ама при глисажа не си ли усетил ,че ако увиснеш на лапичката по бързо изглисираш....
Да в началото когато се учех да подкарвам дъската на глисаж.... Сега обаче, ползвам само помпи при слаб вятър и малко след глисирането увисвам.
А за помпането като се има в на предвид този ред: 2-3 зацепвания с платното и веднага, продължение с краката към борда в такт.... който след 5-7 път намаляваш силата на натиск и намаляваш времето между всяко натискане. Това с краката го използвам и при ветрове които неми позволяват да качвам....
Та споменах ти всичко това за помпането, защото не е възможно да направиш тези действия при висок боом, висок имам в предвид над средата в отвора на платното, защото при мен най ниското е средата.
При нормални или силни ветрове където не са нужни помпи го поставям най горе, което при мен ще рече два пръста преди края...
Също отпускам от към задния край на гика малко платното за да не изпуска вятър ако и така не успея да изглисирам се налага ригването на по- голямо платно.
Аз имам малко по различно виждане от това: Задния край на гика го отпускам когато вятъра не е постоянен (нямаше да е зле да си сложа система) и обратното, а когато вятъра ми е слаб правя по малък туист на платнот и обратното когато е силен/нормален оформям туста като напъна далнхолда.
Та не мога да кажа дали това което правя е правилно...просто така съм се нагодил и то си работи перфектно за мен и оборудването ми.
Правя и с финката лек туниг ако ми е по силен вятъра и съм натегнал далнхолда, събирам около 1милиметър финката от "задния болт"... та не е като да сложиш финка за спиид, но става за компромис при мързел....