Има бази, които могат и такива, които не могат да се ремонтират - такива със запресована гумичка. Вариантите за захващане са според зависи производителя. Шансът болтът, чрез който се захваща и лагерува в базата, или щифтът горе да са клеясали е голям и в такъв случай мноого трудно ще ги развиеш - менгемета, клещи и мъка. Ремонтирал съм поне три карета, НО не ти препоръчвам да го правиш. Аз от ремонтирана база хвърлих риг.....
Карето беше от 4 части - пластмасова база, за която се захваща гумичката чрез шестограмен болт, плочка, която се завива с три рапидки за пластмасовата база и през която минава втори болт за захващане към трака на дъската, гумичка и съответно щифт. Гумичката излезе лесно, обаче......
Не се скъса гумата, а се избиха гнездата на рапидките, които държат плочката за базата. Останах с пластмаса, навита здраво на дъската и три стърчащи нагоре види, които след като си хванах отплаващата по вълната дъска и се опитвах да развия в морето, ме съдраха яко. Базата си остана цялата на рига. Прибоят се погрижи за него вместо мен.
Та изводът е: Пластмасата старее и този факт не трябва да се подценява.
Така че аз вече със стари карета на повече от два сезона не се занимавам. За 50-60 лева, хвърлих над 1500....