ivorpetkov
Вятърничав
Публикации: 294
|
|
« -: 24.08.2007 08:31 » |
|
Sunny, мнението ти за платната на Loft беше полезно за мен. И още: ...ако се натегне отдолу и откъм задния нок... А има ли случаи в които да се прави само едно от двете?
|
|
|
Online
|
Sails: 5.3 Loft O2 6.0 Gaastra Matrix 4.2 Loft Lip Wave Board: Tabou Rocket 115 l Weight: 73 kg
|
|
|
Sunny
|
|
« Отговор #1 -: 24.08.2007 10:32 » |
|
Sunny, горното ти мнение беше полезно за мен.
И още: ...ако се натегне отдолу и откъм задния нок...
А има ли случаи в които да се прави само едно от двете?
Обикновено когато влизаш да караш горе-долу можеш да прецениш дали ти е силен или слаб вятъра за това платно и съответно го натягаш максимално ако ти е силно или не чак толкова ако е по-слаб ватъра. Откъм задния нок можеш да направиш същото. Разликата е, че ако прецениш, че много е натегнато платното и много изпуска вятър можеш във водата да отхлабиш откъм задния нок или съответно ако прецениш, че си го оставил по-хлабаво като за слаб ватър, да го понатегнеш (това е нещо като по-фина настройка, която винаги можеш да дорегулираш във водата).
|
|
|
Online
|
Windsurf: 3.7 Loft PureLip, 4.2 Loft PureLip, 4.7 Loft 4Wave, 5.7 Loft 4Wave | Exocet Usurf 76L, Exocet Cross 94L Kites: Liquid Force P1 4.0, WoW 5.0, 6.0, 8.0, NV 10.5, Board Liquid Force Bliss 129cm
|
|
|
Robby Naish
Вятърничав
Публикации: 249
|
|
« Отговор #2 -: 31.08.2007 12:42 » |
|
ако прецениш, че много е натегнато платното и много изпуска вятър можеш във водата да отхлабиш откъм задния нок или съответно ако прецениш, че си го оставил по-хлабаво като за слаб ватър, да го понатегнеш По тази причина когато влизам на силен вятър влизам с малко по-разтегнат от обичайното гик. С около 2 деления, защото ако се усили много вятъра а аз съм далече от брега, единственото което мога да направя е да донатегна платното откъм задния нок.
|
|
|
Online
|
The Best Of The Best
|
|
|
SHMIT
|
|
« Отговор #3 -: 01.09.2007 22:56 » |
|
По тази причина когато влизам на силен вятър влизам с малко по-разтегнат от обичайното гик. С около 2 деления, защото ако се усили много вятъра а аз съм далече от брега, единственото което мога да направя е да донатегна платното откъм задния нок.
То не пречи да си караш с точен гик, и ако се наложи да го разтегнеш във водата.
|
|
|
Online
|
|
|
|
Юли
|
|
« Отговор #4 -: 07.09.2007 22:58 » |
|
То не пречи да си караш с точен гик, и ако се наложи да го разтегнеш във водата.
Ако вятъра се усили драстично, веднага излизат вълни и разтягането на гика във водата е почти невъзможно.
|
|
|
Online
|
Аз съм легенда Sails: LoftSails PureLip 4.2, 4.5, Oxygen 6.3 Boards: Exocet U-Surf 76, Goya Proton 96 Kites: DaSilva Vibe 3.0, HB Legion 5.0, 6.0, 7.0, 9.0 Wing: KT 105L, KT 3.0, 4.0, 5.0, LoftSails 6.0
|
|
|
SHMIT
|
|
« Отговор #5 -: 08.09.2007 09:02 » |
|
Е, ти няма да ги правиш тези неща в прибоя де
|
|
|
Online
|
|
|
|
bul441
Полъх
Публикации: 13
|
|
« Отговор #6 -: 10.09.2007 10:12 » |
|
Привет,
Туиста на платното е може би най-възловия елемент. Добре е да се знае че всяко сърф (яхтено) платно има така наречения пребенд т.е теоретично заложено натягане на мачтата за да напасне извивката на платното. При race платната този prebend е по-голям от клолкото wave, feestyle и ride платната. Важно е да се има предвид и твърдоста на мачтата. При по твърда мачта цялостния профил е по дълбок и дълбочината на профила е изнесена 10% към атакуващия ръб на платното така че е добре да се натяга даже пренатяга повечко. Както беше споменато по горе формата на платното е комбинация от туист и натягане на задната шкаторина. В този случай за платна над 7 кв е добре да се използва система на гика (два блока и стопур тип cleam cleat) и да се контролира профила в зависимост от вълната и плътнста на вятъра , ето и най общо правилата: - гладка вода ,слаб вятър - умерен туист леко отпуснато отзад и се обира когато сърфа глисира - добра аеродинамична форма -гладка вода силен вятър(малко вероятно) макс туист (буквално пренатягане и обрано отзад) -вълна и слаб вътър: мин. за пртебенда туист и платното да "диша" отзад -вълна и силен вятър : среден до макс туист почти обрано отзад.
Естествено тези насоки са съвсем условни и те зависят от типа карне дали има качване , или се набляга на яздене на вълната , дали се изисква повечко мощност за фриистайл фигури или просто лекота на формата за фриирайд, важно е плътноста на водата (езеро, черно или егеиско море )и въздуха. При по голяам вимпелен вятър естествено се изисква по обтекаема форма , при по не плътен турболентен вятър и вълна е добре да има комбинация от мощност и аеродинамика просто трябва сам за себе си да избереш компромиса, няма фиксирани мерки.
|
|
|
Online
|
|
|
|
Robby Naish
Вятърничав
Публикации: 249
|
|
« Отговор #7 -: 10.09.2007 14:59 » |
|
Е, ти няма да ги правиш тези неща в прибоя де Kолега, явно не си карал на вятър над 15м/с, както обикновенно става при силна буря . Тогава "гладкия" язовир завира а ти се чудиш как да оцелееш, вълни те подмятат и заливат, как ще отваряш гик в тия условия
|
|
|
Online
|
The Best Of The Best
|
|
|
polkovnika
Вятърничав
Публикации: 233
we will never walk alone
|
|
« Отговор #8 -: 20.03.2008 10:19 » |
|
|
|
|
Online
|
Now Kite - NORTH Evo -12, NORTH Evo 9, LIQUID FORCE Wow 7, Wow 5, 2side board -Undergraund, Directional board RRD COTAN 5.6,
|
|
|
vandal
|
|
« Отговор #9 -: 16.08.2008 13:31 » |
|
не е много разумно да се разчита на това да натягаш или отпускаш платното във водата. В края на краищата като караш около брега и ако запука здраво излизаш къде на флагче, къде на полусъединител и сменяш платното...щото ако влезеш да кажем със 7 квадрата на 10 м/с и си 70 кила, и усили до 12-13 метра, колкото и да го натягаш това платно, ще ти трябва ве по малко. Тука цифрите са примерни да не земат някои хора да се ядат с мене. Обикновено рейс състезателите имат системи за натягане и отпускане на платната във водата, аз лично съм ползвал. Идеята на тия системи не е ако задуха да си натегнеш платното, а да да го натягаш или отпускаш в зависимост от курса си. Верно е че условиата в морето се променят бързо, но колко му е да излезеш до бокса на брега. Ако се занимаваш с преходи от по 5 - 10 мили и повече или трябва да имаш достатъчно опит за да знаеш как да реагираш в подобни ситуации или трябва да си малоумен...новобранци влезли сами без да предупредят никого на брега при офшор, влизат във втората графа
|
|
|
Online
|
|
|
|
Юли
|
|
« Отговор #10 -: 30.06.2009 10:38 » |
|
Нагледно ригване на камберно платно Loft Blade. В общи линии повечето камберни платна се стъкмяват по този начин.
http://www.dailymotion.com/video/x7frot_lofttv-rigging-loftsails-blade_sport
|
|
|
Online
|
Аз съм легенда Sails: LoftSails PureLip 4.2, 4.5, Oxygen 6.3 Boards: Exocet U-Surf 76, Goya Proton 96 Kites: DaSilva Vibe 3.0, HB Legion 5.0, 6.0, 7.0, 9.0 Wing: KT 105L, KT 3.0, 4.0, 5.0, LoftSails 6.0
|
|
|
|