24.11.2024 02:13
Новини: Sunny eXtreme е официалният вносител за България на уиндсърф и уинг оборудване на фирмите: LoftSails, Exocet, F2 Windsurfing, Lorch, GUL, Ascan, Unifiber, Zeeko, HB, Reptile, MFC, Goya и Quatro. Продуктите може да видите в нашият Online магазин.

Windyweek - точни прогнози за вятъра Anemometers - Sunny eXtreme windsurf lessons

Уиндсърф, кайт, сноуборд, екстремни спортове

Страници: 1   Най-долу
Печат
Автор Тема: Същност на настройката на латите на платното  (Прочетена 6432 пъти)
dangelo
Гост
« -: 15.03.2007 17:59 »

Здравейте, имам следния въпрос. Какво точно се променя в платното, когато латите му се натегнат или отпуснат? Аз знам, само че трябва да са така натегнати, че около тях по платното да няма бръчки, но защо  :-O-:.
Online
Юли
Администратор
******
Публикации: 5493


The idea is to die young as late as possible


« Отговор #1 -: 15.03.2007 18:08 »

Те са като скелет, просто държат формата стабилна. Няма причина  да се карат разхлабени, ако се пренатегнат пък се деформира платното. При правилно натягане те леко "щракват" като се опиташ да ги обърнеш. На по-старите платна с камбери се налагаше да се разхлабват латите докато се ригне и после се контролираше натиска и извивката на платното с натягане или отпускането им.
Online

Аз съм легенда :D

Sails: LoftSails PureLip 4.2, 4.5, Oxygen 6.3
Boards: Exocet U-Surf 76, Goya Proton 96
Kites: DaSilva Vibe 3.0, HB Legion 5.0, 6.0, 7.0, 9.0
Wing: KT 105L, KT 3.0, 4.0, 5.0, LoftSails 6.0
dangelo
Гост
« Отговор #2 -: 15.03.2007 18:15 »

Тоест, колкото са по-натегнати толкова платното е с по-извита форма и обратно. Така ли?
Online
Юли
Администратор
******
Публикации: 5493


The idea is to die young as late as possible


« Отговор #3 -: 15.03.2007 18:17 »

Само на по-старите камберни платна. Сега просто трябва да са натегнати достатъчно.
Online

Аз съм легенда :D

Sails: LoftSails PureLip 4.2, 4.5, Oxygen 6.3
Boards: Exocet U-Surf 76, Goya Proton 96
Kites: DaSilva Vibe 3.0, HB Legion 5.0, 6.0, 7.0, 9.0
Wing: KT 105L, KT 3.0, 4.0, 5.0, LoftSails 6.0
misteryCo
Полъх
*
Публикации: 80



« Отговор #4 -: 16.03.2007 10:35 »

без да ми е експертно мнението но до колкото съм чел/ някой да ме поправи ако не съм прав/ , ефекта от латите освен основния - да държат платното опънато е и в това че го оформят като крило на самолет и така се създава област на подналягане при предния ръб на  платното и така допълнително се повишава скоростта на сърфиста.
Online

Good decisions comes from experience, but experience comes from bad decisions.
Robby Naish
Вятърничав
***
Публикации: 249



« Отговор #5 -: 23.05.2007 12:03 »

Тоест, колкото са по-натегнати толкова платното е с по-извита форма и обратно. Така ли?
Само не ги пренатягай!!! Платното се деформира безвъзвратно.
Online

The Best Of The Best
daniel
Отнесен от вихъра
****
Публикации: 424


SeaWolf


« Отговор #6 -: 28.06.2009 19:33 »

Днес настроих латите на платното си... И разликата в карането наистина е голяма.... И си мисля, че ако си внимателен трудно можеш да ги пренатегнеш..
Online

Адреналинът е най-добрия наркотик.... Smile)
Robby Naish
Вятърничав
***
Публикации: 249



« Отговор #7 -: 29.06.2009 11:11 »

 OK
Online

The Best Of The Best
Vasso-Divaka
Духовит
**
Публикации: 136



« Отговор #8 -: 29.06.2009 22:20 »

Принципно, платното работи по принципа на крилото т.е. създава подемна сила, която е резултатнта от посоката на вятъра спрямо него и естествено формата му.
По законите на аеродинамиката, за по-добра работа на платнато, потока на въздуха, който минава покрай него е за предпочитане да бъде в ламинарен режим! Колкото повече бръчки имаш по него, толкова повече турболенции се създават покрай тях и съответно можеш да загубиш голяма част от работната площ, а съответно и от т. нар. подемна сила! А това дали е по-вдлъбнато или по-плоско, при новите платна зависи основно от натягането по мачтата. Латите се натягат толкова, че монофилма да е гладък, без бръчи.
В тази насока, за това го има туиста на платното, защото пак по законите на аеродинамиката, дебита в една затворена система е константа т.е. колкото въздух влиза от едната страна за еденица време, толкова трява да излиза и от другата! И за това при силен вятър правим по-голям туист на платното, с което увеличаваме площта на изхода му!
В общи линии, аз така ги разбирам нещата, дано съм бил полезен!:))))))
Online

Страници: 1   Най-горе
Печат
Отиди в: