01.11.2024 08:31
Новини: Sunny eXtreme е официалният вносител за България на уиндсърф и уинг оборудване на фирмите: LoftSails, Exocet, F2 Windsurfing, Lorch, GUL, Ascan, Unifiber, Zeeko, HB, Reptile, MFC, Goya и Quatro. Продуктите може да видите в нашият Online магазин.

Windyweek - точни прогнози за вятъра Anemometers - Sunny eXtreme windsurf lessons

Уиндсърф, кайт, сноуборд, екстремни спортове

Страници: 1 2 »   Най-долу
Печат
Автор Тема: Правила на каране!  (Прочетена 23659 пъти)
Sunny
Администратор
******
Публикации: 6442



WWW
« -: 08.09.2005 13:38 »

Ще помоля тук да се публикуват правила за каране при уиндсърф, защото има много хора, които се учат или по някаква друга причина не ги знаят. По този начин има много голяма опасност от инциденти във водата, а както знаете при тази скорост може да е с доста печални последици.

1. Оглеждайте се преди да предприемете маневра, особено поворот.
2. При разминаване предимство има този, който кара с дясната ръка напред и той трябва да качва. Тоест ако вие сте в левия халс трябва да пуснете.
Online

Windsurf: 3.7 Loft PureLip, 4.2 Loft PureLip, 4.7 Loft 4Wave, 5.7 Loft 4Wave | Exocet Usurf 76L, Exocet Cross 94L
Kites: Liquid Force P1 4.0, WoW 5.0, 6.0, 8.0, NV 10.5, Board Liquid Force Bliss 129cm
Ceco
Модератор
******
Публикации: 1753



« Отговор #1 -: 09.09.2005 21:52 »

Абе не е ли по-лесно, като видиш че някой се е засвяткал срещу тебе и няма изгледи да промени курса, просто го пусни :D. Все пак, Юли, нека и той да се произнесе по въпроса!
Online

Boards: Exocet: Cross 94 l, I-Style 101 l, RS 4 114 l; Fanatic FW 105 l; SB Futura 121 l, Mistral Syncro 124 l
Sails: Loft Lip Wave 4.3; Loft Pure Lip 5.0; Loft Oxygen 6.3 & 7.3
Snowboards: Ride Concept TMS 161, Lib Tech T Rice Pro 157
Юли
Администратор
******
Публикации: 5493


The idea is to die young as late as possible


« Отговор #2 -: 10.09.2005 12:57 »

Нямам думата, досега само веднъж съм участвал във ВТП, но само аз бях виновен. Иначе ако искаш да избегнеш катастрофи или трябва да си много сигурен в способностите си или да направиш път.
Все пак правила има, но е ясно, че не на всички им е ясно Wink  hip  Confused
Online

Аз съм легенда :D

Sails: LoftSails PureLip 4.2, 4.5, Oxygen 6.3
Boards: Exocet U-Surf 76, Goya Proton 96
Kites: DaSilva Vibe 3.0, HB Legion 5.0, 6.0, 7.0, 9.0
Wing: KT 105L, KT 3.0, 4.0, 5.0, LoftSails 6.0
vlad
Духовит
**
Публикации: 194



« Отговор #3 -: 12.09.2005 08:42 »

Считам, че е наложително всеки който е във водата да знае правилата.
1. Без да претендирам, че съм точен, с две ръце подкрепям Съни - това правило във ветроходството е основно - десен халс е с ПРЕДИМСТВО!!!!! Това означава именно, дясна предна ръка.

2. Тъй като съществува вариант за среща на два сърфа с един халс покрай някакво препятствие, доколкото си спомням, а в това има и голям смисъл - Подветреният е с предимство. Това ще рече, че този от няколкото сърфисти, който е най-близо до вятъра, трябва да отстъпи път.

3. В ситуацията на т. 2 този, който се движи на по-остър курс срещу вятъра има ПРЕДИМСТВО.

Удачен начин да се осигури включително и промяна в горните правила, без обаче да бъдат пренебрегвани, е да потърсиш предимство за конкретния случай. Ако това стане своевременно, извън състезателна ситуация, струва ми се, едва ли някой ще откаже да осигури предимство, макар и да не са налице условията по-горе. Лично аз го виждам с краткото ПЪТ! или нещо такова. Достатъчно е да става ясно, че държиш да минеш преди другия сърф, който по правилата би имал предимство.
Разбира се, ако сърфистът с предимство държи да го реализира, единствено меродавни трябва да бъдат ПРАВИЛАТА!
Това ще рече, че молбата за предимство трябва да осигури както време за промяна в курса или скоростта на имащия предимство, така и такова за промяна в курса на искащия предимството.

Това е при нормални условия.

ПРИ АВАРИЯ

АБСОЛЮТНО ПРЕДИМСТВО има този сърфист, чиято дъска по една или друга причина е неуправляема или има някакъв проблем по екипировката, но въпреки това е на ход.
Online
vlad
Духовит
**
Публикации: 194



« Отговор #4 -: 12.09.2005 08:49 »

Цитат на: "balki"
desnia haus pri razminavane triabva vinagi da e v kachvashta pozicia.

Балки, нямам много спомен в правилата, дали предимството на десния халс беше абсолютно, независимо от това дали качва или пада по вятъра, но ми се струва, че спазването му определено е по-лесно, ако го вържеш именно с халса, а не непременно с курса. Тъй като и нещата не опират до състезание, ако се установи възможност да се поиска път, това е и решението. В тази ситуация и той ще знае какво искаш да правиш, а ти така или иначего имаш предвид като препятствие. Струва ми се, че в този случай проблемът е напълно разрешаем и при стриктно следване правилото на десния халс.
Online
LamiataSpaska
Полъх
*
Публикации: 51



« Отговор #5 -: 04.04.2007 10:50 »

Още нещо за правилата - този които е във въздуха е с предимство, защото не се знае точно
кога, къде и как ще падне, или пък няма да хвърли такелажа в някой момент. Такива гафове стават
при вълни някои път - няма видимост, някои скача, от другата страна някои просто си кара...
Online
roza
Гост
« Отговор #6 -: 06.11.2007 16:42 »

може ли да ми отговорите когато има кайтове и уиндсърфове кой е с предимство  Shocked   мисля че кайтовете малко са по агресивни в предимствата си taz
Online
Sunny
Администратор
******
Публикации: 6442



WWW
« Отговор #7 -: 06.11.2007 22:27 »

може ли да ми отговорите когато има кайтове и уиндсърфове кой е с предимство  Shocked   мисля че кайтовете малко са по агресивни в предимствата си taz
Все едно дали е кайт или сърф - важи правилото за предимстовто на този, който е с дясна ръка напред.
Аз винаги се стремя да мина над кайтиста, тоест хвърчилото и линиите да са от другата страна, тогава се чувствам най-сигурна. По принцип кайтистите се съобразяват и винаги когато се разминаваме леко пускат, за да мога да кача над тях. Но все пак ако са с предимство могат да си го използват и да се наложи ти да пуснеш и да минеш под линиите - тогава се постарай да пуснеш повече, за да си по-далеч от линиите, особено ако кайтиста е по-неопитен. Ако има кайтист паднал във водата ЗАДЪЛЖИТЕЛНО минаваш над него, защото иначе с финката му минаваш през линиите.
Online

Windsurf: 3.7 Loft PureLip, 4.2 Loft PureLip, 4.7 Loft 4Wave, 5.7 Loft 4Wave | Exocet Usurf 76L, Exocet Cross 94L
Kites: Liquid Force P1 4.0, WoW 5.0, 6.0, 8.0, NV 10.5, Board Liquid Force Bliss 129cm
shtilian72
Полъх
*
Публикации: 26



« Отговор #8 -: 11.01.2009 02:47 »

С предимство са начинаещите .... ! Какви десни ръце какви леви ръце ... .глупости на таркаета 1 начинаещ ще мисли как да държи платното и тръгнал там кара едва едва ... много ще мисли с дясна ръка ли кара или с лява ... и някой дето се движи като самолет го отнесе като зил поцинкована кофа  и ко кат той бил с лява ръка ? КОЙ има предимство тогас начинаещия или напреднажия дето мои скача и теи нататъка ...
Online
Sunny
Администратор
******
Публикации: 6442



WWW
« Отговор #9 -: 11.01.2009 14:02 »

shtilian72 разбира се, че е така и мисля, че всички спазват това правило OK
Online

Windsurf: 3.7 Loft PureLip, 4.2 Loft PureLip, 4.7 Loft 4Wave, 5.7 Loft 4Wave | Exocet Usurf 76L, Exocet Cross 94L
Kites: Liquid Force P1 4.0, WoW 5.0, 6.0, 8.0, NV 10.5, Board Liquid Force Bliss 129cm
vandal
Windmaster
*****
Публикации: 683


по-добре от гика, от колкото от мотика


WWW
« Отговор #10 -: 16.01.2009 19:36 »

Няколко години се състезавах и съм наясно с правилата, но не мисля да се впускам в подробности... ако някой смята да се састезава определено трябва да се запознае с ветроходния правилник на ISAF.
Иначе най-важните - десен халс /когато дясната ръка ти е по-близо до мачтата/ е с предимство.
подветрен - стига мачтата да не е на траверс /нещо което само на един састезател евентуално ще потрябва.
и нещо друго - нека просто се пазим един друг във водата...
Online

кара каквото му попадне...

https://www.geckowindsurfschool.com/
http://www.windsurfyoga.eu/
Mod_One
eXtreme iNside
********
Публикации: 1681



WWW
« Отговор #11 -: 23.01.2009 16:31 »

Така е - "... нека просто да се пазим ..."
Има и още нещо много важно, което мисля, че съм казвал но не е лошо да се повтори:
Спорта ни е рисков, особено в екстремни условия, затова гледайте другите от време на време като карате. Колко сте, дали някой не лежи във водата прекалено дълго - ако трябва минете покрай него да го попитате как е, може да е счупил нещо или недай боже да се ударил лошо. Ако видите, че някой има явно затруднение - вижда се, особено при начинаещи, ако сте наблизо минете до него, попитайте го има ли нужда от помощ или ако иска му дайте съвет.
На всички желая безаварийно каране! Стягайте се за новия сезон, че както е почнало може много рано да го открием!
Online

               \\\ | ///
               \\ - -  //
               ( @ @ )
 -------o00o-(_)-o00o-------
F..k the Cola, F..k the pizza, All we need is Slivovitza
Sunny
Администратор
******
Публикации: 6442



WWW
« Отговор #12 -: 22.04.2009 18:41 »

Мисля, че е добре в тази тема да пишем и някои полезни съвети.

1. Носете винаги въже в себе си (в джоба на трапеца или където имате подходящо място). При аварийна ситуация въжето често спасява!

2. Когато вятърът е offshore и по някаква причина не можете да се приберете, в никакъв случай не се качвайте върху дъската, защото вятърът ви отнася с голяма бързина в открито море. Стойте във водата до оборудването и се опитвайте леко да плувате към брега, но никога точноп срещу вятъра, а леко по диагонал. Ако искате помощ се качете за малко на дъската и махайте с ръце, за да ви видят от брега и после веднага пак във водата, защото тялото действа като котва и пречи на вятъра да ви отвява толкова бързо.

3. Проверявайте от време на време гуменото каре на базата за люспи или шупли. При наличието на такива веднага го сменете.

4. Преценявайте сили те си и способностите си да карате на определена сила на вятъра. Ако сте изморени и мислите да влезете за последен тегел, по-добре оставете за утре. Ако сте по-начинаещ се дръжте близо до брега  при  offshore вятър. Ако се отдалечите  и сте изморени по-добре да престанете с борбата да извадите платното и да тръгнете, защото това ви отдалечава още повече от брега. По-добре плувайте.
Online

Windsurf: 3.7 Loft PureLip, 4.2 Loft PureLip, 4.7 Loft 4Wave, 5.7 Loft 4Wave | Exocet Usurf 76L, Exocet Cross 94L
Kites: Liquid Force P1 4.0, WoW 5.0, 6.0, 8.0, NV 10.5, Board Liquid Force Bliss 129cm
marino
Буревестник
******
Публикации: 805



« Отговор #13 -: 23.04.2009 08:59 »

Моя съвет е гуменото каре да се сменява всеки сезон.
Online

РЕМОНТ НА УИНДСЪРФ И КАЙТ ОБОРУДВАНЕ. адрес:София,Кокаляне,ул.Александър Генков №8 , тел:0888200617
vandal
Windmaster
*****
Публикации: 683


по-добре от гика, от колкото от мотика


WWW
« Отговор #14 -: 03.05.2009 14:51 »

И от мен некой съвет
 - при силен офшор - независимо дали се учиш или караш от 20 години - или не влизай сам или уведоми някой на брега да ти хвърля по едно око...
 - повреден материал /като износени карета, пукнати мачти или изнамествани гикове.../ карай с подобни само в крайни ситуации при гладка вода и оншор...само да допълня, че пукнатата мачта може да доведе до скъсано платно, ако се счупи./за един средностатистически българин 1000 лв за хубава карбонова мачта са си доста пари все още, така че караме кой квото има.../
 - ако си пил - във водата няма да изтрезнееш
 - ако вятъра ти идва в повече и над 50% от тегелите си овърпауър не се прави на пич ами сложи по-малко платно или изобщо излез, преди да е станал сакатлъка /най често овърпауъра може да доведе до човка и счупен нос на дъската/...
Online

кара каквото му попадне...

https://www.geckowindsurfschool.com/
http://www.windsurfyoga.eu/
Страници: 1 2 »   Най-горе
Печат
Отиди в: