24.11.2024 06:44
Новини: Посетете нашият Online магазин, където можете да видите продуктите които продаваме, както и да си ги поръчате през Интернет.

Windyweek - точни прогнози за вятъра Anemometers - Sunny eXtreme windsurf lessons

Уиндсърф, кайт, сноуборд, екстремни спортове

Страници: 1   Най-долу
Печат
Автор Тема: Приемам съвети за глисирането  (Прочетена 5009 пъти)
The Bear
Отнесен от вихъра
****
Публикации: 432


Цецо от Враца


WWW
« -: 13.10.2011 21:26 »

Здравейте!

От доста време забелязвам един проблем докато карам и досега не съм успял да го премахна (ама май не съм и опитвал). Става въпрос за следното: по време на глисаж с голямата дъска 145л и платно 7.5, а отскоро и с 9.0кв, при по-силен и дълъг порив, ми идва силно, т.е. съм overpower и тогава, за да съм стабилен, пръстите на предния крак (заедно с част от ходилото) се налага да ги напъвам с голяма сила нагоре, все едно искам да изтръгна страпа, като същевременно с петата (и част от задната външната част на ходилото) силно натискам дъската. Ако не го правя това дъската започва много да качва. Всъщност самото поддържане на правилния курс е уморителното. Ако оставя дъската да качва, или взема да пусна по вятъра (което си е доста екстремно при положение че съм оverpower), като че натоварването изчезва. Неприятното е, че това напъване много ми изморява крака.
Нормално ли е това да се случва и може ли да се избегне с някаква настройка? Вие като карате усещате ли такива неща?

Благодаря предварително!
Online

92кг, 186см, Global Wave 98l _ Icon 145l _ Combat 4.2 _ Lip Wave 5.2 _ Pilot 6.0 _ Glide 7.5 _ GTX 9.0 (доволно изпробвано)
Valio76
Windmaster
*****
Публикации: 522

Някой живеят, за да карат, аз карам, за да живея!


« Отговор #1 -: 13.10.2011 23:14 »

Според мен на силно време дъската се опитва да излети и трябва да натиснеш носа  на дъската  вариант е да преместиш петата на мачтата 3-4 см по напред да натисне носът на дъската или ригване на по- малко платно. Инстиктивно се местиш по дължината на дъската да натиснеш носът и пренасяш по -голямата тежест на предния крак и за това ти се натоварва външната част на ходилото. При силно време ако караш на вътрешни позизии на страповете ги монтирай на външните дупки да можеш да натиснеш дъската  и да извлечеш максимума от възможностите и. Все пак нека майсторите в спорта да си кажат мнението това е според мен и така до определен момент аз решавам проблема с ригването на по -малко платно като на силно време премествам базата на дъската максимално напред, за да може платното да натиска достатъчно носът на  дъската. Иначе за страповете  исоника има само виншни позиции и аз съм ги монтирал на средната дупка от три вйзможни. Преди време имах един мистрал фрирайд дъска 135 литра и карах с вътрешни позиции на страповете и на силно време за да натисна дъската трябваше да си вадя краката от тях поне 2-3 см и точно както то описваш с пръстите сякаш изкам да изкъртя налъма а петата силно натискаше дъската, но това ставаше на много яки пориви.
Online

180sm. 85kg.Starbord Fytyra 67/Starboard iSonic 72sm. Carbon Reflecs, iSonic85sm Karbon Reflex. / CHALLENGER AERO+ 8.4 /SEVERNE Overdrive_R7-7.8 /SEVERNE MACH 2 -7.0 MACH4-5.0 /Rossignol HERO ELIITE ST TI R22 167sm/
Abit
Буревестник
******
Публикации: 855


тук-там


« Отговор #2 -: 13.10.2011 23:38 »

The Bear, първо имай на-предвид, че и аз съм неопитен все още!  Wink Но ще споделя това което знам за този проблем, от личен опит.  

Настройките при платната със сигурност са ти познати... имах същия проблем с предния крак, доста хора го имат виждал съм го дори при прота. Ако страповите не са ти на последните дупки е време да ги сложиш. Проблема с предния крак можеш да го решиш лесно, предните страпове ги затягаш до положение едвам да влиза кракът.  OK
При силен вятър когато знам, че ще съм овер, събирам лапичките като премествам задната напред с два пръста и така разстоянието между двете остава около два пръста, помага ми  при по-екстрийм ситуации да отпусна, както и самото платно е по маневрено.
"Ръцете е добре да са винаги изпънати", като по този начин не натоварваш определени мускули от ръцете а всички, по този начин и тялото отива по назад, натежаваш повече.
Карам със седалищен трапец, разпределям винаги силата равномерно към краката трапеца и ръцете. При овер нямам проблем да затворя платното и да набера скорост, но пример на 22възела затварям 7.8м2 и дъската с моите 60кг. и техниката ми  излитат. Казвам дъската защото винаги тя ме изкарва извън контрол никога платното, в такива случай просто сменям дъската и продължавам.   Drinks

При overpower най ми е кеф, че още с качването на дъската се изстрелваш, както и при джайб влизаш и излизаш на глисаж  :D  
Online
Юли
Администратор
******
Публикации: 5493


The idea is to die young as late as possible


« Отговор #3 -: 14.10.2011 10:58 »

Цецо с колко голяма финка караш? Звучи ми като проблем който беше описан преди време от някой и там също имаше полезни отговори. Потърси темата, предполагам е в "Настройки на оборудването". Та там проблемът беше по-голямата финка. Ако имаш по-малка, опитай с нея като не променяш нищо друго по оборудването. Също се опитвай да опънеш предният крак и леко да присвиеш задния, така ще натискаш предната част на дъската, но не надолу към водата, а по посока на вятъра.
При овер обикновенно караш прав и за да компенсираш дърпането, отваряш задната ръка, а това си е команда за качване..
Online

Аз съм легенда :D

Sails: LoftSails PureLip 4.2, 4.5, Oxygen 6.3
Boards: Exocet U-Surf 76, Goya Proton 96
Kites: DaSilva Vibe 3.0, HB Legion 5.0, 6.0, 7.0, 9.0
Wing: KT 105L, KT 3.0, 4.0, 5.0, LoftSails 6.0
The Bear
Отнесен от вихъра
****
Публикации: 432


Цецо от Враца


WWW
« Отговор #4 -: 14.10.2011 17:58 »

Цецо с колко голяма финка караш? Звучи ми като проблем който беше описан преди време от някой и там също имаше полезни отговори. Потърси темата, предполагам е в "Настройки на оборудването". Та там проблемът беше по-голямата финка. Ако имаш по-малка, опитай с нея като не променяш нищо друго по оборудването. Също се опитвай да опънеш предният крак и леко да присвиеш задния, така ще натискаш предната част на дъската, но не надолу към водата, а по посока на вятъра.
При овер обикновенно караш прав и за да компенсираш дърпането, отваряш задната ръка, а това си е команда за качване..

46см. Аз при овер, ама наистина при овер, карам приклекнал, на пружина отвсякъде, без да отпускам задната ръка, и всеки момент очаквам разбиване...  :D и... след малко язовира свършва.  :О:
Online

92кг, 186см, Global Wave 98l _ Icon 145l _ Combat 4.2 _ Lip Wave 5.2 _ Pilot 6.0 _ Glide 7.5 _ GTX 9.0 (доволно изпробвано)
Юли
Администратор
******
Публикации: 5493


The idea is to die young as late as possible


« Отговор #5 -: 15.10.2011 11:35 »

Можеш да пробваш и с по-малка финка, но и тази е добра като размер. Остава да промениш малко стойката, лапичките леко назад, предният крак изпънат, навеждаш задният нок към налъмите и леко изпъваш предната ръка... Доста взривоопасна комбинация, пази се от разбивания :О:
Online

Аз съм легенда :D

Sails: LoftSails PureLip 4.2, 4.5, Oxygen 6.3
Boards: Exocet U-Surf 76, Goya Proton 96
Kites: DaSilva Vibe 3.0, HB Legion 5.0, 6.0, 7.0, 9.0
Wing: KT 105L, KT 3.0, 4.0, 5.0, LoftSails 6.0
Valio76
Windmaster
*****
Публикации: 522

Някой живеят, за да карат, аз карам, за да живея!


« Отговор #6 -: 15.03.2012 23:43 »

Цецо ще идваш ли тази година на Огоста да караш  или ще караш на Дъбник тук има голям избор на дистанции от единия край до другия на язовира отсечката е 12 километра но после,за да се върнеш при колата трябва да качваш няколко тегела. От близкия край на снимката до където поглед стига това са 12 киолометра иначе аз карам от кулата  до носът на полуострова това е отсечка 3 километра в едната посока. Когато духа силно над 12 метра карам там дето карахме защото е гладко и там отсечките са по- малки един колометър. Един километър е от двете дървета на втората снимка до средата на полуострова.


* P1200869.JPG (118.34 KB, 1280x960 - видяно 518 пъти.)

* P1210086.JPG (181.59 KB, 1280x960 - видяно 511 пъти.)
Online

180sm. 85kg.Starbord Fytyra 67/Starboard iSonic 72sm. Carbon Reflecs, iSonic85sm Karbon Reflex. / CHALLENGER AERO+ 8.4 /SEVERNE Overdrive_R7-7.8 /SEVERNE MACH 2 -7.0 MACH4-5.0 /Rossignol HERO ELIITE ST TI R22 167sm/
Страници: 1   Най-горе
Печат
Отиди в: