Abit
|
|
« -: 27.08.2010 22:08 » |
|
NeilPryde, притежавала Starboard и JP, произвеждат се в един завод. North Sails, се задържа все още на пазара благодарение на платната за яхти. Търси си нов собственик . Naish, ще спира от производство бордовите. Това са само клюки не ги взимайте на сериозно
|
|
|
Online
|
|
|
|
Abit
|
|
« Отговор #1 -: 28.08.2010 20:11 » |
|
Утре ми е последното каране Продадох си борда, преди да си купя новия.... не можах да устоя на добрата оферта . Купих го преди 10 месеца, и му взех същите пари... като подарък дадох и стария BIC-rig... Надявам се да не закъснее поръчката
|
|
|
Online
|
|
|
|
vandal
|
|
« Отговор #2 -: 28.08.2010 22:11 » |
|
NeilPryde, притежавала Starboard и JP, произвеждат се в един завод. North Sails, се задържа все още на пазара благодарение на платната за яхти. Търси си нов собственик . Naish, ще спира от производство бордовите. Това са само клюки не ги взимайте на сериозно gaastra i RRD също се произвежда в един и същ завод във Виетнам...също и полската марка Респект. Ако си купиш Респект - получаваш същото качество като гик Гастра да речем, но плащаш 2 пъти по-малко... - логото ще е различно... а това не е слух - директно от източника
|
|
|
Online
|
|
|
|
SHMIT
|
|
« Отговор #3 -: 29.08.2010 00:36 » |
|
Доколкото знам заводите за дъски са 2 и всички марки поръчват в един от двата. Само АНD имаха собствен завод, но го закриха. Това, че ги правят на едно място, не ги прави еднакви. За гиковете не знам как е, но не вярвам да са еднакви. Материала може да е един и същ, но преден и заден нок, нама как. Те са си разработка на едната компания, която не би позволила друга да я използва.
|
|
|
Online
|
|
|
|
Pavel_Gr
Вятърничав
Публикации: 265
Concerned with boundaries? Imagine no limits!
|
|
« Отговор #4 -: 29.08.2010 10:18 » |
|
Абе гиковете кой знае в кой китайски гараж са ги сглобили и каква им е историята преди да дойдат при нас, и да завършат на 10 парчета...... Онзи ден, като се беше разпукало в Бургас, видях на една шесторка гик от не знам кога, сигурно около моето рождение, който е съдиран от каране, дори и марката му се беше изтрила. Познавам и други хора, които си карат с гиковете и мачтите още от едно време (A.R.T., NS, Arrows, Gaastra, NP). Не знам днес къде ги правят и по какви технологии ги правят, но всичко е толкова слабо, караш един сезон, айде два, и мяташ.
А Gaastra и Tabou май са заедно.
|
|
|
Online
|
Naish FreerideSlalom 95l / Exocet Cross 104l / RRD X-Fire V10 98l / RRD X-Fire V8 108L / RRD X-Fire V5 122l. Neilpryde Zen 5,5m2 / Neilpryde Hellcat 6.7m2 / Neilpryde V8 7.2m2 / Point7 AC-K 8.5m2
|
|
|
vandal
|
|
« Отговор #5 -: 29.08.2010 21:10 » |
|
Доколкото знам заводите за дъски са 2 и всички марки поръчват в един от двата. Само АНD имаха собствен завод, но го закриха. Това, че ги правят на едно място, не ги прави еднакви. За гиковете не знам как е, но не вярвам да са еднакви. Материала може да е един и същ, но преден и заден нок, нама как. Те са си разработка на едната компания, която не би позволила друга да я използва.
използват едни и същи материали и технология, което за мен е равно на еднакво качество. Разбира се че всяка марка си подбира сама дизайна, но така или иначе не гледам нока като купувам гик...цвета на грипа ще е различен, но е от еднаква фурна излязал... в частност говоря за гикове и удължители и мачти в поста си отделно се свързах с едни типове в азия - поръчах си малко мачти - оказа се че са произвеждали за Каас, технолимитс и унифайбер...(така ми казаха поне) всъщност до момента единсвено една мачта съм имал на Нолимитз - на нея си пишеше че е мейд ин САЩ отделно работя за едни хора - продаваме дрехи и други истории...те си поръчват джинсите в Индия. Там голяма фабрика - 3500 човека работят. Та в същата фабрика се произвеждат дънки за Д и Г и още неква марка (не се сещам сега, а сигурно има и други) Ползват се едни и същи материали... Та глей ся ко става - примерно ние плащаме за един чифт дънки - 7 евро крайна цена. На Д и Г - самия плат ще е с 0.5-1.0 евро на метър по скъп (фешън истории) - ние се занимаваме с работно облекло още 1-2 ципа екстра и 3 копчета бонус за още по голям фешън и примерно да стигне крайна цена 10 евро така...нашите щото никой не ни знае марката се продават за 20 евро в магазина, а като отидеш и се помоташ из центъра и решиш да си купиш ДиГ ще платиш поне 50 кинта...цифрите ги давам съвсем примерно, но идеята ми е че всичко е едно и също, само че марката струва повече. В началото на сезона взех едни мачти от един германец. Всички бяха с 2 години гаранция а на 100% карбон ми даваше 3 години гаранция. Отивам в магазина да разгледам - е как така нито НП нито уни, нито една от "водещите" марки не ми дават повече от година гаранция...
|
|
|
Online
|
|
|
|
Юли
|
|
« Отговор #6 -: 31.08.2010 01:21 » |
|
Точно защото темата е за клюки, реших да споделя една, която чух миналата седмица. Платната Loft Sails били много тежки, защото са армирани целите . В началото не обърнах внимание знам, че не е така, обаче след N-тия път ми стана любопитно . Та някой, някъде търсил начин да компрометира марката и като не е намерил с какво друго, решил, че тежки звучи най-тежко Да, ама не. Извадих от спесификациите на някои от производителите, теглото на около 4.7кв on shore wave платна. И още 10 да добавя, все тая. В таблицата съм подредил по азбучен ред марките, пък вие си правете изводите: Aerotech Phantom 4.5 | Hotsails Smack 4.8 | Gaastra Manik 4.7 | Gaastra Poison4.7 | Loft Sails LIP Wave 4.7 | Maui Sails Global 4.7 | Neil Pryde Atlas 4.7 |
| 3.9кг | 4кг | 3.3кг | 3.4кг | 3.5кг | 3.5кг | 3.5кг |
|
С мачтите положението е още по-равностойно...
|
|
|
Online
|
Аз съм легенда Sails: LoftSails PureLip 4.2, 4.5, Oxygen 6.3 Boards: Exocet U-Surf 76, Goya Proton 96 Kites: DaSilva Vibe 3.0, HB Legion 5.0, 6.0, 7.0, 9.0 Wing: KT 105L, KT 3.0, 4.0, 5.0, LoftSails 6.0
|
|
|
vandal
|
|
« Отговор #7 -: 31.08.2010 12:19 » |
|
бяхме говорили по-рано за РДМ и СДМ мачти и там говорихме и за тежестта....
мисля че 100-150 грама разлика в една мачта не може да се усети...Нито в гик или платно...
всъщност дори да ги съберем разликите от платно мачта и гиг и крайния резултат да е с ч кг по-тежко...лично аз не мисля че ще ги усетя като ги мъкна по-брега към водата, нито пък докато карам...имам 2 платна в един и същ клас
НП комбат 5.6 - 3.9 кг Неш форс 5.3 - 3.4 кг
не мисля че 0.3 м2 е логично да имат разлика от 0.5 кг... както и да е...разлика в кг не усещам...а съм ги карал и двете на едни и същи условия с една и съща мачта и гик.
|
|
|
Online
|
|
|
|
ant_dream
|
|
« Отговор #8 -: 04.09.2010 21:07 » |
|
Доколкото знам заводите за дъски са 2 и всички марки поръчват в един от двата. Само АНD имаха собствен завод, но го закриха.
Заводът им беше във швейцария, купиха ги французи и сега ги правят някаде във франция тъпото е че им спряха готината монокок конструкция а другите дъски си се правят във един и същи завод , но там е много сложно да се влиза и излиза дори и за самите марки За гикове и мачти доста от марките се правят в един от двата италиански заводи(които са добри ) а другите тайван и виетнам
|
|
|
Online
|
Weight - 100 kg Board - Starboard Carve 144l 2005 Sail - Loft LipWave 6.2 Gaastra Matrix 7.5 Boom - Loft Slalom
Climbing the mountain, never coming down, 'Cause you will hate yourself in the end.
|
|
|
metro
Вятърничав
Публикации: 212
Ветроход :)
|
|
« Отговор #9 -: 05.09.2010 03:32 » |
|
Точно защото темата е за клюки, реших да споделя една, която чух миналата седмица. Платната Loft Sails били много тежки, защото са армирани целите . В началото не обърнах внимание знам, че не е така, обаче след N-тия път ми стана любопитно . Та някой, някъде търсил начин да компрометира марката и като не е намерил с какво друго, решил, че тежки звучи най-тежко Да, ама не. Извадих от спесификациите на някои от производителите, теглото на около 4.7кв on shore wave платна. И още 10 да добавя, все тая. В таблицата съм подредил по азбучен ред марките, пък вие си правете изводите: Aerotech Phantom 4.5 | Hotsails Smack 4.8 | Gaastra Manik 4.7 | Gaastra Poison4.7 | Loft Sails LIP Wave 4.7 | Maui Sails Global 4.7 | Neil Pryde Atlas 4.7 |
| 3.9кг | 4кг | 3.3кг | 3.4кг | 3.5кг | 3.5кг | 3.5кг |
|
С мачтите положението е още по-равностойно... Понеже стана дума за това че тук е клюкарник/говорилник, може ли да попитам Loft платната от какъв материал са им латите и колко тежат те в сравнение с NP, North Sails, Gaastra примерно? Другото необяснимо нещо е една камара плат на места където не е необходим и отежнява платното. Питам, защото и аз съм един от тези хора на които определено платната Loft им тежат в ръцете сравнено с други марки... а и голямата разлика в тежестта идва при големите квадратури (над 5-6 кв.) при малките процентната разлика се изразява в грамове които трудно човек може да усети...а при големите същата процентна разлика ще е килограм/и... това всичкото го приемете като въпрос а не като заяждане или нещо друго и с удоволствие бих коментирал мирно и културно по темата защото ми е интересна
|
|
|
Online
|
Tabou Twister 100l Tabou Da Curve 73l Gaastra - Echo 5.2, Manic 4.7, Manic 4.0 Tabou Manta 100l Gaastra - Savage 6.7
|
|
|
Ceco
|
|
« Отговор #10 -: 05.09.2010 10:24 » |
|
Предлагам да питаме Сашо (от Плевен ). Кара Loft от няколко години и може най-добре да каже колко и дали тежат. Колкото за латите и излишния плат, едва ли го интерсува Тук http://www.loftsails.com/monty.php може да прочетем за собственика и дизайнера на Loft, за кои марки е правил платна и кого е учил през последните близо 30 години
|
|
|
Online
|
Boards: Exocet: Cross 94 l, I-Style 101 l, RS 4 114 l; Fanatic FW 105 l; SB Futura 121 l, Mistral Syncro 124 l Sails: Loft Lip Wave 4.3; Loft Pure Lip 5.0; Loft Oxygen 6.3 & 7.3 Snowboards: Ride Concept TMS 161, Lib Tech T Rice Pro 157
|
|
|
metro
Вятърничав
Публикации: 212
Ветроход :)
|
|
« Отговор #11 -: 05.09.2010 12:55 » |
|
Предлагам да питаме Сашо (от Плевен ). Кара Loft от няколко години и може най-добре да каже колко и дали тежат. Колкото за латите и излишния плат, едва ли го интерсува Тук http://www.loftsails.com/monty.php може да прочетем за собственика и дизайнера на Loft, за кои марки е правил платна и кого е учил през последните близо 30 години Ок питай го, но и не пропускай да го питаш още кои марки и модели платна е карал освен Loft sails за да е ясно има ли база за сравнение или просто си го кефят без да е карал други! А за собственика и дизайнер на Loft sails може ли да ми изредиш кои са му успешните платна направени през годините и останали като общопризнати...че не можах да го намеря? Нищо лично не влагам в поста
|
|
|
Online
|
Tabou Twister 100l Tabou Da Curve 73l Gaastra - Echo 5.2, Manic 4.7, Manic 4.0 Tabou Manta 100l Gaastra - Savage 6.7
|
|
|
SHMIT
|
|
« Отговор #12 -: 05.09.2010 14:05 » |
|
Ок питай го, но и не пропускай да го питаш още кои марки и модели платна е карал освен Loft sails за да е ясно има ли база за сравнение или просто си го кефят без да е карал други! А за собственика и дизайнер на Loft sails може ли да ми изредиш кои са му успешните платна направени през годините и останали като общопризнати...че не можах да го намеря? Нищо лично не влагам в поста Monty was an extremely productive designer for Pryde. He was doing the bulk of the OEM work for board manufacturers (Sailboard, Hifly, Tiga, Windsurfer, Alpha, Sport Bittl, Windsurfing Japan, among others). He also designed some of the Neil Pryde collection sails (Nova, Ultranova, RAF Slalom).
|
|
|
Online
|
|
|
|
vandal
|
|
« Отговор #13 -: 05.09.2010 20:18 » |
|
същия тип прави и А.Р.Т. доколкото знам
на Лофт имам блейд 8.5 миналия сезон карах В8 на прайд също 8.5
блейда ми допада повече, по-лек ми е в ръцете и ми създава усещане за по-леко манипулиране
искам да кажа нещо - според мен усещането за тежест в ръцете идва не от самите килограм ни целия риг ( е разбира се до някаква степен) но и от самото отичане на вятъра (дизайна)
|
|
|
Online
|
|
|
|
Ceco
|
|
« Отговор #14 -: 05.09.2010 21:18 » |
|
Съгласен съм с мнението на vandal по-горе, и с това на ant dream по-долу Понеже темата е клюки, относно Monty Spindler и неговите платна - доста време е работил с ART. От този период е: "THE JOHNNIE WALKER TROPHY FOR SAILING EFFICIENCY Presented to Monty Spindler at the Johnnie Walker International Speed Week 1986 for achieving 23.35 knots in 13 knots of wind +179.5% of wind speed". The efficiency of the RadWing at Weymouth is significant considering that the current Windsurfing World Speed Record (49+ knots over 500mtrs) was set in winds of 45-55 knots. The RadWing may have been the first production windsurfing sail which had an induced free upper-leech as a design feature. Free upper-leeches design is the norm regarding performance windsurfing sails. RadWings were in production for five years, more than 25,000 sold worldwide. И от мен нищо лично От няколко години карам Loft LW и нямам забележки. В момента имам и още няколко други платна, а и съм пробвал още някоя и друга марка през годините. Lip Wave ми харесват с широкия ветрови диапазон, който един размер покрива. Никога не съм ги усещал тежки, дори и Lоft Lip Wave 6.2, който имам от 3 години. (Държа да кажа, че нямам никакъв комерсиален интерес от това, което казвам. Купувам си оборудването като всички останали и не бих се поколебал да критикувам, ако нещо не ми харесва!) Естествено, не мисля че няма други добри марки или добри дизайнери - просто от Loft съм много доволен. ПП Преди Loft Сашо караше North Sails и ако не се лъжа, Neilpryde. Айде, see u on the water и нека се кефим на спорта, независимо от марките
|
|
|
Online
|
Boards: Exocet: Cross 94 l, I-Style 101 l, RS 4 114 l; Fanatic FW 105 l; SB Futura 121 l, Mistral Syncro 124 l Sails: Loft Lip Wave 4.3; Loft Pure Lip 5.0; Loft Oxygen 6.3 & 7.3 Snowboards: Ride Concept TMS 161, Lib Tech T Rice Pro 157
|
|
|
|