23.11.2024 10:55
Новини: За зимата предлагаме екипировка за сноуборд и ски на фирмите: Lorch, Alpine Pro, Hannah, Relax, Bars, Regatta, Orange и F2 / Ftwo.

Windyweek - точни прогнози за вятъра Anemometers - Sunny eXtreme windsurf lessons

Уиндсърф, кайт, сноуборд, екстремни спортове

Анкета
Въпрос: Кое ви е по удобно, да влизате първо в Налъмите или  да се закачите на Трапеца
Налъмите - 3 (16.7%)
Трапеца - 14 (77.8%)
Без значение реда - 0 (0%)
Зависи от ситуацията /сила на вятъра - 1 (5.6%)
Общ брой гласове: 18

Страници: 1 2 »   Най-долу
Печат
Автор Тема: Кое ви е по удобно  (Прочетена 8847 пъти)
Abit
Буревестник
******
Публикации: 855


тук-там


« -: 24.12.2010 20:29 »

Все се чудя... аз започнах с закачане на трапеца и след това в налъмите... в последно време ми е по удобно, първо в налъмите или едновременно. Установих че, при влизане първо в налъмите избягвам губене на контрол и още по лошо човка oops
Online
lubo
Буревестник
******
Публикации: 894



« Отговор #1 -: 24.12.2010 20:51 »

Инстинктивно в момента,в който стъпя на дъската и се закачам на трапеца,по-скоро бих влязъл без дъска,отколкото без трапец.Изключение правят случайте,когато първо вкарвам двата крака в налъмите и тогава правя воден старт,но пък тази година се лигавих и първо закачане на трапеца,второ краката в налъмите и трето воден старт,става само на овър.
Online

bords:Naish 75l, RRD 85l,Lorch 105l,AHD 130l.
sails: Lip Wave 4,2m2,NeilPride Alpha 4,7m2,Loft O2 5,3m2,,Loft Lip Wave 6,2m2,Loft O2 7,4m2
daniel
Отнесен от вихъра
****
Публикации: 424


SeaWolf


« Отговор #2 -: 25.12.2010 04:48 »

Бих казал, че за мен зависи и от силата на вятърът и колко ти е overpower
Online

Адреналинът е най-добрия наркотик.... Smile)
Koljo
Полъх
*
Публикации: 65



« Отговор #3 -: 25.12.2010 07:46 »

Lubo е прав - в момента, в който се качиш на дъската, се закачаш за трапеца.
     1. Това облекчава дъската от голяма част от твоето тегло, тя се хоризонтира и е много по-способна излезе на глисаж, отколкото без трапец.
     2. Също осигурява твърда връзка между платното и дъската, през опънатия преден крак, и тягата се предава директно на дъската. Малко или много, ръцете омекотяват, и голяма част от тягата се губи, когато не си закачен.

Изобщо това са двете по-важни функции на трапеца. Чак третата е да не се изморяват ръцете.
Разбира се, при оверпауър помага да се влезе в налъмите при водния старт без трапец, както каза Daniel. Но там с качването на дъската вече глисираш, така че основната задача е изпълнена.
Abit, има едно специфично приклякане и увисване на линиите при влизане в задния налъм, когато вече глисираш, което предотвратява човка.
Online

Кайт училище www.freeride.bg
Abit
Буревестник
******
Публикации: 855


тук-там


« Отговор #4 -: 25.12.2010 12:40 »

Koljo, съгласен съм напълно с вашите мнения  и ги уважавам... всъщност затова и пуснах анкета, за да мога да стигна до заключение, по въпроса който ме мъчи последните 2 месеца.

Нямам проблем със закачане и влизане в страповите, проблема е в реда... времето на изпълнение, контрол.

Ще се опитам да обясня с един пример излизане от джайб на скорост; Все още 'глисирам', когато се закача първо на трапеца, влизането в налъмите става по бавно, мисля че причината е защото имам, контра платното в кръста.... при чоп става още по ... Ако обърна реда, става много бързо и лесно, след помпата която обръщам камберите/платното леко приклекнал се озовавам в страповите и при изправянето вече съм закачен на трапеца....
Всъщност, разликата е само няколко секунди, но контрола е максимален... за мен има значение най вече при ЧОП/на гладкото изобщо не обръщам внимание...
При overpoewr, става голям цирк, ако съм закачен и се опитвам да влезна в задния налъм, досега съм хапвал две човки точно по тази причина.
При слаб вятър, задължително първо се закачам на трапеца.  

Та, не е ли по добре да сменям последователността, в зависимост от ситуацията..... overpoewr, излизане от джайб, воден/от брега старт ....
Останах с мисълта че, е грешно да обръщам последователността,  бях свикнал винаги първо да се закачам за трапеца.  

Потърсех при слалом състезанията, по какъв ред става изхода от джайб, но не отрих на нито едно видео...  





Online
metro
Вятърничав
***
Публикации: 212


Ветроход :)


« Отговор #5 -: 25.12.2010 15:43 »

Честито Рождество Христово! Пожелавам на Всички много любов, мъдрост, здраве, щастие, и нови красиви преживявания Wink
 
Abit:
Любо и Кольо са го казали много добре и това е нещо като правило което е хубаво да следваш в началот...но като всяко правило си има и изключения и може да се променя и донагажда според условията, обурудването и карача Wink
Последователността за мен при чоп и вълни (когато не съм на овърпауър) от горепосочената се променя на: 1. изглисиране, 2. влизане в налъмите и после закачане на трапеца! След изглисрването имаш повече контрол и е по-лесно да влезнеш в налъмите и докато си все още незакачен имаш повече контрол над платното компенсирайки с ръцете пориви и тнт и така елеминираш възможността да паднеш поради загуба на баланс (човка). Ако си на овърпауър можеби първото което търся е налъмите още при водния старт, после изглисирване и пак последното нещо е закачането....изобщо няма точна последователност заради различните условията в които караме така, че импровизирай и се нагаждай според това кое ти е по-удобно в съответния случай Wink Аз честно казано отдавна не мисля за това коя последователност да избера, явно го правя машинално..но преди да станат така съм бил на проба-грешка и съответно нагаждане докато видя, че нещата работят за съответните условия Wink
Нещо много важно! Дължината на лапичките е много ключова за карането на вълни! Трябва да са ОПТИМАЛНО ДЪЛГИ но в никакъв случай къси....при къси лапички сте много близо до рига = много по-малко контрол и много по-голямо напрежение за овладяване на пориви и тнт...
много се разплямпах Smile

Айде весели празници и много здраве и НЕ ПРЕЯЖДАЙТЕ много Wink

При слалом не съм сто процента сигурен но пак там е в зависимост от условията но най-често ги виждам как при излизане от джайбовете влизат в налъмите и припомпват яко преди да се закачат...
Online

Tabou Twister 100l
Tabou Da Curve 73l

Gaastra - Echo 5.2, Manic 4.7, Manic 4.0
Tabou Manta 100l
Gaastra - Savage 6.7
Abit
Буревестник
******
Публикации: 855


тук-там


« Отговор #6 -: 25.12.2010 15:59 »

....

 Yes   OK   ty

Някак си много ми окуражи поста ти.  man
Online
krasen_
Полъх
*
Публикации: 38



« Отговор #7 -: 25.12.2010 23:22 »

1. трапец 2.налъми
Е тва е последователноста бро другото са вариации но литературата препоръчва този ред на нещата
Online

^crazy windsurfing madafaka^
^blue-eyed girl wanted!^
Snooky
Полъх
*
Публикации: 88



« Отговор #8 -: 26.12.2010 00:27 »

Аз съм се хващал доста пъти когато вятъра е много поривист и разликата във м/с е много голяма да седя закачен за трапеца и в налъмите и да чакам порива. Доста е неудобно, но поне съм сигурен, че като дойде силния порив няма да направя човка.  Dance
Online

- Tabou Pocket Wave 78
- RRD Freewave 110
- Gaastra Poison 6.2, 4.2
- Gaastra Manic 5.3
- Maui sails Legend 4.7
VenciV
Windmaster
*****
Публикации: 578



« Отговор #9 -: 26.12.2010 13:19 »

1. трапец 2.налъми
Е тва е последователноста бро другото са вариации но литературата препоръчва този ред на нещата
Абсолютно съм съгласен  OK OK    но не мога да се съглася пьк и не съм и виждал  да се кара закачен на вълни .Явно Сашо е изключение :aaa ne: :aaa ne: :aaa ne:
Online

Sails:4,2 North Sail Vudoo 4.5 Simmer 4.7 North Sail Duke5.3 North Sail Ego 6.5 Gaastra
Boards: Tabou DaCurve 73l. Tabou DaCurve 79l.RRD WavePro-Twin 74
Naish SuperCross 85l . Mistral Flow 105l Mistral 117
Favorite sail 4.7.board 79 Wind 13-18m/s sides
lubo
Буревестник
******
Публикации: 894



« Отговор #10 -: 26.12.2010 14:03 »

Венци,загледах се в литражите на дъските ти.На пръв поглед еднакви литри на уейв дъски(73,74,79).Я издай тайната?
Online

bords:Naish 75l, RRD 85l,Lorch 105l,AHD 130l.
sails: Lip Wave 4,2m2,NeilPride Alpha 4,7m2,Loft O2 5,3m2,,Loft Lip Wave 6,2m2,Loft O2 7,4m2
VenciV
Windmaster
*****
Публикации: 578



« Отговор #11 -: 26.12.2010 16:02 »

Любо 74л е с две финки и съм я оставил на един далечен спот където наистина е каране на вълни а другите ги ползувам основно около нас 73 79 и 85. С този литраж покривам цилият диапазон от вятър на който карам сърф и повярвай ми в малкия клас дъски разлика от 5-6 л никак не е малка. :1: :1: Yeee Yeee
Online

Sails:4,2 North Sail Vudoo 4.5 Simmer 4.7 North Sail Duke5.3 North Sail Ego 6.5 Gaastra
Boards: Tabou DaCurve 73l. Tabou DaCurve 79l.RRD WavePro-Twin 74
Naish SuperCross 85l . Mistral Flow 105l Mistral 117
Favorite sail 4.7.board 79 Wind 13-18m/s sides
metro
Вятърничав
***
Публикации: 212


Ветроход :)


« Отговор #12 -: 26.12.2010 18:36 »

Абсолютно съм съгласен  OK OK    но не мога да се съглася пьк и не съм и виждал  да се кара закачен на вълни .Явно Сашо е изключение :aaa ne: :aaa ne: :aaa ne:

Венци :D или съм голямо изключение или все пак всички се закачаме на вълни хмм?  Yeee

Аз бих направил запитване към всички Вас с колко дълги лапи карате на вълни? Аз карам с 28 и мисля идната година да пробвам с 30-ки ...Но Венци ако караш с много къси лапи на вълни е обяснимо защо се чудиш за по-горното Wink знам, че хората веднага ще скочат да обясняват как с дълги не е удобно и тнт и тнт...но за справка гледайте филмчето Winner to Wavesailor в което Jem Hall обяснява защо НЕ трябва да се кара с къси лапи на вълни Wink
Та с колко дълги лапи карате на вълни?
Online

Tabou Twister 100l
Tabou Da Curve 73l

Gaastra - Echo 5.2, Manic 4.7, Manic 4.0
Tabou Manta 100l
Gaastra - Savage 6.7
lubo
Буревестник
******
Публикации: 894



« Отговор #13 -: 26.12.2010 19:33 »

в малкия клас дъски разлика от 5-6 л никак не е малка. :1: :1: Yeee Yeee
Тогава за Коледен подарък си пожелавам,възможно по-скоро да усетя тази разлика \0//
Online

bords:Naish 75l, RRD 85l,Lorch 105l,AHD 130l.
sails: Lip Wave 4,2m2,NeilPride Alpha 4,7m2,Loft O2 5,3m2,,Loft Lip Wave 6,2m2,Loft O2 7,4m2
daniel
Отнесен от вихъра
****
Публикации: 424


SeaWolf


« Отговор #14 -: 26.12.2010 23:33 »

...но за справка гледайте филмчето Winner to Wavesailor в което Jem Hall обяснява ....

Дайте линк за него.... МОЛЯ !!!!!!!
Online

Адреналинът е най-добрия наркотик.... Smile)
Страници: 1 2 »   Най-горе
Печат
Отиди в: