21.11.2024 22:36
Новини: Посетете нашият Online магазин, където можете да видите продуктите които продаваме, както и да си ги поръчате през Интернет.

Windyweek - точни прогнози за вятъра Anemometers - Sunny eXtreme windsurf lessons

Уиндсърф, кайт, сноуборд, екстремни спортове

Страници: « 1 2 3 4 5 6 »   Най-долу
Печат
Автор Тема: Що е това формула?  (Прочетена 43055 пъти)
Eddie
Модератор
******
Публикации: 1102



« Отговор #60 -: 05.11.2010 00:34 »

Бих помолил Джими за отговор,ако следи темата.Той е 60 и нещо си кг и кара с 11м/2.Марино също може да сподели изключително ценна информация.
Аз карам и обичам формула,но все още НЕ МОГА формула ...и не само  Sad
Все пак,с риск да изръся някоя глупост ще споделя неща от личен опит (10м/2 предимно,въпреки че съм карал и 11).
Като цяло май 12-12.5 м/2 не се кара много (освен Жоро зъболекаря де....)
На слаб вятър,очевидно  няма как да се направи воден старт и платното се вади на стартшкот.Вади се на етапи,за да може да изтече водата от "джоба".При вълни и по-силен вятър,който натиска платното,трябва да се използва именно вятъра за да завърти платното докато се обезветри.Тогава само излиза отгоре .
За воден старт-засега съм на ниво 7.6м/2 (камберно) -по нагоре още не съм пробвал :-O-:
Колкото до дъгата на джайба ,май няма разлика в техниката-просто иска повечко натискане,предвид дължината на финката и широчината на дъската.
.Относно силата на вятъра,диапазонът който се дава на този матерял е от 6 до 30 кнота,така че двойно усилване,особено в по-долните граници не би трябвало да попречи до добиране до брега и смяна на оборудването в случай на нужда.
Най добре ела и пробвай преди да решиш  OK
Online

Boards: Starboard Formula 159L. ; Starboard Isonic 122L. ; AHD Tracer 90L.
Sails : Gaastra Vapor2 - 10.0 ; Neil Pryde RS Racing - 9.0;Neil Pryde RS Racing - 7.8 ; Gaastra Vapor2 - 6.0 ; Gaastra Nitro3 - 4.7
extremerider
Pro :)
*******
Публикации: 1102



« Отговор #61 -: 08.11.2010 21:13 »

Благодаря на Μetro и Eddie за постовете им и за предложението на Eddie.
В резултат на всичко писано май потънах в още по-дълбок размисъл, а "мисълта убива делото". Гледах и сайта на JP Australia пък и някой други, гледах съвместимости на платна и дъски и сега съм до никъде. Освен да перефразирам въпроса си.
Хора, някой от форума кара ли/глисира ли/ на 3.5-5.5 до 6 м/с и с какъв матерял и колко килограма е?
Като казвам "кара" имам в предвид да глисира, да ора и да се мъча мога и аз. На такъв вятър и колкото да я засилвам моята на поривите, не става.

Glum, приятелю, виждам че темата ти се е превърнала в истинска сензация за съфорумците.В отговорор на въпроса ти.... аз си купих рейс мат'рял с абсолютно същата идея като твоята. Все още смятам, че не е важно къде и какво караш, а дали успяваш да уловиш на 100% от условията. С течение на времето започнах да гледам на този стил не просто като уплътниение на времето във водата, но това е друга тема. Та, да формулата е тотално различен стил от всичко друго, по-скъпичка е но за сметка натова все по-често се появяват оферти за такива употребявани играчки на много читава цена и в доволно състояние. Малко по-претенциозен е като оборудване и издръжливост, но кое се питам аз при нас не попада в графата " консуматив ", поне за каращите . Yeee man  Конкретно относно глисажа.... Аз съм 69кг. и сме засичали, че влизам на глисаж дори на 2.5-3 м/с с 11м2. Всичко, разбира се е много относително, учиш някой неща наново, но и кефа с това започва от начало. От време на време идва тежичко,но пък на повечето точно това ни харесва в сърфа и затова гоним перфектните условия Wink Да се делят стиловете за мен си е глупост, но да се налага мнение- не по-малка. Затова, прецени сам за себе си къде ще прекарваш по-голяма част от времето във водата, колко си готов да оотделиш откъм материална страна и какво ще остави трайна усмивка на лицето ти от цялото упражнение Good Luck Все още твърдя, че съм новобранец във формулата и едва ли някога ще стигна нивото на маняците от клиповете, НО да се носиш с бясна скорост някъде по залез слънце е равносилно яко и маняшко на това да яхнеш перфектната вълна в перфектния ти ден.... истинска радост за истински радващи се Smile

За всички останали- пичове, не  забравяйте, че сърфа е възникнал като начин за забавление и нека това винаги остане водещат сила в гоненето на всеки порив и вълна както за мен, така и за вас clover Yeee Весело и попътен на всички сърфисти Drinks --<
Online

~A-H-D Fast Forward 149l.~
~Starboard Formula 147l.~
~A-H-D G Ride 90l.~
~A-H-D Kauli Pro 75l.~
~Gaastra Nitro 5 11.0~
~Gaastra Nitro 5 9.3~
~Arrows Craze 6.0~
~Arrows Zest 4.7~
~Arrows Impact 4.0~ THE SERIOUS ONE
MasterJeki
Полъх
*
Публикации: 99



« Отговор #62 -: 06.06.2011 17:04 »

Бих помолил Джими за отговор,ако следи темата.Той е 60 и нещо си кг и кара с 11м/2.Марино също може да сподели изключително ценна информация.
Аз карам и обичам формула,но все още НЕ МОГА формула ...и не само  Sad
Все пак,с риск да изръся някоя глупост ще споделя неща от личен опит (10м/2 предимно,въпреки че съм карал и 11).
Като цяло май 12-12.5 м/2 не се кара много (освен Жоро зъболекаря де....)
На слаб вятър,очевидно  няма как да се направи воден старт и платното се вади на стартшкот.Вади се на етапи,за да може да изтече водата от "джоба".При вълни и по-силен вятър,който натиска платното,трябва да се използва именно вятъра за да завърти платното докато се обезветри.Тогава само излиза отгоре .
За воден старт-засега съм на ниво 7.6м/2 (камберно) -по нагоре още не съм пробвал :-O-:
Колкото до дъгата на джайба ,май няма разлика в техниката-просто иска повечко натискане,предвид дължината на финката и широчината на дъската.
.Относно силата на вятъра,диапазонът който се дава на този матерял е от 6 до 30 кнота,така че двойно усилване,особено в по-долните граници не би трябвало да попречи до добиране до брега и смяна на оборудването в случай на нужда.
Най добре ела и пробвай преди да решиш  OK
\0//
Благодаря за отговора Еди. Сдобих се с формула след края на миналия сезон. Тия дни смятам и да покарам. Благодаря и за поканата . Ще следя кога-къде ще се ходи с по-голям материал и ще се включа в групата  Yeee
Дано и Джими даде някой съвет и насока , как става номера на китайката ( на Джими ) . То ясно че кучето от касапина няма да се научи с гледане , но да се подковем на теория .. пък каквото мачта покаже ..
Online

So little we need and so much to understand this!
Weight: 97kg
Boards: Exoset NANO 125l 2008г., Starboard Formula 2008 Experience 160l
Sails: 5.2m Loft LipWave, 7.2 NeilPryde hellcat,  9.6m Loft O2
Eddie
Модератор
******
Публикации: 1102



« Отговор #63 -: 06.06.2011 18:03 »

\0//
Благодаря за отговора Еди. Сдобих се с формула след края на миналия сезон. Тия дни смятам и да покарам. Благодаря и за поканата . Ще следя кога-къде ще се ходи с по-голям материал и ще се включа в групата  Yeee
Дано и Джими даде някой съвет и насока , как става номера на китайката ( на Джими ) . То ясно че кучето от касапина няма да се научи с гледане , но да се подковем на теория .. пък каквото мачта покаже ..
Честито и много водочасове с новата придобивка  OK
Online

Boards: Starboard Formula 159L. ; Starboard Isonic 122L. ; AHD Tracer 90L.
Sails : Gaastra Vapor2 - 10.0 ; Neil Pryde RS Racing - 9.0;Neil Pryde RS Racing - 7.8 ; Gaastra Vapor2 - 6.0 ; Gaastra Nitro3 - 4.7
Eddie
Модератор
******
Публикации: 1102



« Отговор #64 -: 20.09.2011 22:01 »

Не мога да се сдържа да не пусна тая снимка,въпреки ниската  резолюция .Таран с формула...  :D


* 2011_jul12_a_03.jpg (39.63 KB, 640x326 - видяно 607 пъти.)
Online

Boards: Starboard Formula 159L. ; Starboard Isonic 122L. ; AHD Tracer 90L.
Sails : Gaastra Vapor2 - 10.0 ; Neil Pryde RS Racing - 9.0;Neil Pryde RS Racing - 7.8 ; Gaastra Vapor2 - 6.0 ; Gaastra Nitro3 - 4.7
Abit
Буревестник
******
Публикации: 855


тук-там


« Отговор #65 -: 20.09.2011 22:07 »

Не мога да се сдържа да не пусна тая снимка,въпреки ниската  резолюция .Таран с формула...  :D

999 с такива спонсори.. не се забелязва да му пука много-много....  Shocked
Online
marino
Буревестник
******
Публикации: 805



« Отговор #66 -: 08.12.2011 17:16 »

Така се кара формула...


* 380130_303854372970923_107073829315646_990400_1328499442_n.jpg (46.01 KB, 640x390 - видяно 566 пъти.)

* 380130_303854379637589_107073829315646_990401_302480383_n.jpg (41.42 KB, 640x447 - видяно 525 пъти.)

* 380130_303854389637588_107073829315646_990403_1817331219_n.jpg (34.18 KB, 640x424 - видяно 510 пъти.)
Online

РЕМОНТ НА УИНДСЪРФ И КАЙТ ОБОРУДВАНЕ. адрес:София,Кокаляне,ул.Александър Генков №8 , тел:0888200617
Eddie
Модератор
******
Публикации: 1102



« Отговор #67 -: 10.12.2011 03:38 »

Така се кара формула...
Даган ми е любимец  \0// \0// \0//
Online

Boards: Starboard Formula 159L. ; Starboard Isonic 122L. ; AHD Tracer 90L.
Sails : Gaastra Vapor2 - 10.0 ; Neil Pryde RS Racing - 9.0;Neil Pryde RS Racing - 7.8 ; Gaastra Vapor2 - 6.0 ; Gaastra Nitro3 - 4.7
malenki
Полъх
*
Публикации: 82



« Отговор #68 -: 15.12.2011 21:55 »

Даган ми е любимец  \0// \0// \0//

и аз съм му фен, също и на менегати Smile)
Online
glum
Полъх
*
Публикации: 91


« Отговор #69 -: 11.06.2012 21:02 »

След известно забавяне, реших да споделя какво се получи като резултат. Неодавна си взех слаломна дъска RRD 135l и я измъчвам с фрирайдърския ми материал. При следните условия: вятър 16 км/ч и пориви около 20 км/ч с платно 7.4 и собствени 90 кг са граничните ми възможности за глисаж. Пускам по вятъра на порив с напомпване и ако не ме пусне веднага, скачам в налъмите и от порив на порив пак пускайки през мъртвите зони глисирам. Не е супер ама пак става.
 В условията променям само вятъра.
При вятър 20 км/ч и пориви 30 км/ч - перфектно возене, маневри без усилия и яка скорост.
При вятър 25 км/ч и пориви даже не съм сигурен колко - дъската става леко непослушна и иска да скача, изисква и серьозно внимание да не ме врътне през носа и като цяло доста бързо се изморявам. Примерно час, час и половина и краката започват да ме болят зверски. А и при силен порив се принуждавам да качвам повече от колкото ми се иска.
Спота е малко гаден защото вятъра никога не е статичен, винаги е на пориви и си врътка посоката. Хубавото е /или лошото  :D/ че при север североизток на какъвто карам, не вдига вълни, а някакъв гаден чоп.

Смятам да пробвам по голямо платно 9-10 кв. и ще дам новите данни като се натрупат.

Като сравнявам със старата си фрирайд дъска 135 л. има един диапазон от 16-20 км/ч. в плюс при същото платно.
Данните за вятъра са взети от сайта локалната метео станция и за това са в км/ч
Online
Abit
Буревестник
******
Публикации: 855


тук-там


« Отговор #70 -: 11.06.2012 22:12 »

Пробвай слалом/рейс платно около 8.5м2  Wink  ще забравиш в по голям процент за дупки и пориви  !!
Online
Valio76
Windmaster
*****
Публикации: 522

Някой живеят, за да карат, аз карам, за да живея!


« Отговор #71 -: 11.06.2012 22:18 »

За тези условия най- добре да пробваш формула и 10-11 квадрата и ще си постоянно на глисаж даже 20км в час вятър ще ти е в малко повече.
Online

180sm. 85kg.Starbord Fytyra 67/Starboard iSonic 72sm. Carbon Reflecs, iSonic85sm Karbon Reflex. / CHALLENGER AERO+ 8.4 /SEVERNE Overdrive_R7-7.8 /SEVERNE MACH 2 -7.0 MACH4-5.0 /Rossignol HERO ELIITE ST TI R22 167sm/
Eddie
Модератор
******
Публикации: 1102



« Отговор #72 -: 12.06.2012 01:06 »

glum, аз също съм 90кг.,и определено не мога да се похваля с успешно каране с 7.8 (7.4 в твоя случай)  при вятър 16-20км/ч.,или иначе казано 4.5 - 5.5 м/с...Тогава и 9 м/2 не ми стигат.
 25 -30км/ч се равняват на 6.9 - 8.3 м/с ,което е долна граница за  материал и килограми като твоите....
Ако имаш възможност,наистина пробвай с  9-9.5 м/2. при подобни ветрови условия   OK
Online

Boards: Starboard Formula 159L. ; Starboard Isonic 122L. ; AHD Tracer 90L.
Sails : Gaastra Vapor2 - 10.0 ; Neil Pryde RS Racing - 9.0;Neil Pryde RS Racing - 7.8 ; Gaastra Vapor2 - 6.0 ; Gaastra Nitro3 - 4.7
marino
Буревестник
******
Публикации: 805



« Отговор #73 -: 12.06.2012 09:19 »

След известно забавяне, реших да споделя какво се получи като резултат. Неодавна си взех слаломна дъска RRD 135l и я измъчвам с фрирайдърския ми материал. При следните условия: вятър 16 км/ч и пориви около 20 км/ч с платно 7.4 и собствени 90 кг са граничните ми възможности за глисаж. Пускам по вятъра на порив с напомпване и ако не ме пусне веднага, скачам в налъмите и от порив на порив пак пускайки през мъртвите зони глисирам. Не е супер ама пак става.
 В условията променям само вятъра.
При вятър 20 км/ч и пориви 30 км/ч - перфектно возене, маневри без усилия и яка скорост.
При вятър 25 км/ч и пориви даже не съм сигурен колко - дъската става леко непослушна и иска да скача, изисква и серьозно внимание да не ме врътне през носа и като цяло доста бързо се изморявам. Примерно час, час и половина и краката започват да ме болят зверски. А и при силен порив се принуждавам да качвам повече от колкото ми се иска.
Спота е малко гаден защото вятъра никога не е статичен, винаги е на пориви и си врътка посоката. Хубавото е /или лошото  :D/ че при север североизток на какъвто карам, не вдига вълни, а някакъв гаден чоп.

Смятам да пробвам по голямо платно 9-10 кв. и ще дам новите данни като се натрупат.

Като сравнявам със старата си фрирайд дъска 135 л. има един диапазон от 16-20 км/ч. в плюс при същото платно.
Данните за вятъра са взети от сайта локалната метео станция и за това са в км/ч

Нека и аз да се включа.Има една приказка:"козата си сака пръч".Малко пресилено сравнение,но това е образно казано все едно на болид от F1 да му махнеш спойлерите и да го подкараш.Не е невъзможно,но ще е постоянно във въздуха.Първо тази дъска изисква рейсови платна по спомен от 8,0 до 10,0кв.м.Всяко по-малко платно няма достатъчно мощтност да натиска дъската,да не говориме за платно,което е фрийрайд.И второ не сравнявай фрийрайд дъска с рейс дъска.Фрийрайд дъските са направени да се карат лесно.И моето мнение е ,че ти трябва едно рейсово платно около 9,0кв.м.Успех. Yeee
Online

РЕМОНТ НА УИНДСЪРФ И КАЙТ ОБОРУДВАНЕ. адрес:София,Кокаляне,ул.Александър Генков №8 , тел:0888200617
glum
Полъх
*
Публикации: 91


« Отговор #74 -: 12.06.2012 09:50 »

Благодаря за пожеланието.
Да, имам още да я разучавам и да и търся оптималните настройки. Със сигурност ще си взема голямо платно, но всъшност къде е разликата м/у фрирайд и рейс платно? Какви характеристики да гледам? А също имам и въпрос за гика, съвсем скоро потроших един на скорост,и се питам какъв да си взема? Ясно ми е, че карбонов е най-добре, но и цената му е убийствена. Мога ли да мина с по евтин вариант- алуминиев или в краен случай хибриден?
А този дето го строших не го мислете, и без това беше много стар и слава богу не скъсах платното.
Online
Страници: « 1 2 3 4 5 6 »   Най-горе
Печат
Отиди в: