои ходят само на прогнози и карат с малко wave оборудване. Други сърфисти се насочват към голям материал formula, за да могат да карат и на слаб вятър. Има сърфисти, които карат слаломен материал и са изключително бързи. На мен ми се струва, че има някакво отрицание между отделните стилове и като че ли който каквото си кара е единствено доброто и правилно нещо. Истината е, че всички ние сме сърфисти и еднакво удоволствие изпитваме от това да караме На мен ми се иска да можем тук да обменяме повече информация за своя опит. За съжаление много малко хора които карат formula и race оборудване пишат във форума и по този начин няма достатъчно информация. Понякога поради липса на информация, начинаещи се насочват към съвсем грешно оборудване, тъй като няма откъде да получат независима и точна информация. Мисля, че тук е мястото, където могат да се описват и предимствата и недостатъците на отделните стилове, да се предпазват по-начинаещите от покупка на неправилно оборудване. Искам да кажа, че не става дума коя марка е добра и недобра, защото всички са на много високо ниво и от която и да е фирма, стига да се купи подходящоо оборудване, сърфистът ще бъде доволен. Става дума да се предпази начинаещ да купува неправилен литраж за своето ниво на развитие или пък например слаломна дъска (нищо, че е широка и изглежда много лесна за каране ).
|
|
|
Online
|
Windsurf: 3.7 Loft PureLip, 4.2 Loft PureLip, 4.7 Loft 4Wave, 5.7 Loft 4Wave | Exocet Usurf 76L, Exocet Cross 94L Kites: Liquid Force P1 4.0, WoW 5.0, 6.0, 8.0, NV 10.5, Board Liquid Force Bliss 129cm
|
|
|
emo
|
|
« Отговор #1 -: 12.01.2009 16:15 » |
|
Ми,аз вече съм си давал мнението в подобна тема,но като е отворена нова,ще си го дам пак...още повече съм що-годе пресен сърфист (4 сезона,почвам 5ти) и съм минал ,а и карам почти всякакъв материал Значи всичко е много относително,говорим най-вече какви са ни възможностите, като пари ,свободно време,местоживеене или най-близък спот...като се замисля никак не е за пренебрегване и телосложението на даден човек,а и годините....въпреки,че разбира се всяко правило си има и изключения.Аз например съм сигурен,че от мен никога няма да стане фриистайлър,както не си го и представям и Жоро зъболекаря в това му амплоа,но Том Хартман,който е с една глава по-висок от мен и около 120кг,това лято ми скри топката на острова с фриистайл номерца,както и Чичо Вальо на Мони компания правят супер яки карания по уйев спотовете,където съм ги засичал Най хубаво би било ако си независим от горепосочените фактори,но едва ли има такива хора...много Накратко казано най- добре е( ако можеш) да караш всичко,с всички ,навсякъде...говоря обаче за хора които карат за кеф,като повечето от нас. За хората,които участват по състезания,регати,шоута и т.н. разбира се е задължително тясно да се профилират в Уейв,Слалом,Фриистайл и т.н. с подходящия материал. Колкото до начинаещите,по мое мнение,задължително трябва да започнат от нает учебен материал-с учител,поне първите 2-3 часа. После,когато понаучиш туй-онуй и най- вече си по-сигурен,си купи материал подходящ за умениятата ,килограмите ти и местата където ще караш най често. За предпочитане е (пак според мен) е да почнеш от голям фрийрайден материал на по спокойни и тихи условия за каране. С набиране на водочасовете,сваляй литража и квадратурите,но не пак твърде рязко. За мен затова Гьока (донякъде и Лимнос) е незаменимо място,защото има за всекиго по нещо....кеф ти сутрин да скачаш и да се меташ на уейв-спота с малките "оръжия",кеф ти следобяд да се юркаш и рейсиш със слаломно оборудване или да правиш фриистайл трикове оттатък на паркета . За това братя и сестри,дай боже повече каране,пък в крайна сметка всеки рано или късно стига до окончателния си избор....
|
|
|
Online
|
|
|
|
emo
|
|
« Отговор #2 -: 21.01.2009 16:40 » |
|
Брех,хубава тема беше отворена,идеална за различни гледни точки и мнения,ама чудно защо не се получи дискусия. Аз ли само съм бил достатъчно изчерпателен и убедителен???
|
|
|
Online
|
|
|
|
Mod_One
|
|
« Отговор #3 -: 21.01.2009 17:10 » |
|
Ами то всичко е ясно, затова Нали знаете приказката за попа на сватбата, когато го попитали "Дядо попе, вино или ракия ще пиеш?", а той отговорил "И бира сине...."
|
|
|
Online
|
\\\ | /// \\ - - // ( @ @ ) -------o00o-(_)-o00o------- F..k the Cola, F..k the pizza, All we need is Slivovitza
|
|
|
Sunny
|
|
« Отговор #4 -: 21.01.2009 17:49 » |
|
Аз не мисля, че всичко е ясно или поне на доста хора не им е съвсем ясно или никак даже. Затова исках тук да може да се разискват оборудване, проблеми, хубави страни, изобщо каквото се сетите, за да може хем да се изяснят нещата за по-начинаещите, хем и за сърфистите от различните стилове предполагам ще е интересно. Така например, който ходи на прогнози е хубаво, че кара на силен вятър с малко оборудване, което е леко и маневрено, а и шанса да караш като отиваш на прогноза доближава 100%, особено на утвърдените места. Затова пък всички завиждат на хората с формулите на морето например, когато си отишъл на почивка и си гризеш ноктите от яд, че вътре 2ма 3ма карат като луди, а ти се пържиш на плажа и си викаш: Ей защот не взех 2-3 квадрата по-голямо платно Както виждате нещата имат и добра и лоша страна. За съжаление знам, че и на момчетат с формулите им трябва поне 3-4м/с вятър ,за да могат да карат и най-големите си платна и понякога се случва така, че отиват събота и неделя да карат, но дори и за тези платна няма вятър и като си билдоста път се получава доста неприятно Например знам, че фристайлните дъски са много добри за всякакви трикове, но не и да се режеш на гладкото, както и ,че уейв дъските не са добре за гладко, защото не можеш да ги натиснеш достатъчно и да качват и да се карат бързо, но пък за вълни са Аз не знам какво друго да измисля, но все пак ако всеки сподели някакво впечатление ще е добре, защото темата е интересна и полезна
|
|
|
Online
|
Windsurf: 3.7 Loft PureLip, 4.2 Loft PureLip, 4.7 Loft 4Wave, 5.7 Loft 4Wave | Exocet Usurf 76L, Exocet Cross 94L Kites: Liquid Force P1 4.0, WoW 5.0, 6.0, 8.0, NV 10.5, Board Liquid Force Bliss 129cm
|
|
|
valko
|
|
« Отговор #5 -: 21.01.2009 18:16 » |
|
Ех има една приказка че не може и .... в ... и душата в рая Просто не може от всичко и по много и за всеки Така си мисля но не е задължително да е така
|
|
|
Online
|
Boards : Fanatic Bee 117l , Naish Enduro 106l Sails : Loft freerace 5.3m2 , Loft 360 free 6.5m2 , Neil Pride combat 5.0m2
|
|
|
emo
|
|
« Отговор #6 -: 22.01.2009 00:03 » |
|
И аз мисля,че има много какво да се каже по темата и наистина е странно,че не се коментира....Това все пак е все още сърф-форум,нали? И то безспорно "най-живия" и посещаван мисля Давайте,коментирайте,провокирам Ви...знам че между вас има явни и скрити фенове на изброените дисциплини. Ако не,нямам против да си лафим за парашути,ски,борд( условия за които в БГ има кажи-речи колкото в Сахара),подводно и горско ориентиране,икебана,плетки и ревюта..
|
|
|
Online
|
|
|
|
Юли
|
|
« Отговор #7 -: 22.01.2009 11:06 » |
|
На мен от миналата година ми се въртят разни по-слаломни мисли в главата, но понеже напролет когато откриваме сезона обикновенно ходим на прогнози, голямото оборудване само си го разхождам (за да не мухляса ). Не така стои въпроса през лятото обаче! Въпреки, че ходим на прогнози, самите те са доста немощни, и в най-добрият случай караме сутрин на wave-спота а следобяд на гладкото се разпилваме с по-големите неща. За мен е несравнимо удоволствието от това да се "метна в боя", когато вятъра е толкова силен, че едвам стоиш прав, водата се разпилява като прах, а вълните изглеждат като планини Но както казах, намирам голямо удоволствие и в това да покарам на пълна скорост. Оказа се че карането на слаломен материал не е никак проста задача. Изисква особен вид баланс, техника която няма как да получиш ако не си карал такова оборудване. За себе си доказах, че високи скорости могат да се постигат и с добро freeride оборудване.
|
|
|
Online
|
Аз съм легенда Sails: LoftSails PureLip 4.2, 4.5, Oxygen 6.3 Boards: Exocet U-Surf 76, Goya Proton 96 Kites: DaSilva Vibe 3.0, HB Legion 5.0, 6.0, 7.0, 9.0 Wing: KT 105L, KT 3.0, 4.0, 5.0, LoftSails 6.0
|
|
|
daniel
Отнесен от вихъра
Публикации: 424
SeaWolf
|
|
« Отговор #8 -: 22.01.2009 11:41 » |
|
Eмо.... ще се включа и аз в темата... Не мога да не те подкрепя в опита ти да раздвижиш форума - нали спомена, някъде, че си Бургаски зет Мисля, че коментари по темата трябва да правят тези, които имат някакъв опит.... На мен лично винаги ми е било интересно да чуя мнение на някой, който е "по-напред с материала от мен".... Затова отворих и тема "С какво оборудване карате"... Целта ми беше темата да е в помощ на тези, които са начинаещи, а и не само, които са решили да си купят оборудване... Да прочетат, кой с какво кара, къде го кара и какви стилове предпочита и съобразно с личните си предпочитания, възможности и т.н. да избере по-лесно... Сега , се коментират други спортови, защото..... лятото никой няма да се сети за тях.... лятото е запазено за сърф и кайт... а и сякаш никой не иска да бърка с пръст в раната... на всички ни се кара, но няма къде, или ако има е компромисно или финансово обременяващо... Освен това, софиянци как да пишат - те са го отдали на купони - пак някакви сбирки ще правят, пак магии, няколко дни ще им е трудни писането....
|
|
|
Online
|
Адреналинът е най-добрия наркотик.... )
|
|
|
Sunny
|
|
« Отговор #9 -: 22.01.2009 11:44 » |
|
Аз също искам да кажа за слаломните дъски, че не е проста работа да се карат. Аз лично не можах да намеря задния налъм на една такава дъска. Не знам каква трябва да е стойката, обаче определено ми се струваше, че задния налъм е някъде във водата Ноооо мисля, че както на всяко нещо в уиндсърфа просто трябва известно време да покараш даден тип оборудване, за да свикнеш с него и да го караш както трябва. Аз всеки път като съм с нова дъска си мисля, ето край ужасно е, много е гадна тази дъска, с след няколко карания съм И се оказва, че не дъската е гадна, а на човек му трябва малко време да посвикне. Общо взето за 2-3 карания вече си на ТИ с новата дъска Много хора се боят да слязат на по-малки литри, но ако карат на прогнози и имат определени умения няма да имат никакъв проблем след 2-3 карания и после големите дъски на по-силен вятър ще им се виждат тромави и тежки. Но пък те са незаменими на по-слаб вятър с големи платна
|
|
|
Online
|
Windsurf: 3.7 Loft PureLip, 4.2 Loft PureLip, 4.7 Loft 4Wave, 5.7 Loft 4Wave | Exocet Usurf 76L, Exocet Cross 94L Kites: Liquid Force P1 4.0, WoW 5.0, 6.0, 8.0, NV 10.5, Board Liquid Force Bliss 129cm
|
|
|
emo
|
|
« Отговор #10 -: 22.01.2009 13:31 » |
|
Браво,ето че малко живнахме.. Значи,по въпроса за слаломното каране-Голям кеф! Но не само,както си мислят повечето хора, когато вятърът е слаб,а напротив. Стигам до извода,че рейсовото оборудване,носи тотален овърпауър и именно там е майсторлъка!Да го караш на силен вятър,да изтискаш пределният му капацитет. Не само да го караш и удържаш,но така финно да си пипнал настройките при ригването му,че да усещаш максимален комфорт и лекота,така че да постигаш максимално висока скорост.Имайте в предвид,че всеки милиметър при натягане на платното или поставяне на базата на дъската е от огромно значение. Да не говорим вече,че има един куп детайли,които много добре трябва да си предвидил като оборудване-финки( и то не какви да е ) мачти и гикове 100% карбон(почти задължително!),да не говорим за самите рейсови платна и дъски,които са наистина малко странни за каране за човек който е карал само уейв или фриистайл. Обобщено ако постигнеш всичко това,като оборудване,наистина кефа е страхотен. Не е шега да вдигнеш 60-70 км/ч по вода Аз лично карам (или се опитвам)подобен вид оборудване(съвсем не професионално и такова каквото ми се иска),така че не мога да бъда докрай меродавен. Ако иска някой да ме допълни,защото сигурен съм има още много дребни неща,които са обаче от огромно значение при слаломното каране. Отскоро обаче започнах истински да се кефя на каране на вълни.Дава ми страшен адреналин! Въпреки,че все още почти нищо не правя,оосвен каране напред-джайб-каране назад,скромни скокчета и отвреме на време закачка с някоя вълна да я порайда,това каране убийствено ме привлича с адски много неща. Първо,както написа Юли самите условия понякога те карат да се наакваш( с извинение!) Това да чуваш как вълната се надига с буботене зад теб или пък грохота на прибоя е наистина несъизмеримо усещане.Просто без да искаш ти се задействат чисто човешки инстинкти за съмосъхранение най-малкото. Да не говорим,че за преминаване на прибой се искат инзвъредно големи физически усилия и умения! Справка вж. темата за Крапец!!! Още ми държи влага... После при самото каране,най ценното което е ,че имаш невероятно разнообразие!!!. Халс с халс няма как да са ти еднакви,напрекъснато търсиш просека къде да караш,на коя вълна да се изрампиш,коя вълна да хванеш за райд,къде точно и на коя вълна да пуснеш за поворот,абе нон-стоп си в джаза!!! Представям си какво би било като (ако) се науча на луупове и разни други такива пикантерийки Относноо фриистайл карането,честно казано нямам никаква практика. Много добър приятел ми е може би един от най добрите фриистайлъри в БГ (бачо Кико той ще се познае кой е ако го прочете това) и само мога а кажа,че е адски красиво за гледане,много трудно и изисква страшна координация и баланс...Аз лично един трик не мога да направя! Така че ако ги оприличим на моторни спортове например трите най практикувани движения в уиндсърфа,аз бих ги оприличил така: Слалом- Формула 1 Скъпо,бързо,трудно(изисква се и физика според мен),максимум концентранция и отлично ориентиране в състезателна среда! Имайте в предвид,че състезанията по слалом са и доста атрактивни, не случайно събират най много спонсори и публика и разиграват най- дебелите наградни фондове! Уейв-здрав Мотокрос Адски разнообразно,напрегнато,интересно и най-вече се иска не малка доза смелост,а понякога и лудост Супер приятен и интересен за практикуване,но не чак дотам за състезания.Дразнещо е начина на провеждане и от това,че все пак зависиш и от субективната оценка на жури. Фриистайл-тук не мога да направя добра асоциациа с моторен спорт,но е спорт изпълнен с невероятен финес,изкуство, пластика и красота. Без да ми се сърдят пичовете дето го практикуват,но е нещо като художествена гимнастика (аз обичам художествената гимнастика ) Тъпото е и тук ,че при състезания се оценява твърде субективно. Това е в общи линии,айде,че трябва и да се работи,че се размечтах... Допълвайте ме или оборвайте,където не сте съгласни!
|
|
|
Online
|
|
|
|
Sunny
|
|
« Отговор #11 -: 22.01.2009 14:05 » |
|
Супер са сравненията с моторните спортове, може би фристайла може да се сравни с тези с моторите, които правят разни фигури с тях, например тук: http://www.youtube.com/watch?v=Q9pKsocYHaQ&feature=relatedЖалко, че в БГ фристайла не е никак развит и не може да се види нищо повече от 2-3 фигури и всички правят само тях. Венци онзи ден ми показа едно видео, което наистина ме впечатли, но не мога да го намеря. Венци ако искаш го пусни, аз бих го гледала пак Човекът нямаше никакви грижи с това откъде духа вятъра и какво да прави с оборудването, направо е залепен за дъската и феноменално танцува с целия сърф. Много са красиви тези фигури и да се надяваме, че хората ще почнат да се насочват и към този стил, за да има публиката какво да гледа и да се кефи
|
|
|
Online
|
Windsurf: 3.7 Loft PureLip, 4.2 Loft PureLip, 4.7 Loft 4Wave, 5.7 Loft 4Wave | Exocet Usurf 76L, Exocet Cross 94L Kites: Liquid Force P1 4.0, WoW 5.0, 6.0, 8.0, NV 10.5, Board Liquid Force Bliss 129cm
|
|
|
marino
|
|
« Отговор #12 -: 23.01.2009 16:35 » |
|
От няколко дни следя тази тема и доста се чудих дали да се включа защото Съни е права.Наистина има някакво разделение между каращите различни стилове.И не мога да разбера защо?Но това в момента няма значение.Според мен човек трябва да кара това,което му позволяват спотовете на които ходи.За това и аз съм избрал да карам слаломно оборудване.Може би и друг път съм го казвал:ако ходиш на прогноза-всякакво малко оборудване,ако искаш да си бърз-слаломно оборудване,а то е мноооого бързо.Ако караш в България събота и неделя,като мен-задължително слаломно оборудване и то голямо/аз имам и малко,но напоследък само си го возя в колата/.Ако искаш само да се возиш,всичко което те държи над водата върши работа.Всичко останало Емо го е написал. YeeeСамо,че аз бих го сравнил със ските:и при ските има рейс оборудване/слалом,г.слалом,супер г.,спускане/,има и уейф оборудване и фрийстайл и крос.Нека всеки да кара това което му е кеф.Все пак в това е смисъла.
|
|
|
Online
|
РЕМОНТ НА УИНДСЪРФ И КАЙТ ОБОРУДВАНЕ. адрес:София,Кокаляне,ул.Александър Генков №8 , тел:0888200617
|
|
|
Sunny
|
|
« Отговор #13 -: 23.01.2009 17:52 » |
|
Ами разбира се, че то си е кеф с голямото оборудване, аз самата по едно време поради липса на вятър в БГ карах със 7.4 и 8.4, ама то си трябва и физическа подготовка и сила, защото в тегела е добре, обаче ако падна или по поворотите ми беше голяма мъка. Обае съм сигурна, че ако по-често го карам ще се справям перфектно, хем ще позаякна А иначе малките платънца са много лекички и манврени, обаче са доста нервни и си трябва млако време да посвикнеш. Но когато си и по-малко килограми, както са жените например, те трябва да си имат малко оборудване. Аз доскоро се мъчех с най-малкото ми 4.3 на доста силен вятър, на който мъжете карат с 5ци, обаче на мен ми супер силно. Взех си едно 3.5 ей така само да пробвам, защото послената прогноза на която ходихме беше 14-17м/с. Искам да ви кажа, че се родих с това платно. Много лек овърпауър, обаче карането си беше истински кеф. Преди това само можех да си мечтая да карам на този вятър. Така, че подходящото оборудване прави всичко по-лесно. Но тук пък искам да кажа ако има по-начинаещи които четат: И най-доброто оборудване няма да се кара само. Трябва да се научите да го карате, а това не е лесно. Много хора мислят, че могат да карат с огромните учебни дъски и в един момент когато се качат на нормална дъска и почват да проклетисват дъската. Ето на купих си 160Л дъска уж най-новата най-съверменната, а тя е ужасна. Или пък ми казват: Ама не мога да направя поворот, а толкова филмчета съм изгледал И си представете аз в какво положение съм да обяснявам, че не може на един човек около 80кг да му е малка 160 литрова дъска, която е широка 85см!!!! Някакси хората не разбират, че това е труден спорт и всичко става с мног много много каране и упоритост. То ако ставаше лесно досега всички да сме световни шампиони
|
|
|
Online
|
Windsurf: 3.7 Loft PureLip, 4.2 Loft PureLip, 4.7 Loft 4Wave, 5.7 Loft 4Wave | Exocet Usurf 76L, Exocet Cross 94L Kites: Liquid Force P1 4.0, WoW 5.0, 6.0, 8.0, NV 10.5, Board Liquid Force Bliss 129cm
|
|
|
La4o
Духовит
Публикации: 124
|
|
« Отговор #14 -: 02.02.2009 16:17 » |
|
Темата наистина е много интересна и се аз също се учудвам че не се пише много в нея.Аз очаквах да има някакви дразги между тези които карат wave или freestyle и тези които карат по-голямо слаломно оборудване но това досега не стана което е добре.ЗА това чак сега се включвам в тази тема. Мисля че един от главните аспекти беше да се напише ако някой начинаещ си купува слаломно оборудване да му се даде съвет, но досега видях малко такава информация.Мен също ме интересуват доста неща които се надявам да разбера в тази тема, но същевременно ще се опитам да дам малко полезна информация която знам.Надявам се по-разбиращите от мен да ме допълнят и поправят няма да се сърдя Та така да мина към темата....Ако си купувате race платно не му слагайте някоя гадна мачта.Под гадна разбирам малко карбон просто няма никакъв смисъл.Според мен добре е мачтата да е между 75 до 90 % карбон.За начинаещ 100 % карбон не препоръчвам бързо ще се счупи.Много марки след определена дължина обаче предлагат само 100 % карбон а и гаранцията може да бъде 6 месеца(което никак не е добре)Колкото и да се пази ,UV лъчите рано или късно и разказват играта.(ако имате кинти няма проблеми)Но все пак има да отбележа че има много голяма разлика между 100% и такава с по малко карбон при мен беше поне така де. По рано изглисирвах и платното държеше повече на overpower. Самото платно също трябава да има добре ротация на камберите(без голямо услилие да се обръщат)Трябва също да се погледне в какво състояние са камберите дали има много грапавини по тях защото дории нова мачта да се сложи те ще я "изядът" и след време ще се счупи.Някой път от един същ модел и марка мачта може да има разлика в тяхните диаметри.Тоест при камберите едната мачта да има диаметър различен от другата което също може да причини по-бързо и иззяждане. По принцип най-разпространените стандарти за мачти са flex top и constant curve.Но някои производители са си направили собствени стандарти като NeilPryde - Progressiv flex,също North sails-drop shape и сега мачтите им от 3 части,някои платна пък искат RDM.Затова трябва предварително да се мисли за да няма после неприятни изненади. Гика е добре да е 100% той е от нещата които се усещат най-осезателно(имам предвид ако се мине от алум към карбонов) и задължително със система за регулиране на профила.Финката също е от много голямо значение.Има значение не само нейната дължина ,а също площ и твърдост.За по слаб вятър е добре по "меки" финки с по голяма площ предимството е че се излиза бързо на глисаж.За по-силен вятър финката трябва да е твърда за да не се усуква във водата(друг вариант е да се сложи по малка)Най-добрите финки за custom финките.Deboichet специално за Албо и Мейнард прави много твърди финки.Малко хора от БГ си позволяват да карат с custom финки поради цената им - около 500 лева. Да не се забравя и хубавия удължител.Тоест с колкото по големи ролки е толкова по-лесно ще може да си опънете платното. Надявам се да съм бил полезен поне малко
|
|
|
Online
|
|
|
|
|