22.11.2024 16:19
Новини: За зимата предлагаме екипировка за сноуборд и ски на фирмите: Lorch, Alpine Pro, Hannah, Relax, Bars, Regatta, Orange и F2 / Ftwo.

Windyweek - точни прогнози за вятъра Anemometers - Sunny eXtreme windsurf lessons

Уиндсърф, кайт, сноуборд, екстремни спортове

Страници: « 1 2 3 4 5   Най-долу
Печат
Автор Тема: Гик  (Прочетена 45616 пъти)
Eddie
Модератор
******
Публикации: 1102



« Отговор #60 -: 26.09.2011 00:11 »

Кои са тези всички  hmmmm  Освен windsurf81, който по скоро е направил грешка и е искал да каже обратното.
Колкото до останалото, правилна ти е логиката OK Всеки който поне малко е присъствал на часове по физика, ще стигне и сам до това заключение. Както и една проба с вдигане и сваляне  Wink
Абит,би ли споделил по-подробно ,какво те кара да мислиш така ?!?
(Не бях много редовен в часовете по физика  oops )
Online

Boards: Starboard Formula 159L. ; Starboard Isonic 122L. ; AHD Tracer 90L.
Sails : Gaastra Vapor2 - 10.0 ; Neil Pryde RS Racing - 9.0;Neil Pryde RS Racing - 7.8 ; Gaastra Vapor2 - 6.0 ; Gaastra Nitro3 - 4.7
roman
Полъх
*
Публикации: 15


« Отговор #61 -: 26.09.2011 01:49 »

http://www.guycribb.com/userfiles/documents/EarlyPlaning.pdf

http://www.guycribb.com/userfiles/documents/downforce.pdf

http://sites.google.com/site/learnersguidetowindsurfing/guy-cribb-intuition           


Днес пробвах с по-високо поставен гиг и наистина помага при по-слаб вятър.
Online
Valio76
Windmaster
*****
Публикации: 522

Някой живеят, за да карат, аз карам, за да живея!


« Отговор #62 -: 26.09.2011 07:44 »

За да изглисирам по-рано при слабо време за платното и дъската слагам гика по високо от нормалното например до братичката малко по- дълга финка също ще помогне 2-4 см по дълга от дадената за определеното платно както и дъска. Също добре е  финката да е слаломна а не фрирайд. Също отпускам от към задния край на гика малко платното за да не изпуска вятър ако и така не успея да изглисирам се налага ригването на по- голямо платно.
Online

180sm. 85kg.Starbord Fytyra 67/Starboard iSonic 72sm. Carbon Reflecs, iSonic85sm Karbon Reflex. / CHALLENGER AERO+ 8.4 /SEVERNE Overdrive_R7-7.8 /SEVERNE MACH 2 -7.0 MACH4-5.0 /Rossignol HERO ELIITE ST TI R22 167sm/
Abit
Буревестник
******
Публикации: 855


тук-там


« Отговор #63 -: 26.09.2011 21:03 »

Абит,би ли споделил по-подробно ,какво те кара да мислиш така ?!?

Eddie, може и да правя грешка но при мен работи... Книги не съм чел или такива неща за които се пуснаха линк по горе...

При мен е :  При силен вятър, колкото по нагоре толкова повече контрол и скорост,но ако вдигна до край губя контрола до някаква степен, а скоростта си се увеличава. При слаб вятър надолу, което ми помага да започна глисиране и да го подържам при дупки във вятъра като запазвам контрол, ако е на високо се счупвам от помпи докато почна  глисаж и при дупки във вятъра най често води до падане с платното върху мен...  hmmmm

Та  пример:  Правиш воден старт,  за да изкараш платното по лесно от водата от коя част на мачтата го хващаш горе/долу ....? Изкарал си вече платното от водата, вятъра е слаб разбирай толкова, че не може да те изкара, къде се хващаш с едната ръка за да стане възможно платното да те вдигне надолу/нагоре по мачтата?

Е не се ли намесва физиката тук в отговорите?  hmmmm    

п.п  Сигурен съм, че някой може и математика да вкара тук, но аз мразех часовете по математика и не присъствах, то всъщност и по физика не помня да съм пресъствал :D  wall

Online
stefanvo
Вятърничав
***
Публикации: 230



« Отговор #64 -: 27.09.2011 00:24 »

абит за водния старт ясно щото мачтата играе роля на лост ама при глисажа не си ли усетил ,че ако увиснеш на лапичката по бързо изглисираш.....всъщност при мен се получава така,може и да греша Smile
Online
Abit
Буревестник
******
Публикации: 855


тук-там


« Отговор #65 -: 27.09.2011 01:34 »

ама при глисажа не си ли усетил ,че ако увиснеш на лапичката по бързо изглисираш....

Да в началото когато се учех да подкарвам дъската на глисаж.... Сега обаче, ползвам само помпи при слаб вятър и малко след глисирането увисвам.

А за помпането като се има в на предвид този ред:  2-3 зацепвания с платното и веднага, продължение с краката  към борда в такт.... който след 5-7 път намаляваш силата на натиск и намаляваш времето между всяко натискане. Това с краката го използвам и при ветрове които неми позволяват да качвам....

Та споменах ти всичко това за помпането, защото не е възможно да направиш тези действия при висок боом,  висок имам в предвид над средата в отвора на платното, защото при мен най ниското е средата.
При нормални или силни ветрове където не са нужни помпи го поставям най горе, което при мен ще рече два пръста преди края...

 
Също отпускам от към задния край на гика малко платното за да не изпуска вятър ако и така не успея да изглисирам се налага ригването на по- голямо платно.

Аз имам малко по различно виждане от това:  Задния край на гика го отпускам когато вятъра не е постоянен (нямаше да е зле да си сложа система) и обратното, а когато вятъра ми е слаб правя по малък туист на платнот и обратното когато е силен/нормален оформям туста като напъна далнхолда.  

Та не мога да кажа дали това което правя е правилно...просто така съм се нагодил и то си работи перфектно за мен и оборудването ми.  Drinks

Правя и с финката лек туниг ако ми е по силен вятъра и съм натегнал далнхолда,  събирам около 1милиметър финката от "задния болт"... та не е като да сложиш финка за спиид, но става за компромис при мързел....   Wink
Online
ibajlo
Духовит
**
Публикации: 172



« Отговор #66 -: 29.09.2011 21:31 »

като разгледах схемата на платното, концентрацията е в определена точка, като гика под или над тази точка почва да намаля тягата, но в момента нямам скенер за да я постна. това което абит писа при по-слаб вятър не натяга туиста си има логика за по-голямата ветрова площ предполагам и аз така ако е силен гледам да го натегна повече и от там ми олеква на ръцете.
Online

brrrrrrrrrrrrr
Страници: « 1 2 3 4 5   Най-горе
Печат
Отиди в: