ivorpetkov
Вятърничав
Публикации: 294
|
|
« -: 05.10.2007 17:38 » |
|
При всяко каране винаги е наличен постоянния стемеж да не губим височина. И оттам най-големия кеф - пускането по вятъра е рядко явление. (Щото после ) Та си мисля правил ли е някой следното - с транспорт се отива някъде нагоре по вятъра, после във водата и после надолу кеф на воля. Например там:
|
Sails: 5.3 Loft O2 6.0 Gaastra Matrix 4.2 Loft Lip Wave Board: Tabou Rocket 115 l Weight: 73 kg
|
|
|
Eddie
|
|
« Отговор #1 -: 05.10.2007 18:08 » |
|
Да,ама беше на..... рафтинг
|
|
|
Online
|
Boards: Starboard Formula 159L. ; Starboard Isonic 122L. ; AHD Tracer 90L. Sails : Gaastra Vapor2 - 10.0 ; Neil Pryde RS Racing - 9.0;Neil Pryde RS Racing - 7.8 ; Gaastra Vapor2 - 6.0 ; Gaastra Nitro3 - 4.7
|
|
|
Mod_One
|
|
« Отговор #2 -: 05.10.2007 18:16 » |
|
При всяко каране винаги е наличен постоянния стемеж да не губим височина. И оттам най-големия кеф - пускането по вятъра е рядко явление. (Щото после ) Та си мисля правил ли е някой следното - с транспорт се отива някъде нагоре по вятъра, после във водата и после надолу кеф на воля. Например там: Ами при всяко каране (освен ако не състезание по маршрут) се стремиш да развиеш максимална скорост, щото адреналина е право пропорционален на скоростта на квадрат (точно както и силата на вятъра) - а това става обикновено на курс бакщтаг (около 90 градуса и малко повече). Така, че най-добре с максимална скорост да правиш тигели до там и обратно в едни и същи точки. Е има и други удоволствия, на вълни например .... там адреналина зависи ит летенето, колкото повече летиш толкова повече .... Хайде наздраве ...
|
|
|
Online
|
\\\ | /// \\ - - // ( @ @ ) -------o00o-(_)-o00o------- F..k the Cola, F..k the pizza, All we need is Slivovitza
|
|
|
XCite
Духовит
Публикации: 166
|
|
« Отговор #3 -: 05.10.2007 18:47 » |
|
Zaho, Иво иска да каже че най-голямата скорост се развива като се пуснеш по вятъра, т.е. дъската ти е под ъгъл 110-120 градус спрямо вятъра. Когато си на 90 градуса не е най-бързия курс. Значи освен да те пуснат с вертолет друг способ за подобен рейд не ми е известен. Иначе ако си майстор и вятъра е силен подобен курс в едната посока не е проблем, защото може да глисираш и при около 70 градуса срещу вятъра. Понякога правя така, когато е добър вятъра. Катериш на глисаж и на обратно пускаш по вятъра.
|
|
|
Online
|
JP XCite 150l, Aerotech Phantom 6.2m Sailworks Retro 7.5m Hot Sails Maui 9.0m
|
|
|
Юли
|
|
« Отговор #4 -: 05.10.2007 19:16 » |
|
Точно на това място Тенко го завари един ураган и излезе с пускане почти на wave спота До там се стига безпроблемно с кола, има малък пясъчен залив, НО това е ЕДИНСТВЕНИЯ пясъчен залив до wave спота. При опит да излезеш някъде избора ти е кръгли камъни с таралежи (с бодли ) или скали с разбиващи се вълни. Wave riding може да се прави до долу, вълните са по-големи от тези на спота, заоблени и "мазни", но ако се измориш безопасно излизане имаш само на Ешелек.
|
|
|
Online
|
Аз съм легенда Sails: LoftSails PureLip 4.2, 4.5, Oxygen 6.3 Boards: Exocet U-Surf 76, Goya Proton 96 Kites: DaSilva Vibe 3.0, HB Legion 5.0, 6.0, 7.0, 9.0 Wing: KT 105L, KT 3.0, 4.0, 5.0, LoftSails 6.0
|
|
|
Mod_One
|
|
« Отговор #5 -: 05.10.2007 20:50 » |
|
Zaho, Иво иска да каже че най-голямата скорост се развива като се пуснеш по вятъра, т.е. дъската ти е под ъгъл 110-120 градус спрямо вятъра. Когато си на 90 градуса не е най-бързия курс. Значи освен да те пуснат с вертолет друг способ за подобен рейд не ми е известен. Иначе ако си майстор и вятъра е силен подобен курс в едната посока не е проблем, защото може да глисираш и при около 70 градуса срещу вятъра. Понякога правя така, когато е добър вятъра. Катериш на глисаж и на обратно пускаш по вятъра. Тъй де, бакщтаг 90-120. Ама ако искаш да се връщаш ..... 90. Щото ако вятъра ти е в гърба не е най-бързия а най-трудния курс и връщане иам, ама а много, много копанье ..
|
|
|
Online
|
\\\ | /// \\ - - // ( @ @ ) -------o00o-(_)-o00o------- F..k the Cola, F..k the pizza, All we need is Slivovitza
|
|
|
SHMIT
|
|
« Отговор #6 -: 05.10.2007 21:51 » |
|
Абе такова яко пускане не е оферта
|
|
|
Online
|
|
|
|
ant_dream
|
|
« Отговор #7 -: 05.10.2007 22:41 » |
|
защо идеята ми хареса. Ако обаче е с няколко човека преценено че ще са една во бързи ще е супер готино аз съм навит на едно бясно пускане по вятъра ако някой после ми върне колата там дето ще акостирам
|
|
|
Online
|
Weight - 100 kg Board - Starboard Carve 144l 2005 Sail - Loft LipWave 6.2 Gaastra Matrix 7.5 Boom - Loft Slalom
Climbing the mountain, never coming down, 'Cause you will hate yourself in the end.
|
|
|
dee
|
|
« Отговор #8 -: 06.10.2007 12:43 » |
|
А няма ли една такава теория, че когато се кара на бакщаг (нали това беше под някакъв ъгъл срещу вятъра) освен силата , която е по посока на вятъра, с развиването на скоростта се появява някаква сила на засмукване от насрещния вятър - и така скоростта и тази сила взаимно се усилват. В такъв случай ако се правят дълги тигели дали тази посока наистина няма да е по-бърза от колкото онази леко по вятъра? То всъщност сигурно се знае при какъв курс е постигната най-висока скорост със сърф...
|
|
|
Online
|
RRD Freestyle Wave 90 Exocet SL 71 - 118l Search 4,2 Force 5,3 Fusion 6,1 Ride 7
|
|
|
VenciV
|
|
« Отговор #9 -: 06.10.2007 15:19 » |
|
ТОЧНО НА СЕВЕРНОТО МЯСТО КАРАХМЕ. КОГАТО ВОЕННИТЕ ПРАВЕХА СТРЕЛБИ И СЛЕД ТОВА НА ЧЕТИРИ ТИГЕЛА ПУСНАХМЕ АЗ И ЛЮБО НА WAVE SPOTA. А ЖЕНА МУ ПОСЛЕ НИ ВЪРНА С КОЛАТА ДА СИ ПРИБЕРЕМЕ НАШИТЕ КОЛИ. НО КАРАНЕ НА ТАКЪВ ЗДРАВ БАКЩАК НЕ Е МНОГО КОНФОРТНО ВСЕКИ ЕДИН МОМЕНТ МОЖЕШ ДА СЕ ИЗПЛЮЩИШ....ТАКА ЧЕ ТОВА Е ПРАВЕНО КОЙТО ИСКА ВИНАГИ МОЖЕ ДА ГО ПОВТОРИ.
|
|
|
Online
|
Sails:4,2 North Sail Vudoo 4.5 Simmer 4.7 North Sail Duke5.3 North Sail Ego 6.5 Gaastra Boards: Tabou DaCurve 73l. Tabou DaCurve 79l.RRD WavePro-Twin 74 Naish SuperCross 85l . Mistral Flow 105l Mistral 117 Favorite sail 4.7.board 79 Wind 13-18m/s sides
|
|
|
XCite
Духовит
Публикации: 166
|
|
« Отговор #10 -: 06.10.2007 18:00 » |
|
Абсолютно сигурно се знае, че най-високата скорост се развива при курс по-голям от 90 градуса - някъде между 100-120 градуса по вятъра. Точните градуси не са важни, зависят от много условия, важното е, че това е курс по вятъра. Не знам точната терминология на български, която е копирана май от холандската, учил съм се от английската. При следващото ходене на острова ако се съберем повече хора съм мераклия да пробвам това което Венци и Любо са направили.
|
|
|
Online
|
JP XCite 150l, Aerotech Phantom 6.2m Sailworks Retro 7.5m Hot Sails Maui 9.0m
|
|
|
dee
|
|
« Отговор #11 -: 06.10.2007 21:01 » |
|
Ok - научих какво е бакщаг. Намерих също и това: "For most modern sailboats, reaching is the fastest way to travel. Different boats have different performance characteristics -- on some boats, the beam reach is the fastest point of sail; on others, a broad reach is faster." - отнася се за яхти явно, но това: "When windsurfers are going fast, they always seem to be sailing against the wind (i.e., close hauled, with the sail sheeted in). The reason for this position is that the apparent wind is always forward of the true wind." Не открих някъде да пише, че най-бърз категорично е курсът леко по вятъра.
|
|
|
Online
|
RRD Freestyle Wave 90 Exocet SL 71 - 118l Search 4,2 Force 5,3 Fusion 6,1 Ride 7
|
|
|
XCite
Духовит
Публикации: 166
|
|
« Отговор #12 -: 07.10.2007 02:18 » |
|
When windsurfers are going fast, they always seem to be sailing against the wind (i.e., close hauled, with the sail sheeted in). The reason for this position is that the apparent wind is always forward of the true wind Ами не е ясен курса тука. Но ако искат да кажат че е най-бързо когато си срещу вятъра са в голяма грешка и говорят глупости. Dee, ти не си ли пробвала различните курсове в налъмите. Ами веднага се усеща къде дъската върви най-вързо. ОК, ако не вярваш на собствените си сетива а чакаш просветление свише, ще помоля Юли да качи един откъс от обучаващото видео на Питър Харт - Faster, посветено единствено на това как да се кара по-бързо. С две думи там той казва - най-лесния начин да карате по-бързо и то веднага е да се пуснете на 120-130 градуса по вятъра. Това ви гарантира 30% по-висока скорост. Не е комфортно, старшничко е, често се чувствате owerpowered и лесно може да излетите през платното, но ако искате да карата бързо сега и веднага - това е начина.
|
|
|
Online
|
JP XCite 150l, Aerotech Phantom 6.2m Sailworks Retro 7.5m Hot Sails Maui 9.0m
|
|
|
XCite
Духовит
Публикации: 166
|
|
« Отговор #13 -: 07.10.2007 02:21 » |
|
Допалнение: Скалата на снимките обозначава скоростта във възли. Мери се лесно с GPS. По стойката на Питър Харт лесно може да се отгатне кога се пуска по вятъра и кога е срещу него
|
|
|
Online
|
JP XCite 150l, Aerotech Phantom 6.2m Sailworks Retro 7.5m Hot Sails Maui 9.0m
|
|
|
dee
|
|
« Отговор #14 -: 07.10.2007 11:52 » |
|
|Да усеща се, че веднага след като пуснеш малко по вятъра скоростта се увеличава. Но това не е ли само докато се засилваш, т.е докато самият ти не си развил скорост. Това което бях цитирала се отнасяше за насрещният вятър, който се създава от самото движение на сърфа и който заради профила на платното кара сърфа да се движи със скорост по-голяма от тази на вятъра. Имаше също и една графика, която не можах да копирам и на нея бяха дадени силата на реалния (под 90 градуса спрямо курса) и на този, насрещният създаден от от скоростта и сумарната сила беше под 45 гадуса с/у курса. Но П. Харт няма как да греши, това филмче го нямам и ако някой го пусне наистина ще е много хубаво.
|
|
|
Online
|
RRD Freestyle Wave 90 Exocet SL 71 - 118l Search 4,2 Force 5,3 Fusion 6,1 Ride 7
|
|
|
|