glum
Полъх
Публикации: 91
|
|
« -: 01.11.2010 18:24 » |
|
След дълги и тягостни размишления стигнах до извода, че карам много по-малко от колкото ми се иска. Не се смейте, зная че всички караме по-малко от колкото ни се иска и без размишления, но. Но след като изчерпих врътките с платна над лимита на дъската ми и пробвах и една две по-големи дъски, се почудих как да карам на слаб вятър и глисирам или поне да се кефя на поривите. Работата е там, че често има вятър около 4-6 м/с, а рядко 7-10 и повече. Е, пита се в задачката, една формула би ли ми решила проблема, а ако би какво още ще ми трябва с нея /това: платна, мачти, гикове, Умения /. Та така, нищо незнам за формулите и ако може някой от драгите съфорумци каращи ги да споделят ценни съвети и знания ще съм благодарен. Мисля, че и на другите ще им е интересно и полезно.
|
|
|
Online
|
|
|
|
Abit
|
|
« Отговор #1 -: 01.11.2010 19:14 » |
|
Мога да ти дам един много полезен съвет за платно... много хора около мен(познати и приятели) не вярваха че...... Днеска доказах и на себе си с платно NP- "V8 Helium"- 7.5м2( прочети в сайта за него) и дъска 100литра глисирах като пич на 9-10 възела 10възела на поривите ! Много хора не вярват на това което се пише, например за това платно, дори и аз самия не го вярвах но е факт. Също имам и едно по старо видео на 10-11 възела със същото платно и дъска 141 литра. Да но аз съм 60 кг. еми тогава мисля че, една формула и този род платно(ригвал съм го със 0%карбон мачта ефекта е същия) е перфектното оръжие за България... Е това е видеото с платното... ако си малко по опитен разбираш дали е имало силни пориви и горе-долу на колко възела е заснето http://www.youtube.com/watch?v=k9v-XGI7WA8
|
|
|
Online
|
|
|
|
glum
Полъх
Публикации: 91
|
|
« Отговор #2 -: 01.11.2010 19:51 » |
|
Яко, но в моя случей ще ми трябва 9-10 квм защото съм 90кг. Апропо, какво направи с футурата, гледам не е в подписа ти?
|
|
|
Online
|
|
|
|
Abit
|
|
« Отговор #3 -: 01.11.2010 20:48 » |
|
Яко, но в моя случей ще ми трябва 9-10 квм защото съм 90кг. Апропо, какво направи с футурата, гледам не е в подписа ти?
м2 на платната от този род са 6.5 - 7.5- 8.5 ако прочетеш в сайта, ще си отговориш сам на въпроса защо са само 3 размера А за футурата, ми намери си нов собственик, понеже ми бяха излишни литрите и предпочитам чист слалом
|
|
|
Online
|
|
|
|
marino
|
|
« Отговор #4 -: 01.11.2010 20:54 » |
|
След дълги и тягостни размишления стигнах до извода, че карам много по-малко от колкото ми се иска. Не се смейте, зная че всички караме по-малко от колкото ни се иска и без размишления, но. Но след като изчерпих врътките с платна над лимита на дъската ми и пробвах и една две по-големи дъски, се почудих как да карам на слаб вятър и глисирам или поне да се кефя на поривите. Работата е там, че често има вятър около 4-6 м/с, а рядко 7-10 и повече. Е, пита се в задачката, една формула би ли ми решила проблема, а ако би какво още ще ми трябва с нея /това: платна, мачти, гикове, Умения /. Та така, нищо незнам за формулите и ако може някой от драгите съфорумци каращи ги да споделят ценни съвети и знания ще съм благодарен. Мисля, че и на другите ще им е интересно и полезно. Здравей glum.Предварително искам да ти кажа,че това е дъска за състезания и съвсем не е лесна за каране.И като такава това е най-скъпото уиндсърф оборудване.Което важи за всяко рейс оборудване.Освен това е доста крехко оборудване.Съвременните формули са с обем около 150-160л.,дължина около 230см. и широчина 100см.Някои ги наричат "слонска джапанка".Обикновенно се карат с платна от 9,5 до 12,5кв.Финката е 70см.Това ,което Abit споменава за 7,5кв. са пълни глупости.Мачтата и гика са 100% карбон/просто друго не става/.Може да се кара на вятър от 4,0 до 8,0-10,0 м/с, зависи колко деян имаш.Това са горе-долу ттд.По отношение на каране това е единственото ветроходно средство с което можеш да отидеш където си поискаш.Много качва и много пуска.А сега на въпроса:ДА ЩЕ ТИ РЕШИ ПРОБЛЕМА.И понеже подобна диалема и аз имах преди няколко години това е дъската ,която си струва всеки лев.Освен това изживяването е стрхотно.В заключение ще спомена,ако в някой момент стане така,че да имам само една дъска то това ще е формулата.Ако имаш още питания ще ти отговоря с удоволствие.Успех
|
|
|
Online
|
РЕМОНТ НА УИНДСЪРФ И КАЙТ ОБОРУДВАНЕ. адрес:София,Кокаляне,ул.Александър Генков №8 , тел:0888200617
|
|
|
glum
Полъх
Публикации: 91
|
|
« Отговор #5 -: 01.11.2010 21:56 » |
|
Благодаря за отговора, Μarino, и за пожеланието. Не мога да формулирам смислен въпрос, все пак трябва да намеря начин да опитам първо да покарам / под наем ли, на заем ли?/. Все пак две неща ме стресират леко: Първо колко крехко е оборудването и кое по -точно, явно не е дурако устойчиво щом е състезателно, но сигурно има една -две слаби точки? И второ, какви трудности ще имам при започването? Нивото ми при сърфа не е точно начално, но някъде там. Правя бийч старт, воден старт, двата завоя, почти се справям с пауър джайб, трапец, налъми, и без човки. Ааа, и рига не е ли много тежък 12.5м2?
|
|
|
Online
|
|
|
|
Abit
|
|
« Отговор #6 -: 01.11.2010 22:04 » |
|
...
Колега всеки вижда по различен начин нещата Аз няма да кажа че, ти говориш глупости Човека няма да хукне на състезание с формулата че да мушка 5000€ в 100% карбон и Race платна... Та да се върна на платното, хората обикновено се присмиват на това което не разбират... това че на някой не му харесва определено нещо не означава че не е добро! Сигурно е фейк това видео тука, или ние разбираме повече от тези които ги правят или от тези които ги пробват... Знам ли то ако ги разбираме толкова много нещата защо не си направим наши Български дъски и платна. http://www.youtube.com/watch?v=mQs0J_DpXTwНе... не може да бъде, определено това платно не е за формула, това не е формула щом се кара с това платно, не не може едни да вкарват цяло състояние за формула оборудване а други да минават тъничко и да се наслаждават. Е те, това са пълни глупости което написах!
|
|
|
Online
|
|
|
|
metro
Вятърничав
Публикации: 212
Ветроход :)
|
|
« Отговор #7 -: 01.11.2010 23:12 » |
|
Колега всеки вижда по различен начин нещата Аз няма да кажа че, ти говориш глупости Човека няма да хукне на състезание с формулата че да мушка 5000€ в 100% карбон и Race платна... Та да се върна на платното, хората обикновено се присмиват на това което не разбират... това че на някой не му харесва определено нещо не означава че не е добро! Сигурно е фейк това видео тука, или ние разбираме повече от тези които ги правят или от тези които ги пробват... Знам ли то ако ги разбираме толкова много нещата защо не си направим наши Български дъски и платна. Не... не може да бъде, определено това платно не е за формула, това не е формула щом се кара с това платно, не не може едни да вкарват цяло състояние за формула оборудване а други да минават тъничко и да се наслаждават. Е те, това са пълни глупости което написах! Abit не съм много сигурен дали знаеш какво точно се дефинира под името Формула и за това ще внеса малко инфо тук Формула е състезателен клас в уйндсърфа като са заложени точни правила за оборудването и размерите му: дъска с определени точни размери - 100см ширина и финка 70см, кара се с платна от 9.5кв до 12.5кв. като повече подробности може да прочетете на http://www.wordiq.com/definition/WindsurfingПатната с които се кара обикновенно от 9.5кв до 12.5кв са изключително мощни платна и предвид размера им си тежат...другото е че са много капризни (предвид размера им и не само) с каква мачта ще ги ригнеш..правилната за максимално добра работа на платното препоръчана от производителя е 100% carbon и съответно марка и модел мачта...ако го ригнеш с неправилната мачта платното няма да се ригне добре (дори да е 100% carbon има мачти с различни харектеристики освен съдържанието им на карбон....) и съответно няма да работи добре и камберите няма да се обръщат ....а тези мачти са скъпички 700 и повече лева (не съм сигурен точно) Гика заради много причини също трябва да е 100% карбонов най-вече заради много по-голямата си здравина сравнение с алуминиевия...а предвид големината на платното сами можете да се сетите какво е усилието върху гика и какво би станало ако е алуминиев;) другото важно нещо е - карбона е материал който погасява трептенията предадени от платното (съответно вятъра) и това води до стабилен профил на платното което пък води до по-висока скорост... Като цяло тежестта на рига е доста фатална за тези квадратури..така че избирай мъдро марките и моделите на материала които ще си взимаш защото при големите ригове разликата между хубаво обурудване (и скъпо) и не хубаво ( и евтино) е в килограми...другото е че с хубаво обурудване караш много по-дълго отколкото с не хубавото (поради фактора качество и издръжливост...+ кефа е много по-голям ) А и като казах разликата е в килограми, ами случи ми се да вадя от водата 10кв. платно и мога да ви кажа ако не беше супер готин рига надали щях да успея да го извадя а не е като да не съм якичък Дъската е голяма и въпреки размерите си и литражите е доооста лека! Тя е направена лека именно защото е състезателно обурудване и там се гони лекота за сметка на здравината... и по този повод е лесно чуплива за съжаление! уфф много се отнесох...това го нахвърлях набързо, то може още много да се каже...ама ме мързи
|
|
|
Online
|
Tabou Twister 100l Tabou Da Curve 73l Gaastra - Echo 5.2, Manic 4.7, Manic 4.0 Tabou Manta 100l Gaastra - Savage 6.7
|
|
|
Abit
|
|
« Отговор #8 -: 01.11.2010 23:37 » |
|
...
Ма аз не съм питал за формула,нито знам, нито ме интересува, дадох един полезен съвет за платно което можеш да вкараш на фрирайд и формула....за слалом е малко бъгава работа, не че 100 литровата не изглисира на 10възела, абе бъгава работа знам ли и аз Не мога да разбера, какво се праскате като живи риби в тигана, дори не обръщате внимание за какво става въпрос...брех м@мк@му ма то наистина сме големи разбирачи българитеМи тънкажче бре.. лекичко евтино сработва се с формула, джъткаш го и с фрирайда... вие ще го откажете човечеца от формула още преди да е помислил за нея... Скъпо било, 100% карбон искало дрън дрън.... то па останалите много евтини и много лесно се карат
|
|
|
Online
|
|
|
|
metro
Вятърничав
Публикации: 212
Ветроход :)
|
|
« Отговор #9 -: 01.11.2010 23:53 » |
|
Ма аз не съм питал за формула, нито ме интересува, дадох един полезен съвет за платно което можеш да вкараш на фрирайд и формула....за слалом е малко бъгава работа, не че 100 литровата не изглисира на 10възела, абе бъгава работа знам ли и аз Не мога да разбера, какво се праскате като живи риби в тигана, дори не обръщате внимание за какво става въпрос...брех м@мк@му ма то наистина сме големи разбирачи българитеПриятел, не ти разбирам смисъла на поста..нито горния нито този явно...сори! Дано на glum поне му е полезна информацията!
|
|
|
Online
|
Tabou Twister 100l Tabou Da Curve 73l Gaastra - Echo 5.2, Manic 4.7, Manic 4.0 Tabou Manta 100l Gaastra - Savage 6.7
|
|
|
Abit
|
|
« Отговор #10 -: 02.11.2010 00:15 » |
|
Abit не съм много сигурен дали знаеш какво точно се дефинира под името Формула и за това ще внеса малко инфо тук Приятел, не ти разбирам смисъла на поста..нито горния нито този явно...сори! Дано на glum поне му е полезна информацията! То малко трудно да ме разбереш ( дори и аз не си разбирам) но като гледам се обръщаш към мен. Не съм питал аз какво се дефинира под името формула, нито ме интересува нито искам да знам. Така че, инфото го пастваш за човека който пита.
|
|
|
Online
|
|
|
|
Abit
|
|
« Отговор #11 -: 02.11.2010 00:20 » |
|
Обикновенно се карат с платна от 9,5 до 12,5кв.Финката е 70см.Това ,което Abit споменава за 7,5кв. са пълни глупости.
Това можеш да го напишеш и във форума на NP.... Да не забравяме че сме в 2010 и ще навлезем в 2011 година
|
|
|
Online
|
|
|
|
metro
Вятърничав
Публикации: 212
Ветроход :)
|
|
« Отговор #12 -: 02.11.2010 00:55 » |
|
|
|
|
Online
|
Tabou Twister 100l Tabou Da Curve 73l Gaastra - Echo 5.2, Manic 4.7, Manic 4.0 Tabou Manta 100l Gaastra - Savage 6.7
|
|
|
Eddie
|
|
« Отговор #13 -: 02.11.2010 01:05 » |
|
Сигурно е фейк това видео тука, или ние разбираме повече от тези които ги правят или от тези които ги пробват...
Не... не може да бъде, определено това платно не е за формула, това не е формула щом се кара с това платно...
Видеото не е фейк,както и бордът не е формула,но не защото се кара с NP Helium.Това е новият клас на JP- Light Wind http://www.jp-australia.com/2011/index.php?id=262 който няма нищо общо с формулата на същата фирма http://www.jp-australia.com/2011/index.php?id=282 Ма аз не съм питал за формула,нито знам, нито ме интересува, дадох един полезен съвет за платно което можеш да вкараш на фрирайд и формула....за слалом е малко бъгава работа Доколкото разбирам,никога не си карал формула!?!Не мислиш ли,че при това положение дефиницията на съвета ти като "полезен" е напълно неуместна???!!!???
|
|
|
Online
|
Boards: Starboard Formula 159L. ; Starboard Isonic 122L. ; AHD Tracer 90L. Sails : Gaastra Vapor2 - 10.0 ; Neil Pryde RS Racing - 9.0;Neil Pryde RS Racing - 7.8 ; Gaastra Vapor2 - 6.0 ; Gaastra Nitro3 - 4.7
|
|
|
Abit
|
|
« Отговор #14 -: 02.11.2010 01:37 » |
|
Доколкото разбирам,никога не си карал формула!?!Не мислиш ли,че при това положение дефиницията на съвета ти като "полезен" е напълно неуместна???!!!???
Еми Eddie... всъщност карах Helium-а и на формула, формулата я карах и с "helcat"(това не искам да го повторя), също пробвах и новото платно2011 EVO 9.5м2 както на формула така и на слалом... Бордове на който имах възможност и пробвах през тези 20 дена бяха JP2011 SUPER LIGHT WIND 90 V154 и Starboard Formula 161 2007г. Аз така или иначе ще се утървам от Helium-a ще го взимат за формулата Starboard Formula 161 2007г То всъщност с толкова много приятели уйндсърфисти каквото си искаш пробваш Та ако някой е решил да използва формулата само за "слабите ветрове не за състезания"... Helium-a се представя отлично върху формулата, представя се и отлично към финансовия въпрос (който в България е също много важен)
|
|
|
Online
|
|
|
|
|